2022-10-29, 12:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Ja tror också det. Vetlanda med omnejd vänd på alla stenar!
Det är allt man kan göra. Jag skulle dock vilja veta varför Illharjen varit ett så hett spår i tråden. Har missat det helt.

Fick förresten ingen avisering när du citerade mig. Weird!
Citera
2022-10-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är det troliga scenariot med det vi vet hittills.

Något som är riktigt kusligt är detta:

AB:
"03.00-tiden: Grannar hör kraftiga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet. En granne beskriver den som fyra höga dunsar, där det låter som att någon ramlar i golvet. Dunsarna är så pass höga att en granne bestämmer sig för att gå upp och kolla läget.
Grannen knackar på en gång utan att någon öppnar. När grannen knackar på för andra gången hörs nya ljud från lägenheten, där det låter som att någon sparkar i väggen.
Därefter blir det tyst och grannen går sedan ner igen.
"
https://archive.ph/Ixlil#selection-2339.0-2349.54

Det låter som att det påbörjats något mitt i knackning nr 1, att man inte kan öppna pga detta, men det är ännu inte avslutat. Det går inte att vare sig öppna eller lämna det som håller på att hända.

Vid knackning 2, avslutas det hela, det är då sparkarna hörs.

---------------------------------
Kan tänka mig att när tjejerna syns (om vittnesmålet stämmer) ute vid Illharjen, då är kroppen redan dumpad någonstans. Kanske mer mot skogarna/vattnen åt Nye hållet, och uppehållet vid Illharjen är en stund för dom att prata ihop sig inna de kommer hem. Det är ju ändå vid en tidpunkt då det finns andra människor ute på morgonpromenad.

Tror mer och mer på strypning och som du skrev, vid första knackningen tyst och vid andra knackningen ströp man henne och TT sparkar febrilt runt sig för att komma loss.. Stackars tjej😓 Hoppas att hon hittas snart så familjen kan påbörja sitt sorgearbete😪
Citera
2022-10-29, 12:54
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aligo
Har fått känslan av att hen försökt flytta fokus ifrån JJ till MH, kanske kan vara någon relaterad till JJ?

Det tror jag med. Många vet att det är både den ena och den andra som läser och eller skriver här. När t om min kusins pappa på 78 år har ett konto på flashback, ja du fattar.
Citera
2022-10-29, 12:57
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Vad sägs om att leta på Byestads gravfält, det verkar som att där skulle det vara ganska så enkelt att göra sig av med en kropp. Den består bla av 144 gravhögar och 172 stensättningar. Där skulle man ta en ordentlig titt med hundar.
Citera
2022-10-29, 12:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Om du är i fara skriker du. Om du inte kan skrika är du tystad?

En person som stryps och som beskrivs skulle låta mycket känns orimligt. Snarare låter det som att de isf hanterat en död kropp. Haft ett intern bråk?
Citera
2022-10-29, 12:59
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tror mer och mer på strypning och som du skrev, vid första knackningen tyst och vid andra knackningen ströp man henne och TT sparkar febrilt runt sig för att komma loss.. Stackars tjej😓 Hoppas att hon hittas snart så familjen kan påbörja sitt sorgearbete😪
Sparkar febrilt för att komma loss men båda tvingar ner henne och den ena stryper henne. Ungefär som mördarvakterna gjorde på Juha i T-banan. Stackars TT om det här scenariot är det rätta. Jag tror att det tyvärr.
Citera
2022-10-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
JJ sa att de åkte bägge två till matstället, men grannen sa ju att det bara var JJ..
Men denna konstiga man du pratar om är alltså bror till henne som grät ut i Expressen om hur synd det är om JJ och MH?
Det kan ju vara möjligt som du skriver , att han är inblandad på något sätt..

Tidigare i veckan så var det en VW som uttalade sig och beskrev sig som TTs vän. Andra beskrev henne som uppmärksamhetstörstande och avfärdades som ointressant. I alla fall, VW har en bror som driver ett företag och modig39 är fast besluten att denne bror är inblandad på något vis. Även om åtminstone något av beskrivningen av brodern verkar stämma så finns det inga bevis alls för att han är inblandad.
Citera
2022-10-29, 13:00
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Sparkar febrilt för att komma loss men båda tvingar ner henne och den ena stryper henne. Ungefär som mördarvakterna gjorde på Juha i T-banan. Stackars TT om det här scenariot är det rätta. Jag tror att det tyvärr.

Om du sett den videon så förstår du att det var relativt ljudlöst
Citera
2022-10-29, 13:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak?fbclid=iwar0xjhfst9xf_pwg-ibnghxyibia0vfv zweqnq_g4hlg-fga0wnxlqeksky

Intervju med nära vänner till mgm och Tove

Tack!

Här undrar jag om en av tjejerna är den tjej som tidigare intervjuades (A*nna), och som berättade om att JJ hade sagt att hon och T*ove hade blivit vänner.

Om det är ytterligare en tjej som JJ pratat med kan man misstänka att JJ har lagt ner en del jobb på damage control och ringt runt till personer för att ge "sin" version.

Fjortiskonflikt kan det kanske verka för andra utåt, men om JJ är en person som har vissa av de egenskaper så kan det för henne betyda något helt annat. Andra lsöer konflikter på andra sätt, medan JJ läöser konflikter på sitt sätt?

Sådant som andra har svårt att förstå ens är en konflikt.
Citera
2022-10-29, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Om det finns gps i bilen så går det att kolla var när och hur de har kört

Jag tror inte polisen vet vilken bil dom transporterat henne i. Inga vittnesuppgifter har eftersökts på någon bil.
Citera
2022-10-29, 13:04
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Om du är i fara skriker du. Om du inte kan skrika är du tystad?

En person som stryps och som beskrivs skulle låta mycket känns orimligt. Snarare låter det som att de isf hanterat en död kropp. Haft ett intern bråk?

Man kan ju tycka att om det har bråkats och diskuterats i lägenheten så skulle någon av grannarna hört detta. När jag är i ordkrig med mitt temperament så höjer jag rösten. Det är märkligt. Planerat att få henne sövd med något narkotikaklassat medel hon fått i sig i drink för att sedan strypas?
Citera
2022-10-29, 13:05
Medlem
Nu när polisen gått ut i media å vädjar till jaktlag att dom ska kolla åtelkameror och missing people återupptar sökandet så lär dom ju bara säker på att hon finns där ute.

Att hon hittas där ute levande är ju rätt liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in