2022-10-29, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Det här är verkligen det allra troligaste motivet såhär långt. Särskilt om uppgifterna stämmer om att hon tänt på sitt ex ytterdörr. Då är det redan klart att hon tar kärlek på bokstavligt talat - blodigt allvar.

Har någon kollat dammen på andra sidan vägen om reningsverket?
Ingen har ens brytt sig om att fundera på det området. Varför vet jag inte, men hoppas att någon här i tråden kan gå och ta sig en titt
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det råder delade meningar om det. Själv har jag otroligt svårt att se att de skulle "få tag" på någon som hjälper dem. Då finns det elektroniska spår och fler hade suttit häktade.

Ja, med tanke på att JJ åker med T*oves mobil på sig till McD, verkar hon inte tänkt igenom de delarna ordentligt, särskilt som att hon sedan enligt media ska ha påstått att T*ove ska ha cyklat hem.

JJ skulle förstås kunna ha åkt hem til sin pappa, då utan sin mobil för att få hjälp. Men även det skulle kunna se märkligt ut om MH har en annan version om vad JJ gjort då. Sedan finns det ev vittnetsmålet från Illharjen, och om mobilen låg hemma och sov då...

Vi får se, men jag har goda förhoppningar att man kommer att lösa det här.

Tror inte heller på en redje inblandad.

Har de lyckats få ut T*ove ur lägenheten, då har de "kalrat" resten.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag hoppas att många kommer att ansluta till MP idag.

https://www.facebook.com/MPSweden

JÖNKÖPINGS LÄN/VETLANDA SÖKINSATS:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 21-åriga Tove som är försvunnen sedan den 16 oktober 2022.
DATUM: Lördag 29 oktober 2022
TID: 10:00 Det går bra att ansluta löpande under dagen.
SAMLING: Vitalavallen, Traktorgatan 6
LÄNK TILL KARTAN: https://goo.gl/maps/tZimFCKg2XP8tgPF7
KONTAKTPERSON VID SÖKET: 010-405 94 58
MEDIAKONTAKT VID SÖKET: 010-405 94 55

Ställ upp och hjälp till. Vi SKA hitta TT!
Citera
2022-10-29, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det råder delade meningar om det. Själv har jag otroligt svårt att se att de skulle "få tag" på någon som hjälper dem. Då finns det elektroniska spår och fler hade suttit häktade.

Ja, med tanke på att JJ åker med T*oves mobil på sig till McD, verkar hon inte tänkt igenom de delarna ordentligt, särskilt som att hon sedan enligt media ska ha påstått att T*ove ska ha cyklat hem.

JJ skulle förstås kunna ha åkt hem til sin pappa, då utan sin mobil för att få hjälp. Men även det skulle kunna se märkligt ut om MH har en annan version om vad JJ gjort då. Sedan finns det ev vittnetsmålet från Illharjen, och om mobilen låg hemma och sov då...

Tror inte heller på en tredje inblandad.

Har de lyckats få ut T*ove ur lägenheten, då har de "klarat" resten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Kan du Inte åka bort mot ridhuset sen gå cykelvägen bort mot kantarellen så du passerar den dammen som är vid JJ pappas jobb. Mest för att se om det ens finns möjlighet. Jag har tre ungar som inte alls är med på att ta en tur in till Vetlanda annars hade jag gjort det själv. Men kanske får tillfälle i morgon.
Äntligen någos nom föreslår det!
Både pappan och jj har STOR kännedom om detta område, jobb och stall finns där
Citera
Medlem
En fråga - hur lätt/svårt är det att forsla bort en död kropp i ett fordon utan att hundar hittar spår? Frågar eftersom polisen vad det verkar inte har hittat något sådant spår i vare sig MGM/pappans fordon om jag förstår saken rätt?
Citera
2022-10-29, 13:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Aj då, GrevenFB som lagt ner ett gediget arbete med lysande sammanfattningar som han dessuom fortlöpande har uppdaterat med täta intervall, är tydligen avstängd en vecka.

Hoppas någon i tråden har förmåga och vilja att axla ansvaret med uppdaterade sammanfattningar under den tid han är borta. Det är verkligen ovärdeligt att snabbt kunna läsa in sig på vad som hänt senaste dygnet om man inte hänger i tråden kontinuerligt.

Hur länge håller MP på idag förresten? Hörde att det var ganska bra uppslutning. Bra.

Apropå GrevenFB. Notera att vi inte får diskutera själva avstängningen här, så gå inte in i den diskussionen. Vore dumt om ni drog på er onödiga varningar.

Verkligen synd ang. avstängningen. Sammanfattningarna är guld värda.

Vi får hoppas att MP gör ett genombrott idag och hittar något av intresse, även om jag tyvärr inte tror mycket på det.
Citera
2022-10-29, 14:01
Medlem
Utan att bli dumförklarad så undrar jag om MP hittar tex bevis som väska mobil eller dyl får dem då förmedla detta till pressen eller är det "sekretess"?
Citera
2022-10-29, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Tror inte heller på en tredje inblandad.

Har de lyckats få ut T*ove ur lägenheten, då har de "klarat" resten.

Dom kan ha åkt runt och släng olika saker på olika ställen, antagligen, polisen verkar ha några platser som är en bit ifrån varandra.
Vet någon om det var ytterligare ett besök på mcd, eller om det med grannen var det enda?
Citera
2022-10-29, 14:04
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Det kan vara inte finnas någon annan medhjälpare som rycker ut med så kort varsel, och som dessutom kan området bättre än sin egen ficka. Hade MGM fått hjälp av någon annan än JJs pappa så borde det ha varit en slarvig tölp, och då borde polisen ha hittat spår. Jag tror JJs pappa är säker på sin sak. Säger min egen icke vetenskapliga analys.
Ja, om man ska resonera logiskt om ev medhjälpare så skulle det kunna vara så.. Också polisens sökområden kan ju delvis tyda på det.
Han tar en vansinnig risk men straffet "brott mot griftefriden och för skyddande av brottsling" är inte speciellt högt. Som han i så fall väger mot att skydda sitt barn.
Spekulationer givetvis, han kan ju vara helt oskyldig.
Citera
2022-10-29, 14:06
Medlem
just_a_girls avatar
TT:s pappas nya flickväns ena son har ett mycket intressant förflutet, dömd för grov mordbrand, intagen enligt LVU på HVB hem pga avvikande sexuellt beteende och risk för att han skulle begå sexualbrott , spionerade på kvinnliga familjemedlemmar genom titthål, anmäld för våldtäkt, kvinnor i hans egna familj som sagt sig vara rädda för honom. Mordbrandsdomen kan begäras ut från Göta hovrätt, mål nr B1623-16. LVU dom kan begäras från Kammarrätten i Jönköping 1797-17 och förvaltningsrätten Jönköping mål nr 538-16.
Citera
2022-10-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Utan att bli dumförklarad så undrar jag om MP hittar tex bevis som väska mobil eller dyl får dem då förmedla detta till pressen eller är det "sekretess"?
MP går inte under FU-sekretess, MP kan uppe att dom tex hittade en sko, en väska etc, men det är ju inget bevis på att fynden är kopplade till den försvunne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in