2022-10-29, 13:19
Medlem
crawlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Får hoppas MP hittar något bra idag så de kan ske ett genombrott, dom båda MGM håller käften och säger inte mkt. Då behövs ett bra tips eller att man hittar något som tar detta framåt

Ja verkligen. Såg MP grupper vid nydala rondellen tidigare idag, utanför JJs hus och vid svenska kyrkan. Dammen de skulle sänka(idag?) var inte kvarndammen eller illharjen åtminstone, då jag åkte förbi där. Kan det vara föreda dammen? Kanske redan avhandlats här.
Citera
2022-10-29, 13:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan man se sånt? Hur mycket bilen körde på söndagen etc?
I nyare bilar har jag hört att det finns en s.k. "svart låda" där det går att läsa av milantal och körsträcka.
Bilen som använts har säkerligen fångats på kameror i och utanför Vetlanda, fartkameror och andra. Det är förmodligen inte många bilar som cirkulerar i Vetlanda med omnejd på nätterna.
Citera
2022-10-29, 13:21
Medlem
Låter tyvärr som de sa till Tove att ringa till pojkvännen innan hon gått ut ur lägenheten, så han inte blir orolig. Han hade somnat och hon spelade in i ett röstmeddelande istället.

Det verkar inte ha varit mycket skrik i lägenheten, dvs Tove måste ha överrumplats av Mgm. När JJ kom på att Tove skulle strypas är svårt att säga. Antingen så lurade hon med Tove hem just för att döda henne eller så var det ett infall där och då.

Jag tror att den ena MGM höll för munnen på något sätt, medan den andra höll i kroppen och händerna på Tove. Kanske tog JJ en kudde över huvudet på Tove när hon satt i soffan, sen ramlade de ner på golvet ifrån soffan. Tove kämpade nog ordentligt så det var det som hördes. Och när det knackades på dörren första gången höll de i Tove ordentligt, när det knackades på andra gången såg Tove sin chans och kom loss med fötterna på något sätt men tyvärr så dog hon förmodligen just när andra knackningen var utanför

Varför vill man så gärna döda någon? Kan Tove ha sett någon drogförsäljning eller dylikt i lägenheten som hon hade skvallrat till polisen om? Folk som beskrivit JJ här får mig mer att tro på att Tove hade lyckats med något som JJ ej hade. Hon såg inte upp till JJ på samma sätt som MH. Tove fick JJ att känna sig liten och misslyckad? Tove vågade säga emot JJ.
Citera
2022-10-29, 13:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Räddningstjänsten kör metalldetektor vid Kvarndammens B&B. Ser ut att vara lånad för de vänder och vrider på den eller så är det nåt mankemang. Missing People är där också. Sök precis vid JJ bostad. Väldigt detaljerat sök. Muren vid kyrkogården. Bland höstlöven på trottoar. Helt klart letar man tillhörigheter och liknande.
Fotografer och journalister på plats. Sveriges radio och Tranås tidning mfl.

Har inte hunnit följa vare sig tråd eller media, men dina rapporter av vad som händer känns som att man är något på spåren.

Väntar med andakt på dina fynd och dina slutsatser om vad du tror är i görningen.

Jag tror att man kommer att hitta henne och att man har antingen bevis och/eller att man har fått något av någon av tjejerna, MH då.

Kan tänka mig att man vet var de rört sig på något sätt. Vittnesmål kan vara ett, eller andra bevis.
Citera
2022-10-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawlin
Ja verkligen. Såg MP grupper vid nydala rondellen tidigare idag, utanför JJs hus och vid svenska kyrkan. Dammen de skulle sänka(idag?) var inte kvarndammen eller illharjen åtminstone, då jag åkte förbi där. Kan det vara föreda dammen? Kanske redan avhandlats här.
Kan ju vara kvarndammen man sänkt vattennivån då dom söker med metalldetektor i dammen.

https://www.tv4.se/klipp/va/13798904/har-soker-de-med-metalldetektor-efter-forsvunna-tove
Citera
2022-10-29, 13:29
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Varför vill man så gärna döda någon? Kan Tove ha sett någon drogförsäljning eller dylikt i lägenheten som hon hade skvallrat till polisen om? Folk som beskrivit JJ här får mig mer att tro på att Tove hade lyckats med något som JJ ej hade. Hon såg inte upp till JJ på samma sätt som MH. Tove fick JJ att känna sig liten och misslyckad? Tove vågade säga emot JJ.
Svartsjuka. JJ har limmat på TT:s pojkvän när hon studerat i en annan stad, och nu kommer TT hem och förstör allt.
Citera
2022-10-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Hur går det på dagens eftersök, någon på plats som kan uppdatera oss?

Är vid kvarndammen nu, här är MP och letar i den ån som går från dammen RTJ har lämnat
Citera
2022-10-29, 13:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag har egentligen inget att tillföra i detta fallet.
Grevens lista är bra. Avel gör ett bra jobb med masterna.

Denna sida är också väldigt bra:
https://archive.ph/Ixlil

Här är SR´s intervju:
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Jag kan bidrag med en bild där TTs cykel stod fäst vid ett staket hemma hos MGM.

https://imgur.com/a/YQdmNJV

Original platsen:
https://www.google.se/maps/@57.4322925,15.0727766,3a,16.5y,228.1h,89.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSKaKBC5OZLWNPFsTU0BbJg!2e0!7i1 6384!8i8192?hl=sv
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Aj då, GrevenFB som lagt ner ett gediget arbete med lysande sammanfattningar som han dessuom fortlöpande har uppdaterat med täta intervall, är tydligen avstängd en vecka.

Hoppas någon i tråden har förmåga och vilja att axla ansvaret med uppdaterade sammanfattningar under den tid han är borta. Det är verkligen ovärdeligt att snabbt kunna läsa in sig på vad som hänt senaste dygnet om man inte hänger i tråden kontinuerligt.

Hur länge håller MP på idag förresten? Hörde att det var ganska bra uppslutning. Bra.

Apropå GrevenFB. Notera att vi inte får diskutera själva avstängningen här, så gå inte in i den diskussionen. Vore dumt om ni drog på er onödiga varningar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Sammanfattning, klicka på länken i ts så hittar ni allting snyggt och prydligt.

/Mod
Senast redigerad av OY 2022-10-29 kl. 13:33.
Citera
2022-10-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Här undrar jag om en av tjejerna är den tjej som tidigare intervjuades (A*nna), och som berättade om att JJ hade sagt att hon och T*ove hade blivit vänner.

Om det är ytterligare en tjej som JJ pratat med kan man misstänka att JJ har lagt ner en del jobb på damage control och ringt runt till personer för att ge "sin" version.

Fjortiskonflikt kan det kanske verka för andra utåt, men om JJ är en person som har vissa av de egenskaper så kan det för henne betyda något helt annat. Andra lsöer konflikter på andra sätt, medan JJ läöser konflikter på sitt sätt?

Sådant som andra har svårt att förstå ens är en konflikt.

Undrar om JJ tidigare har varit i ett förhållande med TTs pojkvän. Enligt pojkvännens mamma har tjejerna varit osams i nåt år - dvs lika länge som TT och pojkvännen har varit ihop. Kan vara en grund för svartsjuka.

Någon som vet?
Citera
2022-10-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Är vid kvarndammen nu, här är MP och letar i den ån som går från dammen RTJ har lämnat
Är.det där.dem sänkte vattennivån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in