2022-10-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Här kommer min teori, och mitt första inlägg. Har läst FB i många år, aldrig varit medlem, men detta fallet har berört mig. Har läst alla inlägg.

Mina tankar är att dunsarna som grannarna hört måste vara då TT miste livet. Utefter vad vi skvallervägen ”vet” om MGMs karaktärer så är min teori att JJ ströp henne i vredesmod. JJs historik med att tända eld på hennes ex. port, samt historien om bitch-sprayningen på en bil talar emot henne. Jag förutsätter att det är JJ som sprayat det, kan inte annars förstå varför offret öppet skulle skriva samma sak på JJs Facebook.

Sannolikheten att TT skulle råka ut för två våldsamma händelser samma kväll ser jag som minimal. Dvs. att hon skulle ha blivit plockad av mördaren påväg hem från bråket i JJs lägenhet måste vara uteslutet.

Jag tänker att JJ och MH tagit hjälp av JJs pappa. Hans bakgrund och kunskaper om området tror jag är nyckeln till var TTs kropp finns att hitta. Föräldrar är dessutom de enda personer som skulle hjälpa till att gömma en kropp för någon annan. Sen att de setts ute i friluftsområdet så tidigt på morgonen efter en utekväll talar ju inte heller till deras fördel. Att JJ och hennes pappa ses skulle kunna gå att förklara, på ett långsökt sätt, men att MH är med känns helt uppåt väggarna….
Varför JJ och MH tiger måste också ha med JJs pappa att göra. Ponera att han sagt typ ”nåde er om ni avslöjar någonting om detta”. Det skulle få vilken dotter som helst att tiga.

Frågor jag haft under veckan:

1. Klassisk telefonringning och sms känns lite old school för så unga personer. Till och med min 73 åriga pappa ringer mer på tex. Messenger och Whats App än på vanlig telefon. Kan polisen få loggar på sådan icke-traditionell kommunikation?

2. Varför sa GW att MGM är vanliga ”snälla” tjejer. Det verkar de inte alls vara…. Jag känner iaf inte någon vanlig person som sysslar med droger, tänder eld på grejer, bråkar med folk på öppen gata osv. GW fick det att låta som att båda MGM var så snälla och såta?

3. Hur kan JJs pappa säga att han är chockad över dotterns häktning? Hon anlade ju för sjutton en potentiell mordbrand förra året?! Hur chockad kan man vara/spela?

4. Hur vanligt är det att polisen tiger så som i detta fallet? När kan vi vänta oss mer info?

5. Har vi fått veta varför polisen sänkte försvinnandes prio efter att de varit i torpet? (Som de pratade om på podden)

Ber om ursäkt om jag förbisett någonting.

Håller med dig, efter en sen utekväll är man normalt sett inte ute i gryningen på promenad med sin pappa, de hade troligen gömt kroppen tillsammans.
Citera
2022-10-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hört talas om Allemansrätten? Den ger Missing People rätt att vistas i privat skog och på privat mark samt i naturreservat.
Ja, i slog och mark. Men inte på privata tomter
Citera
2022-10-29, 11:09
Medlem
Räddningstjänsten kör metalldetektor vid Kvarndammens B&B. Ser ut att vara lånad för de vänder och vrider på den eller så är det nåt mankemang. Missing People är där också. Sök precis vid JJ bostad. Väldigt detaljerat sök. Muren vid kyrkogården. Bland höstlöven på trottoar. Helt klart letar man tillhörigheter och liknande.
Fotografer och journalister på plats. Sveriges radio och Tranås tidning mfl.
Citera
2022-10-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Jag har skumläst tråden sedan min senaste post på sidan 1029 och det är en sak som jag inte kan släppa.

Många av är är inne på att JJ kört bilen eller grannen. Varför, varför kan inte MH ha kört bilen ? jj, mh och tt var ju alla i lägenheten samtidigt. Om nu jj var okykter så var det ju mest troligen mh eller grannen eller mh. Varför kan det inte ha varit mh ?

Vem som helst kan ha kört en bil med en kropp och absolut högt troligt att det är JJ eller MH. MH fick sitt körkort 10 oktober. Källa: Ingvars trafikutbildning av på Facebook.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-29 kl. 11:21.
Citera
2022-10-29, 11:14
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
I fallet Wilma så hade man hittat en del blod men analysen av det blodet hade inte kommit in ännu när dom tillslut hittade huvudet 9dagar senare. Detta va då synligt blod dom hittat. Man använde inte fluorescerande medel (Bluestar i det här fallet) förrän den 5 december (hon anmäldes försvunnen den 17e november!) och då hade man fortfarande inte fått tag på svar från blodstänket man hittat från början..

Så jag drar slutsatsen att utan kropp lär det dröja 2-3v innan man kan tänka sig svar som går att fastställas utifrån det blod dom då eventuellt funnit i lägenheten

Okay, tack för info och klargörandet! Då kommer det förmodligen dröja ett tag till innan de har mer på benen i förhören.
Citera
2022-10-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag har läst den här tråden väldigt mycket nu, ligger dock ett par timmar efter.

Något som precis nyss slog mig: De "hamrande" ljuden som grannen säger sig ha hört kan ha kommit från en bäddsoffa. Jag och sambon sålde precis våran, och den var av modellen var man först böjer ryggstödet framåt, och där kommer ett högt och "metalliskt" klick. Sedan fäller man sätet bakåt helt rakt, och det kommer 3-4 likadana klick.

De få gångerna vi har fällt ut soffan nattetid så har vi gjort det rätt långsamt så att det inte ska rassla ordentligt. Om jag föreställer mig att en nattuggla till granne som hört ljudet så hade det mycket väl kunna misstas som hamrande.

Dessutom så tyckte väl grannen att det lät som enstaka slag? 3 om jag inte minns fel. Sådan jävla otur att jag inte har soffan kvar, hade kunnat demonstrera alternativt be grannen i vägg att lyssna och gissa ljudet.

Bara min input. Hoppas verkligen att Tove hittas snart och att skyldiga ställs till svars.

Okej? Vart vill du komma med denna info? Att TT skulle sova i soffan? Att MH skulle sova o den?
Jag förstår inte vad det ska ha med fallet att göra?
Citera
2022-10-29, 11:16
Medlem
Sök pågår MP vid Nydalarondellen med två grupper. Var sin sida om Storgatan. Typ söder om Rusta.
Citera
2022-10-29, 11:16
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak?fbclid=iwar0xjhfst9xf_pwg-ibnghxyibia0vfv zweqnq_g4hlg-fga0wnxlqeksky

Intervju med nära vänner till mgm och Tove
Citera
2022-10-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Räddningstjänsten kör metalldetektor vid Kvarndammens B&B. Ser ut att vara lånad för de vänder och vrider på den eller så är det nåt mankemang. Missing People är där också. Sök precis vid JJ bostad. Väldigt detaljerat sök. Muren vid kyrkogården. Bland höstlöven på trottoar. Helt klart letar man tillhörigheter och liknande.
Fotografer och journalister på plats. Sveriges radio och Tranås tidning mfl.

Då får vi verkligen hoppas de nu en gång för alla verkligen hittar något.
Jag tror denna lördagen kommer ge bra resultat....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jag tror absolut hon och MH var dealers, detta foto vi såg med JJ och MH tror jag är en leverans, MH har t.o.m skrivit Göteborg levererar. Detta bråk mellan TT och JJ kan vara drogrelaterat, och problemet med TT's eventuella hotelser att göra polisanmälan och avslöja allt har varit känt länge inom drogvärlden, det har snackats om problemet kanske...

https://ibb.co/J2VxD5q

Att någon stad eller land eller plats eller liknande "levererar" så BRUKAR det syfta på att det är ett nice ställe att vara på..
Har jättesvårt att förklara vad jag menar men att "levererar" inte innebär just att leverera produkter/saker utan mer själva upplevelsen.

Vet inte om det är så i det här fallet däremot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Tycker detta är en ganska vettig teori om man nu skall lyfta blicken en aning. Om vi leker med tanken att det är såhär det gått till, räcker det med det som pekar på de nu häktade MGM för att hålla dem (isf felaktigt) häktade? Eller är det givet att polisen vet betydligt mer än de säger?

Tycker bara att alla scenarior bör granskas och mitt inlägg var bara ett försök att bidra till det. Finns det andra möjligheter som kan föreligga utifrån det bevismaterial som ligger i korgen just nu än de som förts fram hittills? Polisen vet antagligen mer än vad allmänheten har fått veta, men då kommer även bevis läggas fram inom kort där t.ex en likhund kommer ha markerat i NN:s lägenhet så att alla tvivel är undanröjda och inget klorin i världen kan ha tvättat bort dessa. Men fram tills dess är det fritt fram att lägga pusslet på alla olika vis så att inga inblandade kan gå fria och bevismaterial bli förstörda. Se till att granska grannens bil och kolla upp hur säkert hans vittnesmål egentligen är. Annars går en chans till bevisning av ett olöst fall till spillo. Granska även andra möjligheter så att inte all kraft läggs på att sida upp och sida ner utgå från samma misstänkta mördare ur hundra olika vinklar där bevis totalt saknas. Ingen kommer då någonsin bli fälld och de som är skyldiga kommer enkelt ha röjt undan alla bevis. MH och NN kan inte fällas som gärningsmän bara för att TT var i NN:s lägenhet. Något mer måste fram. Bevis måste säkras och en kropp måste hittas. Annars blir ingen fälld. Tills dess ska alla pusselbitar granskas och prövas i rättvisans namn. Varför var TT:s cykel bucklig? Varför åkte TT:s mobil fram och tillbaks till dunken? Varför dog hennes mobil plötsligt?
Citera
2022-10-29, 11:20
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Nej TT pluggar till läkare. Hur kan man vara involverade i droger när studerar på läkarprogrammet? Läser man till läkare är man en duktig, sofistikerad, fin och avhållsam plugghäst, man sysslar inte med droger då. Tänk lite innan du skriver för sjutton!!!!! Och du kan skriva anta istället för ponera. Du blir inte coolare genom att du använder svårare och ovanligare ord som ponera, fattar du???
I vilken värld lever du? Även om nu personen du citerade syftade på MGM inte MBO så är ingen bransch och inget yrke förskonat när det kommer till missbruk av alkohol & narkotika.
Senast redigerad av Undercovers 2022-10-29 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in