2022-10-29, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Frågan blir direkt varför den mest otursamma psykopaten JJ ljuger för sina vänner, TTs pojkvän och polisen om hon är helt oskyldig.

Nä, finns fortfarande ingen som ens försökt förklara bort allt som pekar på JJ när de skitit ur sig ett scenario mer orealistiskt än en Beck film.

Jag menar inte att det skulle förklara precis allt utan att om man, för ett ögonblick, ser förbi det uppenbart mest troliga scenariot, så var detta i mitt tycke någorlunda vettigt. Av alla jävla idiotiska förslag på vad som skulle ha hänt, som dykt upp i tråden så var detta ett aning mer tänkbart (eller kanske en aning mindre otänkbart). I förhållande till sadister i silvriga bilar och gud vet allt…
Det är ju trots allt det enda vi kan göra, spekulera?
Citera
2022-10-29, 08:22
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Om GW har sagt så, så har han fel. Sannolika skäl är inget man slår till med utan rejält på fötterna. Minns att ett brott måste bevisas bortom rimlig tvivel, och häktning är en extrem åtgärd.
Vad svamlar du om?

Det behövs givetvis inte att nåt brott bevisats för häktning på sannolika skäl?

Är du helt dum i huvudet eller bara efterbliven?
Citera
2022-10-29, 08:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilleFlopp
Dom kommer hitta Tove ut åt Nye hållet... Möjligen att hennes tillhörigheter finns i kvarndammen (väska, mobil, kläder, skor eller liknande). Men jag är rätt säker på att Nye är hållet man borde söka mer emot. Varför skulle jj sälja redskap å sin fars vägnar dagen efter en party kväll? De känns så ologiskt. Hon gav sig själv en anledning att vara där utifall att någon sett/ kännt igen hennes bil där ute sent på natten/tidig morgon. För tyvärr tror jag hon/dom han samla sig då de väl insåg att Tove var död. Jag tror de var något för stunden som spårade ur. Läste jag inte någon annons om "tio (flertal) dunsar grannarna hört?".
Jag tror tyvärr Tove är strypt och död 😥 Jag är rätt säker på att hon ändå finns i "närheten". Sommarstugor/ mindre gårdar mellan Vetlanda och Nye (eller strax utanför nye ifrån Vetlanda håller sätt). Gårdsbrunnar, gödselstackar eller utedass? Platser där missing people ändå inte får söka pga att de blir privat mark.
De läskigaste i allt de här känner jag ändå är att de häktade fortsätter hålla tyst 😱

Hört talas om Allemansrätten? Den ger Missing People rätt att vistas i privat skog och på privat mark samt i naturreservat.
Citera
2022-10-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hört talas om Allemansrätten? Den ger Missing People rätt att vistas i privat skog och på privat mark samt i naturreservat.
Den du citerar nämner brunn, gödselstack, utedass som exempel. Då är det sannolikt tomtmark, vilket allemansrätten inte ger tillträde till.
Citera
2022-10-29, 08:34
Medlem
Så då hade hon tagit Toves mobil ifrån henne?
Åkt till mc Donalds där hon verkar ha stämt träff med två män som hon pratar med. Åker tillbaka tar med en påse som placerats i cykelkorgen av någon av männen?
Vad fanns i påsen? Något som användes för att gömma bort Tove? Nycklar ? Redskap? Vilka män pratade hon med på mc Donalds?
Citera
2022-10-29, 08:35
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Den du citerar nämner brunn, gödselstack, utedass som exempel. Då är det sannolikt tomtmark, vilket allemansrätten inte ger tillträde till.

Ah okej! Men det innebär ju inte att MP inte ändå kan söka på dessa ställen om tomtägaren ger sitt tillstånd.
Citera
2022-10-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Vore inte första gången han satt och yrade lite osammanhängande i tv heller..

Ja, här är GW lost
Citera
2022-10-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Källa?

AB igårkväll
Citera
2022-10-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Källa?

AB igårkväll, ett beslut polisen tagit ihop med Kommunen
Citera
2022-10-29, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Så då hade hon tagit Toves mobil ifrån henne?
Åkt till mc Donalds där hon verkar ha stämt träff med två män som hon pratar med. Åker tillbaka tar med en påse som placerats i cykelkorgen av någon av männen?
Vad fanns i påsen? Något som användes för att gömma bort Tove? Nycklar ? Redskap? Vilka män pratade hon med på mc Donalds?

Hon har troligtvis inte bestämt träff med någon alls om det jag hört stämmer. Jag uppmärksammade tråden tidigt på att någon som känner JJ såg henne på mc Donalds i driven och att JJ tog kontakt med honom samt att hon använde sin telefon ( tydligen beställde hon mat via appen) Det är troligtvis mannen i den röda audin. Och mannen i den röda audin kontaktade själv polisen väldigt tidigt efter att dom gick ut med Tove försvinnande och att JJ var misstänkt och berättade det för polis. Och ryktet sa tidigt att det var 03:10 ( jag valde att skriva ”strax efter tre” vilket stod med länge i Grevens sammanfattning.)

Det framgår även i AB artikel att det såg ut som - BURK- i påsen. Dricka på burk? Etc eller vad betyder det annars?

Och för er som missat att läsa AB artikel eller inte kommer åt den så kommer här en länk som OkOk ( eller vad hen heter la upp igår)

https://archive.ph/Ixlil
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-29 kl. 08:49.
Citera
2022-10-29, 08:43
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
När hittade MPS senast en person som

1. Ville hittas
2. Inte var död
Kolla med deras Facebook sida eller varför inte googla?

De har garanterat hittat fler personer som varit försvunna i flera dagar än polisen, levande och döda.
Citera
2022-10-29, 08:47
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Så varför väljer förhörsledare att häkta på sannolika? Tom. GW erkänner sig besegrad inför fakta.
Inte en chans att de brudarna skulle kunna göra av med kroppen och sedan hålla tyst om det. Nej, de känner kanske till delar av förloppet eller så är det andra saker de vill dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in