2022-10-29, 11:20
Medlem
Någon här inne som vet vart familjen H har sin stuga, om det är långt från Vetlanda ? Jag ser att MH befunnit sig vid någon sådan samt har pappa GH lagt ut mycket bilder på en stuga vid en sjö på hans Facebook.
Citera
2022-10-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak?fbclid=iwar0xjhfst9xf_pwg-ibnghxyibia0vfv zweqnq_g4hlg-fga0wnxlqeksky

Intervju med nära vänner till mgm och Tove

Där låter det som att det var förfest hos JJ som jag anade . Och garanterat var TT oxå med på den .
Kanske att dem städade upp alla flaskor osv på natten Efter krogen vilket man gör när man haft fest .
Citera
2022-10-29, 11:22
Medlem
[Strange Days]s avatar
Bara min känsla, men tyvärr så tror jag inte att Missing People's sökinsats idag kommer att ge något nytt.

Var än TT:s kropp och hennes tillhörigheter befinner sig, så verkar det vara på ett ställe som inte är lättåtkomligt.

Jag hoppas verkligen att jag har fel, och att dagens sökinsats ger något nytt.
Citera
2022-10-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
I vilken värld lever du? Även om nu personen du citerade syftade på MGM inte MBO så är ingen bransch och inget yrke förskonat när det kommer till missbruk.

Snarare tvärtom skulle jag säga angående Läkaryrket. Vi ska nog vara glada att vi inte vet hur det är fatt med landets alla läkare.
Citera
2022-10-29, 11:25
Medlem
[quote=Amiralen1968|82215108Varför var TT:s cykel bucklig? Varför åkte TT:s mobil fram och tillbaks till dunken? Varför dog hennes mobil plötsligt?[/QUOTE]

Hennes cykel är inte mer bucklig än vad min är, och jag har aldrig blivit påkörd. Cyklar slits naturligt. De parkeras lite hårdhänt, skrapar mot husväggar, blåser i marken, man råkar välta vid ett rödljus osv.

Var har du hört att TTs telefon varit vid McDonalds?
Citera
2022-10-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Där låter det som att det var förfest hos JJ som jag anade . Och garanterat var TT oxå med på den .
Kanske att dem städade upp alla flaskor osv på natten Efter krogen vilket man gör när man haft fest .

Nej TT var inte med på förfesten.
Vännerna säger att de mötte TT på Nöjet.
Citera
2022-10-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har hela tiden tänkt på Erin Caffey. Liten, ung, och helt psyko.

https://youtu.be/D3FtA8R0moc

Ja detta är en högst intressant analyspanel som löpande pekar ut kännetecknen på en psykopat (en ung tjej) under ett samtal.

Hon fick sin mamma och bröder mördade samt brände ner huset. Pappan överlevde.
Citera
2022-10-29, 11:27
Medlem
Pellenss avatar
I tv4s sändning påstår reportern att likhundar sökt lägenheten.

Detta talar för att teorin om att BO legat avliden i lägenheten mellan tidpunkten för påstådda dunsar och utforsling av eventuell kropp är relativt osannolik?

"How long does a body have to be dead before a cadaver dog can smell it?
Dogs are able to pick up a scent within minutes of the death or years later. In some studies, they have found 25-year-old skeletonized remains, buried in an area of 300 by 150 feet.
"
https://www.akc.org/expert-advice/training/cadaver-dogs-how-canine-noses-help-find-dead-bodies/

Reportage: https://www.tv4play.se/program/nyheterna/vetlanda-s%C3%B6kandet-efter-f%C3%B6rsvunna-tove-%C3%A5terupptas/13798891?playlist=d9f26c50-b71d-11eb-8ed7-99458ddb6777&offset=1
Citera
2022-10-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Då får vi verkligen hoppas de nu en gång för alla verkligen hittar något.
Jag tror denna lördagen kommer ge bra resultat....

Är dåligt insatt i hur de sökt tidigare men de punktmarkerar verkligen vissa områden i ”stan” och letar väldigt väldigt noggrannt. Höstlöven en utmaning såklart.
Citera
2022-10-29, 11:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Hennes cykel är inte mer bucklig än vad min är, och jag har aldrig blivit påkörd. Cyklar slits naturligt. De parkeras lite hårdhänt, skrapar mot husväggar, blåser i marken, man råkar välta vid ett rödljus osv.

Var har du hört att TTs telefon varit vid McDonalds?

Det framkom under gårdagen. Nämnts i artiklar på bland annat Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil

Aftonbladet har fått informationen att TT:s mobil har kunnat pejlas från JJ:s lägenhet, till McD, och sedan tillbaka till lägenheten igen. Dessa uppgifter har ju Aftonbladets reportrar sannolikt fått från polisen.

Samtidigt så har alltså vittnesmål uppgett att endast grannen och JJ har varit på McD, så frågan kvarstår då varför TT:s mobil har befunnit sig där när TT själv inte har varit med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Korrekt, jag bor i flerfamiljshus på 3:e våningen och WiFi-signalen från min router når ner till gatan, och jag kan koppla upp mig mot mitt SSID om jag står parkerad precis utanför dörren till trapphuset. Det tar ungefär 1 till 1½ sekund för min mobil att koppla upp sig mot mitt nätverk, och det är ungefär vad det tar att köra förbi huset i 50 KMh. Finns inte en chans i världen att min mobil skulle hinna koppla upp sig till mitt nätverk när jag bara kör förbi.

Citat:

Läser inte du sammanfattningen, vad JJ har uppgett i förhör? Och hur saker inte hänger ihop med det hon har berättat. Tekniska bevisningen visar heeelt annat mot vad JJ har uppgett!

Förstår inte varför du försöker vilseleda BEVIS som redan finns? Du får ju ha teorier men basera gärna dom på fakta som finns.
Citera
Medlem
Citat:

Tror inte TT var välkommen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in