2022-10-29, 09:33
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Det där McDonalds-besöket verkar ju inte ha varit planerat utan liksom blev pga att grannen stötte på J i trapphuset.

Det där med påsen känns helt oväsentligt om det inte vore för att det var det enda som kunde knyta cykeln till T. Vad skulle det isf varit i påsen?

J har såklart inte kört bil, hon hade väl druckit? Och var tydligen inte vid sina sinnens bruk då grannen erbjöd hjälp.

Man undrar om J ens åt den beställda maten, paniken borde ha varit total.
Citera
2022-10-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hur förklarar du att TTs telefon fanns med längs den färdrutt som JJ och JJs granne tog till McD och sedan tillbaka till JJ igen, när TT inte var med på den färden?

Det skrev jag igår . TTs gick hem mot pojkvännen som bor precis vid mc d . Vilket oxå samma mast skulle koppla upp till som tt så fall . Tt blir kidnappad av en okänd ( skrivit om i tråden ) , föraren åkte mot biltema , på väg dit åker man förbi JJs lägenhet då hon bor på Storgatan . Om TT använt JJs wifi på natten efter krogen så kan hennes telefon koppla upp automatiskt på det när hon åker förbi , vilket är helt möjligt fick jag till svar av en i tråden som är insatt i teknik .
Föraren åkte mot biltema masten där sista signalen kom från . Våldtog henne och upptäckte att telefonen var kvar . Och gjort sig av med den nånstans .
Citera
2022-10-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Grundar sig denna teori på att Polisen ännu inte gått ut med om de hittat något spår av misshandel eller ännu värre i lägenheten? Men som jag varit inne på innan så är väl det mest troliga att det ändå hänt något där? Varför tro att hon blivit kidnappats slumpartat av någon förbipasserande när egentligen alla uppgifter, bekräftade och obekräftade, pekar mot JJ och MH och att det faktiskt hänt något under natten i JJs lägenhet? Varför välja att se bort från det och leta alternativa gärningsmän när ingenting ännu pekar mot att de är oskyldiga? Alla har självklart rätt till sin egen tolkning men undrar bara genuint, varför tro att det är någon annan när det finns så mycket som pekar mot de häktade?

Polisen har inte hittat någonting så pass allvarligt i lägenheten som tyder på att TT är död . Då skulle dem inte gått ut senast igår och sagt att deras förhoppning är att ff hitta TT vid liv .
Det hade dem inte sagt om dem hittat så mycket bevis i lägenheten som tyder på att hon blivit mördad där , så som blodspår .
Citera
2022-10-29, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
JJ kan ju inte ha kört TT i bilen under natten eftersom hon var onykter. En möjlighet är att grannen gjorde det, alltså vakten som jobbade på Nöjet och som skjutsade till McD. Den andra möjligheten är att Det gjordes senare på förmiddagen när JJ hade nyktrat till. I så fall låg nog T i bilen under natten.

Vem, tror tråden, jobbade som vakt? För han som kör till Mc Donalds jobbar INTE som vakt.

PF (60 år) boende i huset är vakt. Sen tycker jag mig ha läst här att flera tror att W skulle vara vakt men inte fått det bekräftat, han jobbar iaf med att foliera bilar. Men att PF är vakt är jag 100 % säker på.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-29 kl. 09:41.
Citera
2022-10-29, 09:44
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Det skrev jag igår . TTs gick hem mot pojkvännen som bor precis vid mc d . Vilket oxå samma mast skulle koppla upp till som tt så fall . Tt blir kidnappad av en okänd ( skrivit om i tråden ) , föraren åkte mot biltema , på väg dit åker man förbi JJs lägenhet då hon bor på Storgatan . Om TT använt JJs wifi på natten efter krogen så kan hennes telefon koppla upp automatiskt på det när hon åker förbi , vilket är helt möjligt fick jag till svar av en i tråden som är insatt i teknik .
Föraren åkte mot biltema masten där sista signalen kom från . Våldtog henne och upptäckte att telefonen var kvar . Och gjort sig av med den nånstans .

Men sluta skriv saker som om de vore fakta din förbannade pajas. Det är du som förstör tråden med en massa desinformation som andra idioter sedan tror är sanning.
Citera
2022-10-29, 09:44
Medlem
Citat:
JJ kan ju inte ha kört TT i bilen under natten eftersom hon var onykter. En möjlighet är att grannen gjorde det, alltså vakten som jobbade på Nöjet och som skjutsade till McD. Den andra möjligheten är att Det gjordes senare på förmiddagen när JJ hade nyktrat till. I så fall låg nog T i bilen under natten.

Jag tror nog att ifall man fraktar ett lik i sin bil så skiter man i en eventuell rattfylla ifall man mot förmodan skulle fastna i kontroll..
Citera
2022-10-29, 09:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Låter som en extremt långsökt och krånglig teori. Är det nånting som man har lärt sig så är det att de enklaste teorierna oftast är de som stämmer bäst överens med vad som faktiskt har hänt. Och den enklaste teorin i detta fallet med just TT:s telefon är att JJ har haft den med sig till McD och sedan tillbaka till hennes lägenhet igen.

Återstår väl helt enkelt att se vem av oss som hade rätt om sanningen kring vad som faktiskt hände någon gång kommer fram.
Citera
2022-10-29, 09:45
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Polisen har inte hittat någonting så pass allvarligt i lägenheten som tyder på att TT är död . Då skulle dem inte gått ut senast igår och sagt att deras förhoppning är att ff hitta TT vid liv .
Det hade dem inte sagt om dem hittat så mycket bevis i lägenheten som tyder på att hon blivit mördad där , så som blodspår .

Jo. Det enda är väl att om påträffad blodmängd skulle innebära så stor förlust att en människa inte kan överleva den.
Citera
2022-10-29, 09:46
Medlem
Citat:

Och detta gick de ut med igår? Att de fortfarande tror att T är vid liv? Detta har jag missat, har du källan?

Vi vet ingenting av vad de hittat i lägenheten. De kan visst ha hittat blodspår, men kanske inte den mängden som behövs för att ändra rubriceringen. Vi vet ingenting om vad de hittat eller inte hittat i lägenheten. Vi kan bara utgå från det som skrivs i media och vad Polisen går ut med. Man kan ha sina teorier om vad som skett, och då väljer jag hellre att se det som vi vet det vill säga: Bråk på Nöjet, höga dunsar och konstiga ljud i den aktuella lägenheten, mobilen som följt med till McD och tillbaka igen (även om detta inte är bekräftat så kommer åtminstone uppgiften från media), cykel som flyttats. Är det någon annan som gjort något mot T så är det väldigt förbryllande att så mycket pekar mot JJ och MH, tycker du inte det?
Citera
2022-10-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Vem, tror tråden, jobbade som vakt? För han som kör till Mc Donalds jobbar INTE som vakt.

PF (60 år) boende i huset är vakt. Sen tycker jag mig ha läst här att flera tror att W skulle vara vakt men inte fått det bekräftat, han jobbar iaf med att foliera bilar. Men att PF är vakt är jag 100 % säker på.

Jag tror det är killen mitt emot som dem pratade med först . Han jobbade sent både lördag och söndag . Wilhel*
*m
Citera
2022-10-29, 09:47
Medlem
Besöket på donken var säkert oplanerat , och vid detta tillfälle hade JJ mobilen på sig alltså TTs mobil o då var t redan avliden i lgh. Sedan kom hon tillbaka till lgh där Mh väntar. Sedan forsla dom bort TT Och hennes tillhörigheter Sedan sågs dom tidigt på morgonen vid illharjen. Cykeln har dom flyttat någon gång under natten. Det är min teori. TT blev strypt i lgh och samtidigt fasthållen. Dunsarna är ett sista rop på hjälp från TT. Kusligt och vidrigt.
Citera
2022-10-29, 09:52
Medlem
Citat:

Om man nu har mördat någon så kan man nog också leva med att köra onykter.

Sedan har det väl inte framkommit några konkreta uppgifter om hurpass berusad JJ var?

Edit, var tvåa med invändningen
Senast redigerad av Rubar 2022-10-29 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in