2022-10-29, 09:21
Medlem
Jag har läst den här tråden väldigt mycket nu, ligger dock ett par timmar efter.

Något som precis nyss slog mig: De "hamrande" ljuden som grannen säger sig ha hört kan ha kommit från en bäddsoffa. Jag och sambon sålde precis våran, och den var av modellen var man först böjer ryggstödet framåt, och där kommer ett högt och "metalliskt" klick. Sedan fäller man sätet bakåt helt rakt, och det kommer 3-4 likadana klick.

De få gångerna vi har fällt ut soffan nattetid så har vi gjort det rätt långsamt så att det inte ska rassla ordentligt. Om jag föreställer mig att en nattuggla till granne som hört ljudet så hade det mycket väl kunna misstas som hamrande.

Dessutom så tyckte väl grannen att det lät som enstaka slag? 3 om jag inte minns fel. Sådan jävla otur att jag inte har soffan kvar, hade kunnat demonstrera alternativt be grannen i vägg att lyssna och gissa ljudet.

Bara min input. Hoppas verkligen att Tove hittas snart och att skyldiga ställs till svars.
Citera
2022-10-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krevelli
jag sa också det för nån dag sen men det var tydligen det galnaste någon någonsin hade öht skrivit på flashback någonsin. även om jj säkerligen har en hel del att förklara, så är det urbota dumt att bara så snabbt låsa in sig på ett spår.

minns även att någon anhörig till pojkvänen skrev på facebook eller insta nåt i stil med att 'hon finns någonstans i stan och flera är inblandade'. de har förstås bra mycket mer info är vad vi har och en sådan kommentar leder ju såklart tankarna till exv kidnappning/ trafficking...

Jag tror hon lever . Har haft den känslan hela tiden . Jag får en känsla av att hon blev kidnappad hem till pojkvännen . Och att JJ försöker dölja det dem gjorde hemma efter krogen , det kanske var droger som behövde undanröjas osv . För jag har oxå hört att det är MYCKET mer folk vet om detta men pga risken att det läcker ut så håller folk tyst .
Åker en fast för droger , faller hela deras led av många många människor .
Citera
2022-10-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Polisen har missat något i det här fallet. Någon har falskt alibi. Någon ljuger. Om JJ planerade att fixa sitt så måste den personen som hjälpt dom också gjort det.

Ja,är det isf JJ föräldrar? Eller TT pojkvän
Citera
2022-10-29, 09:26
Medlem
Nån som vet när MP börjar söka idag?
Citera
2022-10-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån som vet när MP börjar söka idag?

Det är superenkelt att kolla på MP sida än att fråga här. Kl 10:00
Citera
2022-10-29, 09:28
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Nr 5 : enligt tidigare inlägg både här och tidningar så har det framkommit att T skulle ha cyklat hem 03:00 ….om det är via förhör låter jag vara osagt …. Då är det ganska dumt att ta med sig hennes mobil till McDonalds där fallerar ju historien

Det har man hittat på. Hon har legat avliden i lgh medans mgm beställde en mcdrive..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon skulle ha cyklat hem .
Men i tråden innan nämns det att hon kanske inte skulle till pojkvännen då han inte vaknat förrän senare på fm , utan då kanske till sin mamma . Men hon bor i Myresjö så otänkbart .
Men nu tog hon inte cykeln utan lämnade den kvar , hon gick ett tag antar jag och nån tog henne på vägen . Och kidnappade henne . Sista signalen från hennes telefon var runtomkring biltema så nån måste ju ha tagit henne dit , alternativt en mobil .
Men det är vad jag tror .

Grundar sig denna teori på att Polisen ännu inte gått ut med om de hittat något spår av misshandel eller ännu värre i lägenheten? Men som jag varit inne på innan så är väl det mest troliga att det ändå hänt något där? Varför tro att hon blivit kidnappats slumpartat av någon förbipasserande när egentligen alla uppgifter, bekräftade och obekräftade, pekar mot JJ och MH och att det faktiskt hänt något under natten i JJs lägenhet? Varför välja att se bort från det och leta alternativa gärningsmän när ingenting ännu pekar mot att de är oskyldiga? Alla har självklart rätt till sin egen tolkning men undrar bara genuint, varför tro att det är någon annan när det finns så mycket som pekar mot de häktade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Hon har troligtvis inte bestämt träff med någon alls om det jag hört stämmer. Jag uppmärksammade tråden tidigt på att någon som känner JJ såg henne på mc Donalds i driven och att JJ tog kontakt med honom samt att hon använde sin telefon ( tydligen beställde hon mat via appen) Det är troligtvis mannen i den röda audin. Och mannen i den röda audin kontaktade själv polisen väldigt tidigt efter att dom gick ut med Tove försvinnande och att JJ var misstänkt och berättade det för polis. Och ryktet sa tidigt att det var 03:10 ( jag valde att skriva ”strax efter tre” vilket stod med länge i Grevens sammanfattning.)

Det framgår även i AB artikel att det såg ut som - BURK- i påsen. Dricka på burk? Etc eller vad betyder det annars?

Och för er som missat att läsa AB artikel eller inte kommer åt den så kommer här en länk som OkOk ( eller vad hen heter la upp igår)

https://archive.ph/Ixlil

Har JJ en katt ? Kanske var en burk med kattmat ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 700BJames
Ja,är det isf JJ föräldrar? Eller TT pojkvän

Pojkvännen verkar ha en väldigt utåt och framåt mamma. Verkar vara väldigt nära varandra. Sopar hon igen spår efter vart han befunnit sig denna natt? Vet hon att han varit hemma?
Citera
2022-10-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Sen kan jag inte bekräfta att uppgifterna är 100 % men dom stämmer mer nu med det som rapporteras i media.

Nä givetvis inte, det kan man ju inte med något såklart förens allt är uppklarat. Men i den teori jag tänker mig vore detta rimligt. Jag tror på att besöket på McD var oplanerat från JJs håll och något hon behövde dra till med inför grannen när hon stötte på honom. Och jag tror inte att mannen i audin hade planerat att möta henne där utan det var bara ett sammanträffande. MEN som man måste komma ihåg att skriva i denna tråd för att folk inte ska bli upprörda är detta MIN teori och jag har givetvis inga bevis. Men har man följt tråden hela vägen så verkar detta mest sannolikt.
Citera
2022-10-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Det har man hittat på. Hon har legat avliden i lgh medans mgm beställde en mcdrive..

Ja och dessutom har MGM uppgett att TT drar hem 2:30, Inte 03 och att dom själva åker till McDonalds 02:45.
Citera
2022-10-29, 09:33
Medlem
JJ kan ju inte ha kört TT i bilen under natten eftersom hon var onykter. En möjlighet är att grannen gjorde det, alltså vakten som jobbade på Nöjet och som skjutsade till McD. Den andra möjligheten är att Det gjordes senare på förmiddagen när JJ hade nyktrat till. I så fall låg nog T i bilen under natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in