2022-10-29, 08:49
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Källa?
Ett arbete med att sänka vattennivån i en damm i Vetlanda pågår just nu. Det rapporterar Vetlanda-Posten.

Enligt källor till tidningen vill polisen sänka nivån i dammen för att hitta försvunna Toves väska, klädesplagg och hennes mobiltelefon.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EM6Q9/uppgifter-vatten-i-damm-i-vetlanda-ska-sankas

Artikeln i Vetlanda-Posten ligger bakom betalvägg: https://www.vetlandaposten.se/2022-10-28/nya-uppgifter-vattennivan-sanks-i-en-damm--polisen-soker-fynd-efter-tove
Citera
2022-10-29, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Inte en chans att de brudarna skulle kunna göra av med kroppen och sedan hålla tyst om det. Nej, de känner kanske till delar av förloppet eller så är det andra saker de vill dölja.

Personer som resonerar som dig är faschinerande för mig. Vad bygger du dina antaganden på?
Citera
2022-10-29, 08:55
Medlem
Är hon gömd i en gödselstack? Det är lättare att gräva i en sådan för en tjej, lukten av gödslet ammoniaken förvirrar ju också sökhundarna.
Citera
2022-10-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Dock så skedde väl troligtvis mordet på söndag kväll ( väl ? ) alltså natten från söndag mot måndag. Om de forslar ut kroppen 06 ~ på morgonen och sopbilen tar det kvarteret tidigt så finns det en chans att de kan ha gömt kroppen så.

Jag vet inte hur sophantering hanteras idag. Men sopbilen tömmer väl bara sitt lass sen bränns det, eller ?

Stopp...
Har du följt fallet något?
De var ute på Nöjet på lördagen, alltså bör rovet alt dråp/mordet skett natten till söndag och inget annat eftersom polisen daterat rovet 02.30 lördagsnatten.
Citera
2022-10-29, 09:02
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Personer som resonerar som dig är faschinerande för mig. Vad bygger du dina antaganden på?
Typ hundra års rättshistoria.. Detta kan givetvis vara en svart svan, men det får hållas som högst osannolikt tills motsatsen är bevisad.
Citera
2022-10-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Hon har troligtvis inte bestämt träff med någon alls om det jag hört stämmer. Jag uppmärksammade tråden tidigt på att någon som känner JJ såg henne på mc Donalds i driven och att JJ tog kontakt med honom samt att hon använde sin telefon ( tydligen beställde hon mat via appen) Det är troligtvis mannen i den röda audin. Och mannen i den röda audin kontaktade själv polisen väldigt tidigt efter att dom gick ut med Tove försvinnande och att JJ var misstänkt och berättade det för polis. Och ryktet sa tidigt att det var 03:10 ( jag valde att skriva ”strax efter tre” vilket stod med länge i Grevens sammanfattning.)

Det framgår även i AB artikel att det såg ut som - BURK- i påsen. Dricka på burk? Etc eller vad betyder det annars?

Och för er som missat att läsa AB artikel eller inte kommer åt den så kommer här en länk som OkOk ( eller vad hen heter la upp igår)

https://archive.ph/Ixlil

Tack!!! Det var detta påstående om mannen i audin jag försökte få fram inatt, detta slår ju hål på alla teorier om att JJs möte med mannen var planerat samt att det skulle handla om någon langare. Artikeln tycker jag också att alla ska ta och läsa!
Citera
2022-10-29, 09:15
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilleFlopp
Dom kommer hitta Tove ut åt Nye hållet... Möjligen att hennes tillhörigheter finns i kvarndammen (väska, mobil, kläder, skor eller liknande). Men jag är rätt säker på att Nye är hållet man borde söka mer emot. Varför skulle jj sälja redskap å sin fars vägnar dagen efter en party kväll? De känns så ologiskt. Hon gav sig själv en anledning att vara där utifall att någon sett/ kännt igen hennes bil där ute sent på natten/tidig morgon. För tyvärr tror jag hon/dom han samla sig då de väl insåg att Tove var död. Jag tror de var något för stunden som spårade ur. Läste jag inte någon annons om "tio (flertal) dunsar grannarna hört?".
Jag tror tyvärr Tove är strypt och död 😥 Jag är rätt säker på att hon ändå finns i "närheten". Sommarstugor/ mindre gårdar mellan Vetlanda och Nye (eller strax utanför nye ifrån Vetlanda håller sätt). Gårdsbrunnar, gödselstackar eller utedass? Platser där missing people ändå inte får söka pga att de blir privat mark.
De läskigaste i allt de här känner jag ändå är att de häktade fortsätter hålla tyst 😱

Ja, det är unikt att det inte pratas. En kan ju iofs vara ovetande och en är iskall. Iom att det inte finns vittnen som sett avgörande detaljer, så är det kanske inte så konstigt att det hålls tyst.
Kanske de häktade tror på sina egna lögner nu?

Hon ligger troligen utomhus och en tredje person är inblandad. Skog eller vatten är min gissning och ju längre tiden går innan upptäckt desto bättre planerat tänker jag.

Stackars anhöriga!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jo några sidor bak skrev en att tt cyklade till sin mamma men för långt bort om det är Myresjö. Tt sov jämt hos killen

Hon skulle ha cyklat hem .
Men i tråden innan nämns det att hon kanske inte skulle till pojkvännen då han inte vaknat förrän senare på fm , utan då kanske till sin mamma . Men hon bor i Myresjö så otänkbart .
Men nu tog hon inte cykeln utan lämnade den kvar , hon gick ett tag antar jag och nån tog henne på vägen . Och kidnappade henne . Sista signalen från hennes telefon var runtomkring biltema så nån måste ju ha tagit henne dit , alternativt en mobil .
Men det är vad jag tror .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBergman
Tack!!! Det var detta påstående om mannen i audin jag försökte få fram inatt, detta slår ju hål på alla teorier om att JJs möte med mannen var planerat samt att det skulle handla om någon langare. Artikeln tycker jag också att alla ska ta och läsa!

Sen kan jag inte bekräfta att uppgifterna är 100 % men dom stämmer mer nu med det som rapporteras i media.
Citera
2022-10-29, 09:17
Medlem
Om inte nån av flickorna erbjöd henne skjts av dem själva eller nån annan (kanske nerdrogad), vädret var väl dåligt som jag fattade.
Men då har vi de konstiga ljuden kvar.
Citera
2022-10-29, 09:19
Medlem
Polisen har missat något i det här fallet. Någon har falskt alibi. Någon ljuger. Om JJ planerade att fixa sitt så måste den personen som hjälpt dom också gjort det.
Citera
2022-10-29, 09:21
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon skulle ha cyklat hem .
Men i tråden innan nämns det att hon kanske inte skulle till pojkvännen då han inte vaknat förrän senare på fm , utan då kanske till sin mamma . Men hon bor i Myresjö så otänkbart .
Men nu tog hon inte cykeln utan lämnade den kvar , hon gick ett tag antar jag och nån tog henne på vägen . Och kidnappade henne . Sista signalen från hennes telefon var runtomkring biltema så nån måste ju ha tagit henne dit , alternativt en mobil .
Men det är vad jag tror .

Hur förklarar du att TTs telefon fanns med längs den färdrutt som JJ och JJs granne tog till McD och sedan tillbaka till JJ igen, när TT inte var med på den färden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in