Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Det här var nytt för mig.
03-tiden: Toves senaste position: någonstans runt Nydalarondellen efter klockan 03, från de som har henne på Snapchat. Obekräftat. Källa: Guapo625
Inte bara mastuppkopplingen som placerar henne vid Biltemarondellen efter 03 utan även hennes egna snapchat. Snapchat uppdaterar positioneringen varje gång man öppnar appen.
Varför är TT vid Biltemarondellen så sent? Hur har hon kommit dit om hon antas cykla?
Varför öppnar hon Snap? Vem babblar hon med?
Citat:
Ursprungligen postat av
johann78
Fastigheten finns på Google streetview med bilder från 2019. Det finns plats för ett fåtal cyklar så någon boende skulle möjligen reagera över och lägga märke till en extra cykel där. Däremot är cykelstället lite avskilt på sidan av huset så det är osannolikt att någon random förbipasserande skulle lägga märke till vilka cyklar som stod på just den tomten.
Intressant är också att det på bilderna i streetview står en cykel där i samma färg och ungefär samma utförande som TTs cykel. Hoppas att vittnesuppgifterna är korrekta. Det skulle vara väldigt lätt att ta fel om någon i huset har en cykel som är väldigt lik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommisarien89
vem fan låser i framdäcket utan att sätta fast den i "cykelställ"/stolpe osv...
NU får jag ju tanken att ngn satt på låset i hall hast i framdäcket utan att tänka sig för..FÖR INGEN i dagens läge låser sin cykel på det sättet utan ett räcke, stolpe, ställ...
någon har i annat fall ställt cykeln där igenom att burit dit den..
Citat:
Ursprungligen postat av
Haldane
Däremot finns saker som tyder på att cykeln fraktats dit.
1. Låset sitter konstigt.
2. Har skador på höger handtag.
3. Skada på pakethållare höger.
4. Smutsen på kedjeskyddet baktill borta, ser ut som en tumme där. Även framtill är smuts borta, men det förklaras nog av byxbenet när man cyklar.
5. Lampan under sadeln är vriden, kommer sig av att man lyft cykeln?
6. Staget nertill på höger sida, som fäster framskärmen baktill, ser ut att peka inåt så mycket att den tar i ekrarna i framhjulet?
7. Framdäcket står väldigt djupt i gruset, ser ut som cykeln dunkats på plats snarare än rullats.
8. Cykeln står inte som om någon hoppat av den, utan den har lyfts till den positionen.
Slutsats, cykeln har lyfts och fraktats till platsen, låset har ramlat ner av hanteringen, satt ursprungligen uppifrån och ner genom framhjulet. Ingen böjer sig ner och låser en cykel på det viset.
Vet vi att det inte är en cykel som brukar stå där? Alltså den som syns på Google Street View.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det känns trist att behöva smutskasta någon som sannolikt är helt oskyldig, men pojkvännen gör mig bekymrad. En passiv figur. Ligga och sova långt fram på förmiddagen efter natten när Tove försvann... Varit uppe hela natten? Jag får nörd-vibbar. Tove skulle också kunna vara lite åt det hållet, men betydligt tuffare. Har kommit i kontakt med sådana par. Det är något arketypiskt över det hela. Passiva män och aktiva kvinnor.
Ge dig. Du skapar fantasier för att du tror att någon är nörd för att den inte sovit en natt. Hett tips: Inte bara nördar är vakna om natten - Vi bara gör annat än du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reveenka
Hva er anledningen til at de skal ta personutredning av én av de mistenkte? Hvorfor ikke begge?
Det undrar jag också. Drar man igång en sådan utredning beroende på hur någon beter sig under förhöret eller vad är orsaken?