2022-10-29, 01:52
Medlem
Jag fattar inte hur man inte har hittat ett enda spår i exempelvis lägenheten eller bilen. Det måste vara extremt ovanligt. Hur kan två tonårstjejer sopa igen alla spår? Oavsett hur mycket rengöringsmedel de använt ska det inte hjälpa mot polisens luminol.
Citera
2022-10-29, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag fattar inte hur man inte har hittat ett enda spår i exempelvis lägenheten eller bilen. Det måste vara extremt ovanligt. Hur kan två tonårstjejer sopa igen alla spår? Oavsett hur mycket rengöringsmedel de använt ska det inte hjälpa mot polisens luminol.

De har säkerligen spår, som vi inte får del av.
Citera
2022-10-29, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
De har säkerligen spår, som vi inte får del av.

Finndahl, utredaren, uttalade sig om att man inte vet så mycket. Ovissheten är stor. De är öppna för alla teorier.

Känns inte som att man säger så ifall man har säkrat spår. Tror inte NOA hade kopplats in heller.
Citera
2022-10-29, 02:03
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Vad får dig att tro att de inte hittat något?
Citera
2022-10-29, 02:03
Avslutad
Citat:
Ja, jag reagerar också på det. Varför tar hon med sig mobiltelefonen till McDonalds och sen tillbaka igen?

Vems bil är det grannen kört när han har skjutsat JJ? Om de har tagit JJs bil, kan det vara så att TT ligger i backluckan, avsvimmad/död? Det skulle ju förklara varför de befinner sig vid Illharjen tidig söndag morgon i JJs bil.

skulle tippa på att de tar grannens bil och att den är silvrig...
Citera
2022-10-29, 02:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ja, jag reagerar också på det. Varför tar hon med sig mobiltelefonen till McDonalds och sen tillbaka igen?

Vems bil är det grannen kört när han har skjutsat JJ? Om de har tagit JJs bil, kan det vara så att TT ligger i backluckan, avsvimmad/död? Det skulle ju förklara varför de befinner sig vid Illharjen tidig söndag morgon i JJs bil.
Ja, det är ju en möjlighet att de hunnit få ner henne till JJ's bil. Men varför skulle de i så fall väsnas i lägenheten efteråt? Hade de hunnit?
Jag är inte ens så säker på att det var JJ och Toves mobil som spårades tillsammans, om nu polisen inte sagt annat.
Det skulle kunna vara MH som tagit en sväng med Toves mobil för att det skulle se ut som hon lämnat lägenheten. Om hon kom tillbaka vid 03,10-tiden när det var grannar i trappuppgången kanske hon blev nojig och lade påsen med mobil och läskburk i cykelkorgen.
Senast redigerad av Tomato 2022-10-29 kl. 02:08.
Citera
2022-10-29, 02:14
Medlem
Citat:

De bärgade JJs bil så där fanns säkert spår av T.
Och eftersom ingen sagt något om att de skjutsat henne och de inte har kontakt vanligtvis så borde inte något spår av T finnas i bilen om inget hänt. Kanske
Citera
2022-10-29, 02:17
Medlem
movingmads avatar
Med tanke på hur tyst hon verkar vara fortfarande så tror jag verkligen inte att MH är så oskyldig som vissa här vill få det att framstå. Hon har absolut varit med på det hela, kanske till och med varit drivande. Annars hade hon brustit för länge sen.
Citera
2022-10-29, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej det gör det inte. Det skall väldigt mycket till för att bli häktad och omhäktad på sannolika skäl. Så polisen har bevis som vi inte har vetskap om men som åklagaren anser är tillräckliga

Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Dom sitter misstänkta för människorov, inte mord om inte jag har missuppfattat det. Det är skillnad och värt att notera. Anledningen att dom sitter misstänkta för människorov kan man spekulera i. Men främst beror väl det på att dom var de sista som, officiellt såg TT vid liv och hade motiv pga tidigare bråk. Personligen tror jag att brottsrubriceringen kommer ändras till medhjälp till mord, alternativt dråp. Jag hoppas att TTs kropp blir hittad och jag blir inte förvånad om man hittar grannens dna(sperma) på/i TTs kropp.

Det är verkligen inte det minsta anmärkningsvärt att de sitter häktade för människorov innan man har en avliden kropp (eller såklart i allra bästa fall kan utesluta mord genom att offret till slut hittas vid liv) och därmed kan fastställa dödsorsak inför att väcka åtal. Vad som däremot ÄR värt att notera, vilket verkar undgå dig, är ju att det redan i nuläget finns såpass mycket som talar för de två misstänkta att de är häktade på sannolika skäl. Beviskravet för den misstankegraden är klart högre ställt än skäligen misstänkt, och nästa steg i misstankegraden är tillräckliga skäl då åklagare förväntas väcka åtal utifrån den bevisning som förundersökningen har lett fram till. Nuvarande häktningsframställan utgår ju ifrån vad man kunnat säkra bevis för hittills - och när man hittar henne kan ju karaktären av brott kvarstå, ändras...eller såklart misstankarna helt avskrivas, men sannolikheten pekar ju inte riktigt ditåt som sagt....
Senast redigerad av Chequoia 2022-10-29 kl. 02:24.
Citera
2022-10-29, 02:30
Medlem
Finns det fler vittnesmål om att TT letade efter någon på Nöjet, än bartendern? Om hon letade efter någon så lär hon ju ha frågat fler än bara bartendern (på ett ställe där alla känner alla). Bartendern sa att han suttit ner och pratat med TT i 10 minuter (det är en bra stund, särskilt när han själv uppger att det var "fullt hus"). Allt som kommit fram om de 10 min är att TT letade efter någon Och verkade lite orolig.

Det är ju inte direkt ovanligt att krog/resturang branschen har med kriminella att göra. Skulle det vara en orimlig utgångspunkt för smålangarna på orten?
JJ sägs både bruka och ev langa(?), kan TT ha fått nys om utgångspunkten (tjejen hon uppges leta efter har kanske dragits in verksamheten nyligen och sagt något till TT)? Det där samtalet med bartendern på 10 minuter, var kanske 10 min konfrontation med TT? JJ och MH får I uppdrag att snacka med henne och ta med henne hem, ta hennes telefon och möta upp på McDonalds efter stängning av nöjet? Där efter får de antingen sällskap hos JJ eller blir tillsagda att släppa hem TT men behålla mobilen, tjejerna tror de släpper hem henne, men fiskas då upp av ev bartendern?
Citera
2022-10-29, 02:36
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ja, det är just det, jag googlade lite i början, på sopstationer i vetlanda, och det är kameror, betalning, och dessutom stängt på söndagar, men jag undrade mest om nån har inside scoop på en container som är obevakad och öppen.

Dock så skedde väl troligtvis mordet på söndag kväll ( väl ? ) alltså natten från söndag mot måndag. Om de forslar ut kroppen 06 ~ på morgonen och sopbilen tar det kvarteret tidigt så finns det en chans att de kan ha gömt kroppen så.

Jag vet inte hur sophantering hanteras idag. Men sopbilen tömmer väl bara sitt lass sen bränns det, eller ?
Citera
2022-10-29, 02:43
Medlem
Det pratas om chauffören till Donken. Man åker ingenstans utan mobil idag så tänker de pejlat hans mobil också. Så att de ser att det stämmer.

Och även Majas.
Hade hon lämnat lägenheten och sovit hemma så hade det synts på uppkopplingarna och hon hade släppts tänker jag och bara fått komma in för olika förhör.

De har ju klockslag på uppkopplingarna också och kan räkna ut hur fort T ska ha tagit sig från a-b i bil och utan bil. De har nog räknat ut att hon hamnat i en bil.

Och då finns spår av t i JJs bil vilket vore märkligt eftersom de inte umgås annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in