2022-10-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Tycker det är otroligt konstigt att pojkvännen "somnar" om TT precis sagt i telefon att hon är på väg hem o det inte är mer än 5 min färd
Vi vet inte att hon skulle hem till honom. Givet att han inte reagerade på natten så är det rimligt att tro att hon menade att hon skulle hem till sig.
Citera
2022-10-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då har alltså JJ varit i kontakt med sina föräldrar klockan 2.30 på natten?

TT Hade sitt sista samtalet till pojkvännen 2.30 och vid den tiden band dem fallet .
JJ säger sig haft kontakt med sin mamma om skjuts till donken men det tror jag inte på .
Citera
2022-10-28, 23:16
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Om ni går in på @realnowak på instagram så ser ni längre ner en silvrig BMW . Märkligt inträffande ?
Verkligen märkvärdigt att han hade en silvrig BMW får 2 år sedan……..
Citat:
INTE MER OKLARA ÄN ERA PÅSTÅENDE! ELLER NÅGONS ANNAN JUST NU!
INGEN HAR BEVISLIGEN RÄTT ÄN , FÖR DÅ HADE DET SETT ANNORLUNDA UT .

Du får tro vad du vill och jag får tro vad jag vill . Tror poliserna sållar sånt dem inte ser är till intresse ?!!!
Nu är jag leds på det här.
Har suttit hela kvällen för att läsa ikapp trådens inlägg som postades efter 13:15.
Hade det inte varit för dina shitpost-inlägg så skulle det inte ta så lång tid. Herregud människa! Så många fruktansvärd onödiga, felaktiga, förvrängda inlägg..
Svårt att välja vilket som var värst.
Kanske där någon la upp bilden från minibussen och nämnde vilka personer som var med på bild. Ja men då kommer du med den brighta idén att citera honom och förklara för honom vilka det är som syns på bilden.
Jag har återigen rapporterad dig för du tillför ingenting till tråden förutom osämja, irritation och förvirring.
Hoppas du blir blockad.

Vill avsluta mitt inlägg med positivitet:
Det verkar som grannen som körde JJ till McD blir avgörande för att knyta ihop säcken.
Om han nu var orolig för att JJ skulle köra själv och körde henne istället, och därmed fått en betydande roll i kopplingen mellan TTs telefon och JJs förehavanden, så säger jag: tack för din insats!
Citera
Medlem
Jag undrar när springet trappen var som någon påpekat och står porten öppen för jämnan eller..
Citera
Medlem
Citat:
Tror oxå grannen vet mer än han säger . Man skjutsar inte en tjej till mc d mitt i natten .
När hon ändå hade mamma på väg enligt henne . Känns som sonen som är med i lexbase vet något . Är det även han som jobbade på krogen den kvällen eller var det killen bredvid ?

Nej jag tänkte på det med. Om man hör konstiga ljud från grannen mitt i natten går man väl på sin höjd dit och knackar på. Man erbjuder ju inte skjuts mitt i natten! Misstänker man att personen är berusad och tänker sätta sig i en bil så kan man ju säga att man ej tycker det är en god idé eller något. Erbjuda en macka, ringa polisen, vad vet jag. Men ingen skulle väl få för sig att vara lite snäll och köra personen till Mac D och hem igen. Nej där är det något som inte stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Klurigt, kan MH stuckit iväg för att fixa fram en bil?

Man kan köra utan körkort och nöden har väl ingen lag? Dumdristighet verkar inte heller saknas.

Polisen har säkert koll och följt MHs mobil/rörelse om den var med.
Hörde att hon faktiskt har körkort.
Jag tänker eftersom hon både har pingstkyrkan och alla dess olika församlingshus som hon känner till och sin handboll så måste hon ju känna till en väldigt många olika hus och lokaler som andra kanske inte tänker på. Vart håller dom barnens söndagsskola fritisklubb träning utflykter kollo församlingskaffe bazaar etc..
J skaffar alibi kanske med alla tre mobiler, i början sades de ju att alla tre varit där, M kanske fick i uppdrag att hämta den där nyckeln till ”det” ställe som hon visste låg i kaffekassan på det andra stället.. nånting sånt?
Citera
2022-10-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
JJs egen utsaga till grannen att modern skulle köra henne.
Hur det ligger till i verkligheten har säkerligen polisen stenkoll på nu.
"Där ska de ha börjat prata och kvinnan ska ha sagt att hon var på väg till McDonalds. Grannen ska då ha oroat sig för att kvinnan tänkt köra dit själv, och därför erbjudit henne skjuts."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...na-toves-mobil

Vad är sant då, det i podden eller det i Aftonbladet?
Citera
2022-10-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Att grannen är involverad på något sätt. Om inte JJ och hennes pappa har kommunicerat under händelseförloppet, utesluter det ju att han hjälpt dom undanröja kroppen. Eftersom grannen var på plats, var han den ända dom kunde ta hjälp av utan att lämna spår, förutsatt att inte en tredje, okänd person var i lägenheten.

Du glömmer mannen hon pratade med på mc Donalds i en bil … hon pratade med honom en minut sa grannen sen hoppade hon in i grannens bil igen
Citera
2022-10-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Min teori är att hon inte väntade på sin mamma utan någon annan. Det där med McD var nåt hon drog till med bara när grannen frågade.
Hon väntade varken på mamman eller någon annan. Det var en lögn som hon stressad drog till med när grannen överraskade henne i trapphuset. Grannen insåg att hon ljög men trodde att det var för att hon tänkte köra själv trots att hon druckit, och erbjöd sig därför att köra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Källa?
Hur vet du det?
Framkom i tråden .
Citera
Medlem
utforskas avatar
Citat:
TT Hade sitt sista samtalet till pojkvännen 2.30 och vid den tiden band dem fallet .
JJ säger sig haft kontakt med sin mamma om skjuts till donken men det tror jag inte på .
Nej hon påstår att hon har haft sms kontakt inte att pratat med sin väna moder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Varför be om skjuts och ha Ts mobil på sig för att lämna sin egna i lägenheten...
JJ måste ju varit fullt medveten om att de skulle dras in i detta när de visste att T varit där och plötsligt försvann(om de vet med sig att de gjort det) och då bli förhör av alla i huset.

Hade ju varit smartare att stänga av telefonen utanför lägenhetshuset då...eller?

Jag kan inte förstå hur man tänker när man stoppar en mobil på sig när man vet att de kan pejlas 😅

Hon hade med sin egna då hon beställde maten via den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in