2022-10-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Klurigt, kan MH stuckit iväg för att fixa fram en bil?

Man kan köra utan körkort och nöden har väl ingen lag? Dumdristighet verkar inte heller saknas.

Polisen har säkert koll och följt MHs mobil/rörelse om den var med.

MH fick körkort några dagar innan detta hände .
Citera
2022-10-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Stärker vad om grannen? Att JJ skulle råkat springa in i honom i trappen, frågat om han kan hjälpa till att dumpa en kropp, dom åker till mcd och tillbaka för att sedan skrida till verket, allt medan grannens familj ger honom alibi för resten av natten? Låter tramsigt.

Jag tror inte dom fått hjälp av nån, men om dom fått det är det ju farsan, enligt hur såna här fall brukar utvecklas.
Att grannen är involverad på något sätt. Om inte JJ och hennes pappa har kommunicerat under händelseförloppet, utesluter det ju att han hjälpt dom undanröja kroppen. Eftersom grannen var på plats, var han den ända dom kunde ta hjälp av utan att lämna spår, förutsatt att inte en tredje, okänd person var i lägenheten.
Citera
2022-10-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Cheeseburgare och chili cheese - så lite mat till en person

Tur hon hade pengar på kontot att köpa maten . Annars skulle det sett ännu dummare ut .
Citera
2022-10-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
På min router så ser jag alla som är inloggade, men jag ser även försök till inloggning. Hade tänkt nämna det för typ tusen sidor sen...men iallafall. Om en mobil försöker att koppla upp sig på min router så syns det. Även om det är en mobil som någon har ställt in att koppla sig automatiskt till wifi, en har ju det inställt så för att spara surf. Jag har pw givetvis på min router så dom kommer inte in, men försöket registreras och jag ser ip adressen

Brandväggen kan ha såna funktioner. Många har lite enklare routrar. De man får med ett internetabonnemang.

Det är rekommenderat att ha ett bra lösenord på sitt Wi-Fi.

Enkelt förklarat hur en variant av intrång i router/Wi-Fi kan fungera är att man ser till att kasta ut redan inloggade enheter och sedan när de återansluter gör de en s k handskakning m h a ett ”hashat” lösenord. Typ som en kryptering av det riktiga lösenordet.

Så lösenordet kan vara Kalle123 och då blir hashen som motsvarar lösenordet kanske 1779004addf2164abc1a1a80aff6abb4130d2d6a1993ee8b5f 08c54768208e73 då.

Eller det blir det för det är enligt en standard.

Sen kan man knäcka dessa hashar. Antingen mot en lista med lösenord som kommer från läckta databaser från olika ”webbsidor”.

Finns Kalle123 med i listan så får 1779004addf2164abc1a1a80aff6abb4130d2d6a1993ee8b5f 08c54768208e73 en match och det går på nolltid.

Sen är det bara att logga in med Kalle123 och börja kika runt lite.

Offtopic men vi får se hur stor roll en evtl router kan få i detta fallet.
Just nu verkar masterna ha lite huvudrollen.
Citera
2022-10-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Att grannen är involverad på något sätt. Om inte JJ och hennes pappa har kommunicerat under händelseförloppet, utesluter det ju att han hjälpt dom undanröja kroppen. Eftersom grannen var på plats, var han den ända dom kunde ta hjälp av utan att lämna spår, förutsatt att inte en tredje, okänd person var i lägenheten.

Tror oxå grannen vet mer än han säger . Man skjutsar inte en tjej till mc d mitt i natten .
När hon ändå hade mamma på väg enligt henne . Känns som sonen som är med i lexbase vet något . Är det även han som jobbade på krogen den kvällen eller var det killen bredvid ?
Citera
2022-10-28, 23:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Enligt podden försvunnen , så skulle hon åka med mamman men grannen erbjöd sig
Då har alltså JJ varit i kontakt med sina föräldrar klockan 2.30 på natten?
Citera
2022-10-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
MH fick körkort några dagar innan detta hände .

Källa?
Hur vet du det?
Citera
2022-10-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Helt fantastiskt att tråden har sin egen detektiv.
Ska bli intressant att höra din rapportering.
Kanske du stöter på lite andra detektiver, poliser mm

Alltid bra med lite boots on the ground.
Hoppas det blir bra uppslutning till MP’s sök imorgon så ska jag kika på en del annat i Vetlanda.
Det är ju frustrerande och tragiskt när någon försvinner så bara glad jag har möjlighet att åka dit.
Citera
2022-10-28, 23:11
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
INTE MER OKLARA ÄN ERA PÅSTÅENDE! ELLER NÅGONS ANNAN JUST NU!
INGEN HAR BEVISLIGEN RÄTT ÄN , FÖR DÅ HADE DET SETT ANNORLUNDA UT .

Du får tro vad du vill och jag får tro vad jag vill . Tror poliserna sållar sånt dem inte ser är till intresse ?!!!
Jag är övertygad om att din profil här är av intresse för polisen, så du är nog i fokus för NOA gruppen.
Med alla inlägg du gjort för att förflytta fokus så är du så misstänkt inblandad i detta.
Min teori är att du eller någon dig närstående vet mycket mer än vad du skriver här.
Citera
2022-10-28, 23:13
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Det är något riktigt skumt med grannen. Att han skulle ha blivit irriterad på oljudet och sedan bankat på JJs dörr, för att därefter köra JJ till Mcdonalds så tidigt på morgonen. Mycket märkligt.

Nä han ville nog bara vara snäll. Eller så ville han få slut på oljudet så hans far kunde få sova. ELLER (ursäkta tjatet) så var han lite förtjust i JJ! Ville kanske ha ett ”tack” efteråt.
Senast redigerad av Foolsgame 2022-10-28 kl. 23:15.
Citera
2022-10-28, 23:13
Medlem
Presidents avatar
Aningen har grannkillens kåthet och JJs dumhet satt dit dem ordentligt. Hon hade TTs mobil och troligen hade tänkt att dumpa den nära hennes bostad med cykeln! men så kommer grannen i vägen och hon panikljuger och åker till donken istället. sedan tillbaka igen så att de kan dumpa lik.
Citera
2022-10-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Man gör ju det man måste göra, vad är det som är så konstigt. Varför underskattar alla dessa tjejer? Att dom inte klarar av att bära ner en kropp med mera. Dom måste ju göra allt det som dom gör för dom har inget val. Det handlar om överlevnad för dom i princip och då tänker man inte, man bara försöker rädda sig själv.

Det hade inte spelat nån roll om det var killar heller. Har fortfarande svårt få ihop det tidsmässigt.
02.30 (om det stämmer) ringer T sin pojkvän och 02.45 var JJ på väg till mcd och då skulle T redan vara mördad då? Plus att planer på att gömma mobil och skaffa alibi å allt sånt redan finnas med i planeringen. Sen efter allt oväsen forsla bort en kropp?

Istället för att i det samtalet som T ringer till pojkvän kanske be om skjuts hem. Han är där inom 15 minuter å de åker mot pojkvännens bostad ungefär i samma veva som JJ åker till mcd. Han bor ju även där i närheten....
De bråkar i bilen å han kanske tar livet av henne .
Det känns mer logiskt men det beror ju framförallt på hur träffsäker polisen är med telefonens position. De kanske ser exakta tidpunkter och exakta positioner... så faller ju detta givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in