2022-10-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Ja och han är även ett huvudvittne samt att någon här i tråden är vän med honom

Intressant! Det har jag missat helt. Vad heter han?
Citera
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Det är något riktigt skumt med grannen. Att han skulle ha blivit irriterad på oljudet och sedan bankat på JJs dörr, för att därefter köra JJ till Mcdonalds så tidigt på morgonen. Mycket märkligt.

sonen är ju vän med JJ kanske KK. De har oroat sig väl snarare. de har öppnat dörren när JJ var på väg ned för att hämta bilen men hon har hittat på att hon ska till donken för mat då polarn hemma är full och hungrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men tiden för människorov har fastställs kl 2.30
Anledningen fattade jag som var att hon då att tagit någon sorts kontakt med pojkvännen, att hon var då på väg att lämna jj
Någon har påstått att det var ett röst meddelande, minns inte vem

Ja så var det sagt hela tiden .
Det fastställdes för att det var sista livstecknet från TT i form av samtal till pojkvännen . Gå till dem första 100 sidorna så ser man det . Står nog i många av sammanfattningarna oxå
Citera
2022-10-28, 22:29
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Kan det vara så att farsan gick och knackade eftersom han visste att sonen befann sig i lägenheten där det fördes oljud?
Så skulle det kunna vara, vi har inte den informationen. Men det är en intressant tanke.
Citera
2022-10-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Kan det vara så att farsan gick och knackade eftersom han visste att sonen befann sig i lägenheten där det fördes oljud?

Intressant, eller en av sönerna?
Citera
2022-10-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Inte samma granne . Pappan i familjen knackade på, sonen i familjen erbjöd skjuts istället för att JJ skulle behöva gå. I Aftonbladets artikel antyds det att han var orolig för att hon skulle gå dit själv mitt i natten, så erbjöd henne skjuts.
Men det har ju funnits i skrift här på fb att grannen körde henne för att hon bett att hennes mamma skulle köra henne till McDonalds
Så vad är sant ?
Skulle hon gå ?
Citera
2022-10-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Tack , det värdesätter jag det svaret . Då hittar jag inte bara på och vilseleder
Nej du ifrågasätter vilket 'är bra. Det gäller att kritiskt gramska vad som skrivs och det som påstås vara sanning. Tack att Avel klargjorde, imorgon ger han mer info
.Det är inget bra få veta att Aftonbladets påstående är
baserat på en anonym persons info. Antog att detta kom från polisutredare..
Detta Ang telefonens skulle följt J.j tillbaka in i bostaden.Vilket jag biidrog till att sprida.
Antar du läst filosofi -men O.T
Senast redigerad av moshes 2022-10-28 kl. 22:34.
Citera
2022-10-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaforjavlapackeni
Intressant! Det har jag missat helt. Vad heter han?

Förlåt jag pratade om den andre grannen, på samma våningsplan
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Vi diskuterade JJ’s router häromdan och det kräver ju då att hon fått lösenordet. Och isf möjligt att det skedde vid ett tidigare besök.
Om de alls umgåtts så ”nära” är svårt att sia om.

Ibland delar man ju internet sinsemellan också om man fått slut på ”surf”.
Finns många varianter.

Ja Nöjets Wi-Fi och evtl Wi-Fi på McD är aktuellt här.

Men givetvis det mest intressanta är JJ’s då evtl Wi-Fi. Hur ser loggarna ut där i tidslinjen. Både i routern men främst om polisen tömt tjejernas mobiler. Då ska det också synas baserat på den datan de får ut.

Artefakter kallas allmänt de olika saker en IT-forensiker hos polisen får ut m h a deras system. Kan vara sms, chatt, olika loggar med tidsstämplar, dokument, mejl osv i all oändlighet.

Själva begreppet artefakt betyder ju något som en människa gjort. Alltså ett lämnst spår.

Fördelen polisen har är att MGM normalt inte vet hur detaljerat polisen kan se i deras mobiler.
Några minns kanske Marina-fallet där den misstänkte var helt galen på fhl Berry mfl och anklagade honom hit och dit i samband med att polisen fått ny teknik till slut som kunde återskapa ett raderat sms vilket blev avgörande.

Så pratar tjejerna om hur de menar kvällen fortlöpte så kanske inte mobilerna speglar det fullt ut. Och har de selektivt raderat sms och chattar o dyl ja då blir det riktigt svårt att förklara varför.

På min router så ser jag alla som är inloggade, men jag ser även försök till inloggning. Hade tänkt nämna det för typ tusen sidor sen...men iallafall. Om en mobil försöker att koppla upp sig på min router så syns det. Även om det är en mobil som någon har ställt in att koppla sig automatiskt till wifi, en har ju det inställt så för att spara surf. Jag har pw givetvis på min router så dom kommer inte in, men försöket registreras och jag ser ip adressen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
sonen är ju vän med JJ kanske KK. De har oroat sig väl snarare. de har öppnat dörren när JJ var på väg ned för att hämta bilen men hon har hittat på att hon ska till donken för mat då polarn hemma är full och hungrig.
Jag hade inte kört min flickvän till mcdonalds 4 på morgonen för att hon är hungrig, för att inte tala om en granne/kk. Jag tycker inte det går ihop alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Vad tänker du om min teori med grannen då? Funkar den?
Har inte riktigt hunnit med att läsa alla inlägg men om du menar ifall jag tror grannen kunnat vara medhjälpare till att föra bort kroppen?
Nej det tror jag inte iom att han bodde med sin familj och de stod förmodligen å kika genom nyckelhålet vad som försiggår och vad de pratar om därute i trappuppgången osv. Om det nu var sonen i familjen som körde JJ till mcd.
Nånting känns lurt med detta och jag får inte ihop det. Så uppenbart att det ser ut som tjejerna gjort detta men nånting som säger mig att det inte funkar tidsmässigt osv.
Om det är tjejerna så borde det inte vara planerat utan ngt som hänt i vredesmod. Blir man inte rätt chockad då? Att hinna med å ens tänka på att samla alibi , flytta cykel, planera för att få bort en kropp, prata med grannar, beställa mat osv

Men jag vet inte som sagt vad som försiggår i deras huvuden heller men....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Men det har ju funnits i skrift här på fb att grannen körde henne för att hon bett att hennes mamma skulle köra henne till McDonalds
Så vad är sant ?
Skulle hon gå ?

Enligt podden försvunnen , så skulle hon åka med mamman men grannen erbjöd sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in