2022-10-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej såhär skrev jag igår kväll:
Jag får det till att det är dunsar och någon knackar på dom öppnar inte, här skärps dom till och återkommer till verkligen, dom inser att T måste ut ur lägenheten i vilket skick hon än är i, dom snickrar ihop något som jag såg någon posta tidigare från Ikea, alternativt hamrar sönder hörlurar (dom går att spåra) lägger henne i en sportbag eller ens bara i ett påslakan över axeln och dom går så diskret dom förmår och lägger henne utanför husknuten källaren vad som i anslutning till huset att tas om hand senare?
Påsen hon hade slänger dom redan då i cykelkorgen, för dom är lite skraja nu efter knackningarna och vill inte ha nåt från henne där uppe, dom bestämmer sig att här drog hon hem?
Någonstans här dyker grannen upp och sen börjar del två dvs ta sig till McD för alibi och M börjar rodda på sitt håll?
Nej inget livstecken 02.30!
01.50 till pojkvännen enligt polisen
Citera
Medlem
”Sista gången mobilmasten i norra Vetlanda får kontakt med försvunna Toves mobil är vid 04-tiden, söndag den 16 oktober.
Men innan dess ska polisen ha kunnat spåra mobilen, från den ena misstänkta kvinnans lägenhet till McDonalds och tillbaka, enligt nya uppgifter från utredningen.
Det finns inga uppgifter som tyder på att Tove var med under den resan.”

/Aftonbladet.

Mer och mer pekar på att J är skyldig.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-28 kl. 20:49.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Såg TT möjligen på snap att denna 3:e kvinna testade narkotika, att det var det saken handlade om...
Vet man vad TT sysslade med också, var hon var innan?

Nej, det framgår inte av artikeln.
Citera
2022-10-28, 20:46
Medlem
Revelationss avatar
Svårt att tro att dessa två tjejer inte har sjungit i häktet.
De hölls separat och säkert förhörs varje dag vilket är hög mental påfrestning på två unga tjejer. Som ställs mot erfarna poliser, troligtvis de som är duktiga på att få ut information.
Det är inte så att vi pratar om två professionella mördare som har planerat allt i minsta detalj.
Men å andra sidan släpps de inte och polisen har inte hittat Tove. Jag tror inte dessa tjejer vet så mycket egentligen. Däremot kan det vara så att de skyddar någon som har hjälpt dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Som jag skrev räcker det alltså att ha tillgång till hennes konto för att kunna se t.ex. Googles platshistorik. Det sparas i kontot, inte på telefonen.

Ok . Bra ! Ville bara förtydliga att TTs telefon inte behövt hänga med JJ tillbaka från mc d som många tror .
Utan kan ha kopplats upp typ samtidigt . Tänk om det var TT telefon som den röda bilden fick av JJ . Och att denna åkte tillbaka i närheten eller rentav på JJs hustomt och blev uppkopplad på samma rauter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
0.00 Natten mot söndag 16 oktober. Tove tar kontakt med Linus Svensson, barchef för nattklubben Nöjet i Vetlanda, eftersom hon genom Snapchats karttjänst sett att en yngre väninna till henne varit på Nöjet. Så antog att det var via hennes telefon

Och varför gör hon en sån sökning?
På en gammal väninna som hon i så fall lika gärna kunnat ringa till.
TT har ju fått reda på något som ska redas ut direkt.

Jag står fast vid att någon av MGM har haft/har en relation med TT's pojkvän och att det sedan har spårat.
Citera
2022-10-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej såhär skrev jag igår kväll:
Jag får det till att det är dunsar och någon knackar på dom öppnar inte, här skärps dom till och återkommer till verkligen, dom inser att T måste ut ur lägenheten i vilket skick hon än är i, dom snickrar ihop något som jag såg någon posta tidigare från Ikea, alternativt hamrar sönder hörlurar (dom går att spåra) lägger henne i en sportbag eller ens bara i ett påslakan över axeln och dom går så diskret dom förmår och lägger henne utanför husknuten källaren vad som i anslutning till huset att tas om hand senare?
Påsen hon hade slänger dom redan då i cykelkorgen, för dom är lite skraja nu efter knackningarna och vill inte ha nåt från henne där uppe, dom bestämmer sig att här drog hon hem?
Någonstans här dyker grannen upp och sen börjar del två dvs ta sig till McD för alibi och M börjar rodda på sitt håll?

Det håller inte …. Man tar inte med sig en ”kropp” ut direkt som man försökt slå ihjäl / skada … hon måste ligga kvar i lägenheten till 04-06 då den lämnar lägenheten …

Vi hade behövt Microsoft Teams och Excel- och suttit och pratat om alla detaljer för att ta detta vidare …..

OCH VARFÖR I HVETE HAR INTE POLISEN NÅGRA PRESSKONFERENSER ????
Citera
2022-10-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Absolut. Men vad är mer troligt? Att mobilens rörelsemönster matchar JJs mönster för att mobilen är med henne, eller att TT som enligt JJs utsago lämnat lägenheten för att åka hem, av en ren slump gör exakt samma förflyttning till McD och tillbaka?

TTS pojkvän bor typ granne med mc d .
Citera
2022-10-28, 20:48
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Som jag skrev räcker det alltså att ha tillgång till hennes konto för att kunna se t.ex. Googles platshistorik. Det sparas i kontot, inte på telefonen.

Kan jag göra det själv på något vis? Kontot var finns det?
Citera
Medlem
Vet vi exakt var i Illharjen den immiga bilen med TT och MH skulle ha varit parkerad på söndagmorgonen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Nej inget livstecken 02.30!
01.50 till pojkvännen enligt polisen
01:49 samtal från pojkvän, sen finns det även viss info om nån form av kontakt kring 02:30 i inledningen sas det att det handlade om samtal från henne till pojkvän att hon skulle bege sig hem, detta har ändrats till att kanske vara ett röstmeddelande.
Vi vet inte.
Citera
2022-10-28, 20:49
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Detta med mobiler och spårning är ett stort ?? för mig. Hur kan polisen spåra telefonen till JJ lägenhet och följa den till McD och sedan tillbaka till lägenheten men inte säga platsen för sista kontakten 03.50 då borde ju denna också kunna vara exakt eller?

En tanke är att de vet att JJ och grannen färdades en specifik väg under en specifik tid. Om TTs mobil har exakt samma mönster under samma tid känns det som ett tämligen sannolikt antagande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in