2022-10-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Fast om man har blivit attackerad i någon annans lägenhet, förmodligen rätt rädd, tror ni att ens första tanke då är att göra oväsen som SOS-kod?

Eller försöker man bara göra så mycket oväsen som möjligt?
Jag tänker att det ena inte behöver utesluta det andra? Hon kan vara bunden hon kan ha trasa i munnen dom kan vara ute på balkong och röka dom kan vara ute på gården för att reka, ingenting säger att dom tre är tillsammans sextio sekunder i minuten, tror att hon är så skärpt så hon tar alla tillfällen i akt att agera rådigt fastän situationen är kaosartad.
Citera
2022-10-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redsnowman
Därför tror ja mer på att kroppen hivades ut genom ett fönster från övervåningen när JJ var på donken med grannen.

Troligt va, vad känns mest riskabelt, att hissa ner ett lik ifrån fönstret eller att ta det genom trapphuset.

Dummaste jag hört.
Citera
2022-10-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Angående kroppshyddan till TT och dess omöjlighet att forslas ut ifrån lägenheten. Kolla My:s FB.
Den kroppen , anser Ni att det skulle vara omöjligt att forsla ut en sådan kropp av två kvinnor a 1,75 o 1,80 i längd. Det måste ha varit en baggis.

Fast alla poliser i intervjuer säger att deras förhoppning är att hitta TT levande . Om dem hade haft bevis att hon är bragd om livet hade dem bara gått ut med att dem söker kroppen .
Dem har inte tillräckligt med bevis för att med säkerhet gå ut med att TT är mördad, annars skulle dem inte gå ut med att dem behöver alla tips dem kan få just nu .
Det är för att det kan gå en gmg lös någonstans .
Citera
2022-10-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Troligt va, vad känns mest riskabelt, att hissa ner ett lik ifrån fönstret eller att ta det genom trapphuset.

Dummaste jag hört.

Inte alls. Hissa tror ja inte nån gjorde. Utan buttar ut kroppen. Landar den i gräset låter de inte mycket och det är mörkt ute
Citera
2022-10-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Tror precis samma. Därför vore det bra om det gick att få veta en ungefärlig tid när dom sågs på parkeringen, vilket var tidigt. Tror dom va klar då (stå synligt på en parkering med ett lik i bilen känns långt borta) och började då prata ihop sig om vad dom skulle säga o.s.v
Skulle man få veta en ungefärlig tid så kan man kanske börja spekulera i hur långt dom kan ha kört på den tiden för att ev få fram ställen som skulle kunna sökas igenom.

Tt var nog kvar hos JJ och de tog med tts telefon bort från hennes lägenhet för att spåret av mobilen inte skulle vara i hennes lägenhet…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redsnowman
Inte alls. Hissa tror ja inte nån gjorde. Utan buttar ut kroppen. Landar den i gräset låter de inte mycket och det är mörkt ute

Tror inte en kropp låter speciellt mycket även om den landar på asfalt.

Samt att det finns stor risk för att blod då kommer spillas runt omkring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast alla poliser i intervjuer säger att deras förhoppning är att hitta TT levande . Om dem hade haft bevis att hon är bragd om livet hade dem bara gått ut med att dem söker kroppen .
Dem har inte tillräckligt med bevis för att med säkerhet gå ut med att TT är mördad, annars skulle dem inte gå ut med att dem behöver alla tips dem kan få just nu .
Det är för att det kan gå en gmg lös någonstans .
Det säger polisen så länge dom inte har något som tyder på att hon inte längre kan vara i livet. Typ 2,5 L blodförlust från TT.
Citera
2022-10-28, 19:49
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Bra teori ! O därav det tafatta fyllekäket 1 cheeseburgare och chilicheese

Det kan iofs räcka till två.

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/product/chili-cheese-tops.html

Frågan är ju, käkade hon den direkt på plats eller tog med den i en påse...

Slängde den i sopan eller lade den i cykelkorgen?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Detta med mobiler och spårning är ett stort ?? för mig. Hur kan polisen spåra telefonen till JJ lägenhet och följa den till McD och sedan tillbaka till lägenheten men inte säga platsen för sista kontakten 03.50 då borde ju denna också kunna vara exakt eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch

Dummaste jag hört.

Kan ju finnas en sida på huset med fönster som det inte märks så väl från grannarna. Är ju väldigt lägligt såg jag med att det går en häck runt huset.
Citera
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag tänker att det ena inte behöver utesluta det andra? Hon kan vara bunden hon kan ha trasa i munnen dom kan vara ute på balkong och röka dom kan vara ute på gården för att reka, ingenting säger att dom tre är tillsammans sextio sekunder i minuten, tror att hon är så skärpt så hon tar alla tillfällen i akt att agera rådigt fastän situationen är kaosartad.

Det är absolut en möjlighet, men för mig finns det så många troligare förklaringar, till och med att det inte ens var ett medvetet oväsen från hennes sida utan kanske en del av överfallet.

Är det rimligt att hon kan morsekod för SOS? Ja. Är det rimligt att hennes sista utväg är att försöka använda det? Kanske.

Jag tror det var i Scrubs dom sa visdomsorden, om du hör hovslag, tänk hästar, inte zebror.
Citera
2022-10-28, 19:50
Medlem
Om nu tanken var att försöka få de se ut som att Tove cyklat till donken på egen hand, varför tar JJ med sig mobiltelefonen hem igen? Mer logiskt vore väl att slänga den nånstans under färden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in