2022-10-28, 20:25
Medlem
Undrar om hon syftar på MH eller TT när hon säger till grannen att vännen mår dåligt …. Om vi hade någon observation på MH under kvällen att hon var onykter eller ej … … men man måste ju tolka det som att hon erkänner att TT är i lägenheten och att det är hon som ”mår dåligt” … och behöver en ostburgare….? Vad säger ni?
Citera
Medlem
Angående spekulationer om hur polisen kan se telefonens rörelser kan det ju vara så enkelt att dom har tillgång till TTs Google-konto? Bara att gå in på tidslinjen på Maps så har man minutvis förflyttningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag tycker det mesta är rakt på sak:
1. Hon har blivit bragd om livet
2. Cykeln ställs på en annan plats för att få det att se ut som hon försvunnit spårlöst, man vill få alla till att tänka "hon måste ha cyklat hit eftersom hennes cykel står här", i själva verkat har någon flyttat på den i efterhand, för att vilseleda.
3. Något form av bråk har uppstått och våld har involverats, sker när dom är alkoholpåverkade och kanske påverkad av någon annan substans, ett bråk uppstår och hon blir bragd om livet genom misshandel/strypning.
5. Dom tar sig till mcdonalds med hennes mobil med som pejlas och tar sig tillbaka till lägenheten för att efter det planera för dumpningen. Dom har med sig mobilen för att se det att se ut som att det är hon som rört sig så.
6. Dom gör sig av med kroppen. Lindar in i en matta alternativt i en stor väska och bär ner. (Det här jag tror att yttligare en person kommer in i bilden, en man som hjälper till. En som vet men håller tyst.) Mobilen pejlas igen vid norra delarna av vetlanda. Dom behåller alltså telefonen, när hon ska dumpas men gör sig av med den samtidigt sedan. Stänger av eller något sådant. Det blir sista pejlingen.
7. Kör i väg, (skrivit tidigare att jag tror det när nordväst om ekenässjön som är dumpningsplatsen.) Baserat på min inutition.
8. Motivet tror jag är bråk om pengar. Man vill långa pengar eller något.

Nr 5 : enligt tidigare inlägg både här och tidningar så har det framkommit att T skulle ha cyklat hem 03:00 ….om det är via förhör låter jag vara osagt …. Då är det ganska dumt att ta med sig hennes mobil till McDonalds där fallerar ju historien
Citera
2022-10-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Undrar om hon syftar på MH eller TT när hon säger till grannen att vännen mår dåligt …. Om vi hade någon observation på MH under kvällen att hon var onykter eller ej … … men man måste ju tolka det som att hon erkänner att TT är i lägenheten och att det är hon som ”mår dåligt” … och behöver en ostburgare….? Vad säger ni?

Känns som hon menar TT där
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hon visade bild för barchefen,från sin mobil, på tjejen hon sökte. Så JA

En bild?

Det har jag missat. Var hittar jag den infon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men om JJ hade mobilen med sig, kanske den ännu var hel, men bara avstängd? Då kopplar mobilen upp sig mot mast vid varje avslutad session om man inte har flygplansläge på. Eller?

Hemma hos JJ och på McD finns ju WiFi och det verkar väl som att TT hade Snap igång, eller?

Avel har skrivit ett inlägg som förklarar en del väldigt bra:

https://www.flashback.org/p82182070#p82182070

Själv är jag it-teknisk idiot/anlfabet, men vet också att nya sessioner (var 180:e min) då mobilen söker sig mot mast, inkommande/utgående samtal/sms/meddelanden påverkar genom uppkoppling, hur tätt master står som teleoperatören har, hur de är vinkade osv är av betydlese.
Det hela verkar också kompliceras av att man kan ha en uppkoppling till en mast hängande kvar från annat område om inte sessionen abryts.

Som många påpekat kan andra faktorer ha betydelse, såsom WiFi uppkoppling, Snap eller annan platsdelning är på/av.

Precis . Så det behöver inte betyda att JJ hade med sig TTs telefon till mc d . Utan att dem var uppkopplade på samma mast samtidigt
Citera
2022-10-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Nr 5 : enligt tidigare inlägg både här och tidningar så har det framkommit att T skulle ha cyklat hem 03:00 ….om det är via förhör låter jag vara osagt …. Då är det ganska dumt att ta med sig hennes mobil till McDonalds där fallerar ju historien

Ja o de bara så polisen uppmärksammade att hon har brister i sin historia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja det är möjligt då det är nån som skrivit det innan . Dem har ju redan sökt i Ilharjen med hundar och dykare grundligt . Och inte hittat något lik. Därför går dem nog ut med att det inte handlar om att hitta kroppen utan saker som är TT

Det kan ligga något i det. Men snälla, skriv ”de” varje gång du tänkt att skriva ”dem” så kommer du att ha fel grammatik lite mindre ofta. För övrigt så ligger ju inte bevisbördan på fb-användare utan på polis och åklagare och de lyckas ju bra i häktningsförhandlingarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Jag tror att dom mentalt bestämt sig här att T lämnat dom, och allt hon säger och gör härefter refereras till att T cyklat iväg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jo om dom inte dratt till med att hon glömde mobilen där vilket dom borde ha gjort då dom inte verkar vara så dumma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Vi vet inte var TT var innan krogen. Tänk om dem var alla 3 hemma hos JJ innan krogen och TT glömde mobilen hemma hos henne & därför hon hängde med dem hem .
Eftersom hon ringde till pojkvännen första samtalet vid 01.49 . Alltså 50 min efter att krogen stängt . Hade dem gått direkt så är det en pronenadsträcka på 10 min Max .
TT kanske inte hade något annat val än att följa Med hem igen & hämta sina saker .
Kompisen ”Anna ” som oxå hade tänkt följa med denna kvällen sa att dem brukar träffas ett gäng .
TT kanske hade bestämt att träffa sin kompis ute men då hon inte dyker upp så blir hon orolig.
Hade hon med sig sin telefon till krogen , vet nån det ?

Nä. Hon visade väl en bild för barchefen på tjejen hon var orolig över? På sin egen telefon? Eller så har jag drömt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Angående spekulationer om hur polisen kan se telefonens rörelser kan det ju vara så enkelt att dom har tillgång till TTs Google-konto? Bara att gå in på tidslinjen på Maps så har man minutvis förflyttningar.

Men HUR kan dem se mönstret och hur TT rört sig när dem inte har hennes telefon ????
Dem letar ju efter den fortfarande för att tömma den .
Hur kan dem då spåra signaler utan att ha den i handen och gå in i inställningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in