2022-10-28, 20:12
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Vi vet inte var TT var innan krogen. Tänk om dem var alla 3 hemma hos JJ innan krogen och TT glömde mobilen hemma hos henne & därför hon hängde med dem hem .
Eftersom hon ringde till pojkvännen första samtalet vid 01.49 . Alltså 50 min efter att krogen stängt . Hade dem gått direkt så är det en pronenadsträcka på 10 min Max .
TT kanske inte hade något annat val än att följa Med hem igen & hämta sina saker .
Kompisen ”Anna ” som oxå hade tänkt följa med denna kvällen sa att dem brukar träffas ett gäng .
TT kanske hade bestämt att träffa sin kompis ute men då hon inte dyker upp så blir hon orolig.
Hade hon med sig sin telefon till krogen , vet nån det ?
Hon visade bild för barchefen,från sin mobil, på tjejen hon sökte. Så JA
Citera
2022-10-28, 20:13
Medlem
Spekulerar i dunsarna.

Dunsarna är ju antagligen inte bara JJ som dammsuger mitt i natten om man säger så. Antingen är det kroppen som flyttas eller så är det då hon slås ihjäl. Jag gissar på hårt föremål i huvudet bakifrån och duns ett i golvet, sedan slag nummer två och duns två när hon försöker resa sig igen. I min teori blir det här rått som fan. Men man behöver inte blöda särskilt mycket med slag mot huvudet utan det räcker att skadan går inåt eller?
Citera
2022-10-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Tror du verkligen att du får JJ friad genom att vilseleda folk i denna tråd eller vad är det du sysslar med?

Jag känner inte nån av dem och har aldrig träffat nån av dem . Ser bara olika motiv . Och det sägs att dem var 3 på förfesten . Och i denna tråden handlar det om TT , MH och JJ. Då ser jag det som ett möjligt motiv då man som tjej inte går ut på krogen Ensam och nykter
Citera
Medlem
I början av tråden namngavs två andra tjejer som TT varit på krogen med. Vet inte om det var rätt eller fel, men att hon skulle ha varit med MGM innan krogen har aldrig nämnts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Gör så, för som vi vet, kan snapkartan också balla ur ibland..
har jag varit i hemmet så har min sambo undrat vad gör i stan ibland, trots 10min bilväg.. så det kan balla upp som sagt. Även i gps, och mot fel mast.. Men jag vet inte hur exakt polisen kan få tag i pricken över i:et exakta punkten om du förstår vad jag menar..

Vissa partners/kompisar skickar kartnålar till varandra. Snapkartan eller liknande kan ha visat hennes mobil på adressen osv osv.

Har polisen inte mobilen så har mobilen lämnat nån position ifrån sig där som de kan se genom att familjen eller nån har hjälpt till med inloggning.

En titt i loggen på JJ’s router kan ge svar.

Grannarna kanske var hardcore hackers och loggade vilka som hade blåtand på i kvarteret.

Så stämmer det att polisen har ”teknisk bevisning” för att mobilen är i lgh (på adressen snarare kanske) så är det nån variant på ovan.
Om det nu inte är så att mobilen hittats i lgh då vilket fortf är ett frågetecken.

Men eftersom det snackas Snapkarta i relation till Nöjet/orolig/kompis/leta så vet vi att Snapchat kan vara en kandidat till placera mobil i lgh. Alltså hon har bevisligen Snapchat om hon kikade i en Snapkarta på/vid Nöjet.
Citera
2022-10-28, 20:15
Medlem
Antar att en likhund varit i lägenheten men det kan inte vara så att de rivit upp golvet eller så och sen spikat igen de. Tänker vad hamrandet kan bero på..
Citera
2022-10-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hon visade bild för barchefen,från sin mobil, på tjejen hon sökte. Så JA

Hon glömde kanske någonting annat hemma hos JJ . Nycklar eller vad som helst
Citera
2022-10-28, 20:17
Medlem
Citat:
Jag vet att det inte behövs många steg innan en mobil väljer att byta Mast . Hon kan ju ha varit på väg till mc d . För åt det hållet bor hennes pojkvän , ett stenkast från mc d.
Sen var det någon som kidnappade henne i närheten och sen körde mot biltema . Det är i samma veva då JJ ska ha åkt med grannen stress efter att TT hört av sig till pojkvännen .
Det finns mängder av master och beroende på väder och vindar samt hennes mottagning så skiftar den ju till den mast med bäst täckning .
Hon var ju på väg hem sa hon till pojkvännen och om det är till honom vilket det troligtvis är då TT inte har nån lägenhet och alltid är hemma hos pojkvännen som pojkvännens mamma sa .
Lasarettsgatan är den gatan mc d ligger på

Fast det fallerar ju helt eftersom mobiltelefonen åkte tillbaka till JJs lägenhet efter mcd....
Snälla sluta med ditt spammande för att skydda JJ. Har varit löjligt ganska länge nu.
Citera
2022-10-28, 20:18
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag känner inte nån av dem och har aldrig träffat nån av dem . Ser bara olika motiv . Och det sägs att dem var 3 på förfesten . Och i denna tråden handlar det om TT , MH och JJ. Då ser jag det som ett möjligt motiv då man som tjej inte går ut på krogen Ensam och nykter
Var kan du läsa att de var 3 på förfest?
Citera
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Jag vet att det inte behövs många steg innan en mobil väljer att byta Mast . Hon kan ju ha varit på väg till mc d . För åt det hållet bor hennes pojkvän , ett stenkast från mc d.
Sen var det någon som kidnappade henne i närheten och sen körde mot biltema . Det är i samma veva då JJ ska ha åkt med grannen stress efter att TT hört av sig till pojkvännen .
Det finns mängder av master och beroende på väder och vindar samt hennes mottagning så skiftar den ju till den mast med bäst täckning .
Hon var ju på väg hem sa hon till pojkvännen och om det är till honom vilket det troligtvis är då TT inte har nån lägenhet och alltid är hemma hos pojkvännen som pojkvännens mamma sa .
Vilken utbildning har du för tömmning/analysering/triangulering av mobiltelefoni?
Du måste ha något med försvinnadet att göra då du konsekvent kommer med felaktiga påståenden.
Vem är det du skyddar?
Har följt tråden från start och läst alla inlägg och hur jag än ser på dessa så sticker dina ut hela tiden som helt verklighetsfrånvända eller som spökridåer.
Kan du inte läsa sidan 1 ?
Jag är övertygad om hon inte är vid liv, min teori är att du vet mer om varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Spekulerar i dunsarna.

Dunsarna är ju antagligen inte bara JJ som dammsuger mitt i natten om man säger så. Antingen är det kroppen som flyttas eller så är det då hon slås ihjäl. Jag gissar på hårt föremål i huvudet bakifrån och duns ett i golvet, sedan slag nummer två och duns två när hon försöker resa sig igen. I min teori blir det här rått som fan. Men man behöver inte blöda särskilt mycket med slag mot huvudet utan det räcker att skadan går inåt eller?

Enligt jj hade hon ramlat o va full
Citera
2022-10-28, 20:19
Medlem
Citat:

Ge dig nu med din ständiga desinformation och direkta lögner.

Toves mobil åkte efter McD tillbaka med JJ;s rörelsemönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in