Citat:
Ursprungligen postat av
Kommisarien89
Gör så, för som vi vet, kan snapkartan också balla ur ibland..
har jag varit i hemmet så har min sambo undrat vad gör i stan ibland, trots 10min bilväg.. så det kan balla upp som sagt. Även i gps, och mot fel mast.. Men jag vet inte hur exakt polisen kan få tag i pricken över i:et exakta punkten om du förstår vad jag menar..
Vissa partners/kompisar skickar kartnålar till varandra. Snapkartan eller liknande kan ha visat hennes mobil på adressen osv osv.
Har polisen inte mobilen så har mobilen lämnat nån position ifrån sig där som de kan se genom att familjen eller nån har hjälpt till med inloggning.
En titt i loggen på JJ’s router kan ge svar.
Grannarna kanske var hardcore hackers och loggade vilka som hade blåtand på i kvarteret.
Så stämmer det att polisen har ”teknisk bevisning” för att mobilen är i lgh (på adressen snarare kanske) så är det nån variant på ovan.
Om det nu inte är så att mobilen hittats i lgh då vilket fortf är ett frågetecken.
Men eftersom det snackas Snapkarta i relation till Nöjet/orolig/kompis/leta så vet vi att Snapchat kan vara en kandidat till placera mobil i lgh. Alltså hon har bevisligen Snapchat om hon kikade i en Snapkarta på/vid Nöjet.