2022-10-28, 20:00
Medlem
Märkligt tyst oavsett kring hela detta fallet, vilka hängde JJ/MH med som försåg dom med droger? Här finns förmodligen medhjälpare om inte pappan är inblandad.
TT letar efter en yngre på klubben, kan det vara så att den personen höll på att bli langare/indragen i skiten och TT ville stoppa det.

JJ/MH får fram detta meddelande till den som förser dom med drogerna att komma till JJ.
TT följer med, dör i LGH efter tumult.
När JJ åker till Mcdonalds så är MH+ En till GM kvar och tar hand om kropp.

Känns som att Polisen placerar ut/döljer vissa saker för att få fler ev GM att röja sig.

Någon i Vetlanda måste ju veta vad bråket/grälet handlar om som sitter och läser detta..
Citera
2022-10-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Vi vet inte var TT var innan krogen. Tänk om dem var alla 3 hemma hos JJ innan krogen och TT glömde mobilen hemma hos henne & därför hon hängde med dem hem .
Eftersom hon ringde till pojkvännen första samtalet vid 01.49 . Alltså 50 min efter att krogen stängt . Hade dem gått direkt så är det en pronenadsträcka på 10 min Max .
TT kanske inte hade något annat val än att följa Med hem igen & hämta sina saker .
Kompisen ”Anna ” som oxå hade tänkt följa med denna kvällen sa att dem brukar träffas ett gäng .
TT kanske hade bestämt att träffa sin kompis ute men då hon inte dyker upp så blir hon orolig.
Hade hon med sig sin telefon till krogen , vet nån det ?
O du tycker inte det är konstigt isf att TT's mobil följer med JJ till MD o hem igen utan TT i bilen
Citera
2022-10-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
--- ... ---

Jamen precis...

Kanske är bra att säga så att någon lär sig utifall att...

Om man vill påkalla hjälp men inte kan prata, skrika eller liknande så finns morsekod.

SOS = Save Our Souls
Tre korta slag - Tre slag med lite längre mellanrum - Tre korta slag
...---...
Citera
2022-10-28, 20:03
Medlem
Citat:
Vi vet inte var TT var innan krogen. Tänk om dem var alla 3 hemma hos JJ innan krogen och TT glömde mobilen hemma hos henne & därför hon hängde med dem hem .
Eftersom hon ringde till pojkvännen första samtalet vid 01.49 . Alltså 50 min efter att krogen stängt . Hade dem gått direkt så är det en pronenadsträcka på 10 min Max .
TT kanske inte hade något annat val än att följa Med hem igen & hämta sina saker .
Kompisen ”Anna ” som oxå hade tänkt följa med denna kvällen sa att dem brukar träffas ett gäng .
TT kanske hade bestämt att träffa sin kompis ute men då hon inte dyker upp så blir hon orolig.

Om TT inte hade mobilen med till Nöjet, hur kunde hon då se på Snapchat att den hon letade efter var i närheten?
Citera
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Borde väl vara relativt enkelt för två utav det vekare könet (kvinnor) att bära/förflytta en tjej på 165cm och 65 pannor? Förstår inte vad folk hakar upp sig på? Det hela skulle helt klart kunna vara planerat sedan en tid. Finns flertalet sätt att förflytta kroppar på.

Samt att om mordet har begåtts i lägenheten är det utav en metod där blod ej spilles. Mest troligt genom strypning.

Känns lite lurt om det gjorts rent spontant i stundens hetta, den ena måste ha varit mer delaktig än den andra i så fall. Vet inte hur det funkar i Sverige, men kan man bli erbjuden lindrigare straff om man var den som inte t.ex. begick mordet utan vad delaktig på andra ''mildare'' sätt. ? I så fall har ju den ena någonting att ''vinna'' på att erkänna.
Tror att de då kan skylla på varandra. I ”stekpannemordet” skyllde gärningsmännen på varandra och båda gick fria från mord. Efter detta ändrades lagen, har jag för mig.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Står på Aftonbladet i låst artikel att de två misstänkta + en ytterligare tjej hade förfest hemma hos en av de misstänkta - troligtvis hos JJ.

Från artikeln:

Citat:
Lördag kväll

Tidig lördag kväll: Enligt uppgifter har en av de misstänkta kvinnorna en förfest hemma i sin lägenhet. Den andra misstänkta kvinnan är också där, tillsammans med en tredje kvinna, enligt uppgifter. Stämningen är god och kvinnorna skickar bland annat festvideor i en gruppchatt på Snapchat, enligt en vän till kvinnorna.

Under de senaste veckorna har lägenhetens badrum renoverats och kvinnan ska inte ha varit hemma så mycket under den tiden. Men denna kväll uppger grannar för Aftonbladet att de hör att kvinnan har en förfest.

Efter förfesten går kvinnorna ut till utestället Nöjet i centrala Vetlanda.

[...]

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande

Gissningsvis var det den 3:e tjejen i sällskapet som TT var orolig för när hon pratade med bartendern.
Citera
Medlem
Citat:
Intressant! Då va hon ju tvungen att försöka leta upp dem igen på krogen för att hämta mobilen.
Kanske därför hon va orolig? Men vem va det hon letade efter tro vi? Barchefen måste ju ha yttrat sig om det?
Citera
2022-10-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det kan iofs räcka till två.

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/product/chili-cheese-tops.html

Frågan är ju, käkade hon den direkt på plats eller tog med den i en påse...

Slängde den i sopan eller lade den i cykelkorgen?

Ja absolut , hur som helst är det jäkligt mycket oklarheter i det här fallet
Citera
2022-10-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
O du tycker inte det är konstigt isf att TT's mobil följer med JJ till MD o hem igen utan TT i bilen

Jag vet att det inte behövs många steg innan en mobil väljer att byta Mast . Hon kan ju ha varit på väg till mc d . För åt det hållet bor hennes pojkvän , ett stenkast från mc d.
Sen var det någon som kidnappade henne i närheten och sen körde mot biltema . Det är i samma veva då JJ ska ha åkt med grannen stress efter att TT hört av sig till pojkvännen .
Det finns mängder av master och beroende på väder och vindar samt hennes mottagning så skiftar den ju till den mast med bäst täckning .
Hon var ju på väg hem sa hon till pojkvännen och om det är till honom vilket det troligtvis är då TT inte har nån lägenhet och alltid är hemma hos pojkvännen som pojkvännens mamma sa .
Lasarettsgatan är den gatan mc d ligger på
Citera
2022-10-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Detta med mobiler och spårning är ett stort ?? för mig. Hur kan polisen spåra telefonen till JJ lägenhet och följa den till McD och sedan tillbaka till lägenheten men inte säga platsen för sista kontakten 03.50 då borde ju denna också kunna vara exakt eller?

Den lär koppla ned och upp från samma master under resans gång som JJ's mobil. Och att man på det sättet kan binda den.
Alternativt att den automatiskt försöker koppla upp mot tex McD Wifi när de står där på McDriven.
Citera
2022-10-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Står på Aftonbladet i låst artikel att de två misstänkta + en ytterligare tjej hade förfest hemma hos en av de misstänkta - troligtvis hos JJ.

Från artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande

Gissningsvis var det den 3:e tjejen i sällskapet som TT var orolig för när hon pratade med bartendern.

Ja precis . De två misstänkta plus en till tjej = TT.
Man går inte ut ensam på krogen.
Citera
2022-10-28, 20:07
Medlem
Vem är den 3e kvinnan då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in