2022-10-28, 19:19
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Många dör på båda sidor - här 20 döda UKR. OBS döda kroppar.

https://twitter.com/200_zoka/status/1586036141479919616

Allt på grund av en mans goda vilja att upprätta något stort och minnesvärt.
Undrar om han tycker att det är värt det… klackmannen
Citera
2022-10-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Kan man ens fatta tragedin? Ukraina och medier i väst hävdar att allt går bra och Ryssarna krossas. Samtidigt dör 100 000-tals ukraina värnpliktiga som tvingats ut i strid.
Men deras lidande och död förnekas helt. Domen mot Ukrainas "regering" borde inte vara nådig.

Vem skyller amerikanerna dom döda i Vietnamn-kriget på, inte är det vietnameserna iaf utan sina egna ledare.

Löjligt att du skriver om att det är en tragedi. Ukrainarna kämpar för sitt lands överlevnad och Putin för sina perversa imperialistiska (orealistiska) drömmar + lite nazisträdsla på det.
Citera
2022-10-28, 19:22
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Kan man ens fatta tragedin? Ukraina och medier i väst hävdar att allt går bra och Ryssarna krossas. Samtidigt dör 100 000-tals ukraina värnpliktiga som tvingats ut i strid.
Men deras lidande och död förnekas helt. Domen mot Ukrainas "regering" borde inte vara nådig.

Vem skyller amerikanerna dom döda i Vietnamn-kriget på, inte är det vietnameserna iaf utan sina egna ledare.

Länka gärna till en artikel som visar att ”allt går bra”. Jag tar till mig mycket media om kriget, men har aldrig sett det du påstår.
Om du tar till dig media på riktigt, rapporteras det om att även ukrainska trupper lider svåra förluster. Så sluta trolla.
Du är ju är ju lika hjärntvättad som propagandan som säger att Rysslands krig går enligt plan.
Rena tvärtomspråket.
Senast redigerad av mobeltass 2022-10-28 kl. 19:24.
Citera
2022-10-28, 19:23
Medlem
Såg ett reportage på Youtube, där de ryska styrkorna bara hade en "effectiveness" på 11%. Vad innebär det? Det sades vara anledningen till att de behövde få dit de nya rekryterna så fort som möjligt
Citera
2022-10-28, 19:23
Medlem
Citat:

Jag tror du har helt fel i din analys.
Domen mot Ryzzland ledare däremot kommer inte vara nådig.
Det var Putin och hans ryzzka kleptokrater som invaderade.

Jämför med en våldtäkt till exempel.
Domen över en våldtäktsmän brukar inte vara nådig, att anklaga offret är både ovanligt, konstigt och mot all logik och rättspraxis.
Citera
2022-10-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Såg ett reportage på Youtube, där de ryska styrkorna bara hade en "effectiveness" på 11%. Vad innebär det? Det sades vara anledningen till att de behövde få dit de nya rekryterna så fort som möjligt

Det är som en sexcylindrig motor som bara går på en cylinder. Katastrof.
Citera
2022-10-28, 19:26
Medlem
88SONs avatar
Citat:

Vet du varför? Därför att Ryssland är aggressorn, Ryssland är ansvariga för allt detta
100 000-tals Ukrainska soldater dör inte
De som dör, dör för försvaret av sitt land

Att du snackar om domen mot Ukrainas regering när det är Putin som satt igång hela skiten är så fruktansvärt vidrigt och efterblivet att jag fan inte kan fatta det
Citera
2022-10-28, 19:30
Medlem
Citat:
Är du puckad eller tror du Ukrainska soldater är frivilliga? Dom har TVÅNG för alla män över 60 att kriga annars dödas dom eller sätts i fängelse.

Helt fel. Tvånget gällde att stanna kvar och hjälpa till.
För att platsa i de Ukraiska armén skall man vara motiverad till skillnad till de tvångsrekryterade. De som invaderade från början var kontraktanställda ryzzar men de är mest döda nu.
Citera
2022-10-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Länka gärna till en artikel som visar att ”allt går bra”. Jag tar till mig mycket media om kriget, men har aldrig sett det du påstår.
Om du tar till dig media på riktigt, rapporteras det om att även ukrainska trupper lider svåra förluster. Så sluta trolla.
Du är ju är ju lika hjärntvättad som propagandan som säger att Rysslands krig går enligt plan.
Rena tvärtomspråket.

Länka gärna DU till en artikel som säger att kriget är en total katastrof för Ukraina och att stora delar av landet är raserat, ingen ekonomi finns kvar alls och hundra tusen soldater dött?

Som du ofta läser i all din "mediabevakning"....

Hävdar inte Ukraina fortfarande att knappt några soldater dött alls?
Den enkla länken kan du ju skicka till hur många ukrainska soldater som dött? Borde vara väldigt enkelt?
Jag förutspår att du kommer att misslyckas.
Citera
2022-10-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag sympatiserar inte helt med Putin, men den genomkorrupta maffian i Kiev med pajasen Zelensky i spetsen måste rökas ut innan det blir någon fred.

Jag tror det är tvärtom.
Kleptokraten Putin måste rökas ut med ljugande och hotande gäng måste rökas
men det måste ske I Moskva.
Citera
2022-10-28, 19:39
Medlem
Citat:
Vad snackar du om? Tror du att Ukrainska soldater är frivilliga?

Läs igen, ljuda om det hjälper, tänk en stund...Det står vad jag tycker och tror och vet.

Det är bara Putin som tror att man kan leda och vinna med tvångsrekryterade soldater. Går aldrig.
Citera
2022-10-28, 19:41
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Länka gärna DU till en artikel som säger att kriget är en total katastrof för Ukraina och att stora delar av landet är raserat, ingen ekonomi finns kvar alls och hundra tusen soldater dött?

Som du ofta läser i all din "mediabevakning"....

Hävdar inte Ukraina fortfarande att knappt några soldater dött alls?
Den enkla länken kan du ju skicka till hur många ukrainska soldater som dött? Borde vara väldigt enkelt?
Jag förutspår att du kommer att misslyckas.

Är du full? Vilken media tar du till dig?

Det rapporteras om de miljarder i månaden Ukraina behöver, för att klara ekonomin. Har du helt missat det?
Det rapporteras om att Ukraina lider förluster. Tror du Ryssland bara skjuter med vattenpistoler?

Ukraina är försvararna och Ryssland förövarna.
Det är fortfarande Ryssland som har ansvaret för alla dödsfall kopplade till kriget. Men det kanske inte ”dina” medier bryr sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in