2022-10-28, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja och den blandar man inte ihop med en Audi
En Audi A1 på natten, jo. Bara att Googla bilder på båda. Men nu talar vi garanterat om en A4, A5 eller A6 så förmodligen inte.
Citera
2022-10-28, 17:53
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag tolkar det som mellan 1 och 2, men tycker att det är oklart.
Han har jobbat den natten säger också, då borde han nästan ha kommit hem efter 1
Då får du lyssna igen 😊
Han säger EFTER 1 eller 2
Citera
2022-10-28, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Finns fakta i sammanfattningen
Hon tog påsen ur TTs cykelkorg efter hon varit på donken. Grannen som körde henne verkar vara ett trovärdigt vittne
Håller med verkar trovärdig
Citera
2022-10-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Mycket relevant. Tog hon påsen innan eller efter mcd undrar man då.

Jag har fattat det som efter - när dom kom tillbaka från McDonalds alltså.

Typ så här: Dom lägger Toves tillhörigheter i en påse. Springer ner och lägger dom i cykelkorgen ( mycket spring i trappen) När hon sedan möter grannarna i trappen när hon är på väg för att göra -NÅGOT- så stör dom hennes plan. Hon åker då iväg till McDonalds och sen när dom passerar cykeln när dom är tillbaka tar hon med sig påsen upp igen .
Citera
2022-10-28, 17:55
Medlem
Varför fläker grannarna ut sig i media, poddar, svarar på telefonsamtal från randoms på FB, sprider osanna rykten (mobiltelefon i lägenheten) osv? I normala fall hade polisen sagt åt dessa personer att inte uttala sig så offentligt eftersom det kan rubba utredningen.

Något stämmer inte här.
Citera
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nej, Kvarndammen är inte Föredadammen. Kvarndammen ligger i närheten av JJs lägenhet, Föredadammen är utanför staden vid en rastplats när man kommer norrifrån. Och jag har nog aldrig hört den kallas för Föreda kvarndamm.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Storch
Ligger inte kvarndammen mer inne i stan mittemot Hasses Gatukök? Eller finns det flera "Kvarndammar"?

Ja, lite dumt det där med namnen, den "rätta" Kvarndammen ligger vid Hasses.
Men jag har hört alla varianter på Föredadammen.
Citera
Medlem
Citat:
Finns fakta i sammanfattningen
Hon tog påsen ur TTs cykelkorg efter hon varit på donken. Grannen som körde henne verkar vara ett trovärdigt vittne

Stod cykeln kvar hos JJ då?
Vem tlyttade den då
Citera
Avslutad
Citat:
Då får du lyssna igen 😊
Han säger EFTER 1 eller 2
Ja, det gör han det stämmer. Efter
Citera
2022-10-28, 17:56
Medlem
Sammanfattning podden:

Intervju med WN (grannnen dörr-i-dörr med JJ)
Grannen WN hör dunsar mitt i natten

WN uppger:
- På lördagen jobbade jag sent och kom hem väldigt sent. Samma sak på söndagen.
- Dunsarna; Jag hörde dem inte från något specifikt håll
- Det var inte som att någon festade, utan det var mer som att någon flyttade en soffa och ställde ner den lite hårt 2-3 ggr. Eller att någon tog en hammare och spikade i en spik, kanske några sekunder mellan varje duns.
Ungefärlig tidpunkt: "Efter 01 eller 02....*ohörbart*….väldigt sent in på natten."

Journalisten frågar WN om hur han tänker kring hur man ska ha kunnat ta ut en kropp i trapphuset obemärkt.
WN svarar: Jag hörde inga släpande ljud eller nånting sånt.
WN uppger vad grannen/grannarna i lägenheten direkt under JJ har sagt till WN.

- Grannarna under JJ har berättat att JJ "verkade lite annorlunda mot vad hon brukar."
- Sonen och pappan "hörde dunsen". WN säger att "de bor ju under och hörde ju bättre."
- De (sonen och pappan får vi anta) gick upp till hennes dörr och knackade på, men ingen öppnade.
- Sedan, när de hörde att hon gick ut, så öppnade de dörren och frågade henne hur hon mådde och vad som hade hänt.
- JJ ska då ha sagt till sonen och pappan att hennes vän "druckit lite för mycket och trillat".
- Sonen och pappan frågade därefter vart hon skulle.
- Detta var vid 3 på natten
- JJ ska då ha uppgett att hon väntade på sin mamma som skulle skjutsa henne till McD.
- Sonen och pappan erbjuder skjuts då de ändå är vakna.
Grannsonen och JJ åker till McD

- Sonen skjutsar därefter JJ till McD.
- Hon hade sagt att hon skulle köpa mat till sin kompis för att hon inte hade ätit något.
- "Men så handlade hon jättelitet" mat. "Kom ju bara ut med ut med Chili Cheese och Cheeseburgare eller nåt".
- Sonen skulle skjutsa hem henne direkt, men JJ fick syn på en av hennes kompisar i en röd Audi.
- Hon bad grannen att stanna bilen så att hon kunde gå ut och prata med vännen
- JJ gick fram till den manliga kompisen i Audin och pratade med honom 1 minut
- Sedan gick hon tillbaka till grannens bil och de åkte hemåt.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-28 kl. 18:13.
Citera
2022-10-28, 17:57
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Nån mer än jag som får problem med podden efter 16 min? Den stoppar där…

Nej inga problem alls med podden, så det är nog du som är efterbliven. "Den stannar där", heter det dessutom, din gam
Citera
2022-10-28, 17:57
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Skall ta en sväng till naturreservatet imorgon igen, kolla av området lite mer noggrant där jag kände liklukt. Denna gång utan ungar, lättare då.
Skall även köra förbi Helvetets Håla och kika lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Var någonstans exakt i reservatet kände du liklukt , skulle vilja gå med hunden där ( han är bra på hitta märkliga saker i skogen och han ryggar alltid när det ligger något dött djur i närheten) så hade ju velat gå där omkring med han för o se om han reagerar på något
Fler av sådana människor som er hade behövts, ni vill åtminstone försöka göra något för att hitta Tove.
Ju längre tiden går och hon ligger ute, desto sämre förutsättningar blir det att säkra DNA osv
Citera
2022-10-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så klart att det är pojkvännen. Jag anade oråd så fort han vägrade att medverka i tidningarna tillsammans med sin mor (som gladeligen ställde upp och vädjade om information kring Tova).

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Genom att någon frågade förut om cykeln på Gränsgatan kunde ha samband med att det fanns en Jansson i det huset och kunde vara mormor till JJ men så är inte fallet.
JJ morfar o mormor bor i Hjälarp söder om Helsingborg. JJ har en morbror som bor i Smygehamn han har fb o är vän med JJ. Men på den sidan finns inget skrivet om JJ. Uppgifterna tagna från folkbokföringen Skatteverket.

Förstår inte varför man ska hänga ut personer som inte ens bor i närheten av Vetlanda. Om dom nu är släkt så har ju dom knappast något med saken att göra.
Om det är Ts pojkvän kan ni ju nämna att hans mamma också har häst uppfödning och har gård precis som Jj pappa tydligen har.
Senast redigerad av Zekezienna 2022-10-28 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in