2022-10-28, 03:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
"Crazy Patric" har lagt upp klipp på tiktok och youtube
https://www.youtube.com/watch?v=5lblZO5p5Hk
https://www.tiktok.com/@crazypatricyt?lang=sv-SE
Verkar inte jätte-prisvärt direkt. Några kakor för 75 spänn. Köttet var billigt dock.

Utbudet är gjort för amerikanska 6-barns familjer. Vilka svenskar kan kontinuerligt handla till dessa priser, inflation eller ej?
Citera
2022-10-28, 09:24
Medlem
Det är ingen golfare som varit där och kollat? De hade ju absurt lågt pris på Callaway Edge-set...
Citera
2022-10-28, 09:29
Medlem
Roffedyngiss avatar
Skummade igenom "crazy patriks" film: Castrol Egde 5w30LL motorolja kostade 499:- kostar 699 på ÖoB, svårt att se om det var samma storlek. Bregott 600g kostade 62:-, kostar 65 på Willys utan extrapris.
Citera
2022-10-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffedyngis
Skummade igenom "crazy patriks" film: Castrol Egde 5w30LL motorolja kostade 499:- kostar 699 på ÖoB, svårt att se om det var samma storlek. Bregott 600g kostade 62:-, kostar 65 på Willys utan extrapris.

Haha, ja det var väl det man kunde ana. Svenne är så korkad att han aldrig skulle äta amerikanska produkter. Så istället får han nöja sig med svindyrt, segt äckligt Scan kött fullt av senor till dubbla priset mot mört och smaskigt amerikanskt kött från tjurar som sprungit runt i det fria i Texas.

Så det blir även sunkigt Bregott till dubbla priset mot vad det kostat med amerikanskt smör. He he he, jag skrattar ihjäl mig. Och inget vin eller öl blir det heller för det tillåter inte pappa staten. Det är så svenne vill ha det.
Citera
2022-10-28, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Haha, ja det var väl det man kunde ana. Svenne är så korkad att han aldrig skulle äta amerikanska produkter. Så istället får han nöja sig med svindyrt, segt äckligt Scan kött fullt av senor till dubbla priset mot mört och smaskigt amerikanskt kött från tjurar som sprungit runt i det fria i Texas.

Så det blir även sunkigt Bregott till dubbla priset mot vad det kostat med amerikanskt smör. He he he, jag skrattar ihjäl mig. Och inget vin eller öl blir det heller för det tillåter inte pappa staten. Det är så svenne vill ha det.

Amerikanskt kött med tillväxthormoner och fullpumpade av antibiotika? Nej tack
Citera
2022-10-28, 19:53
Medlem
Hörde att de har Versace-glasögon och guldtackor.

Kan höra samtalet från Täby-villan:
”Jo, älskling, kan du svänga förbi Costco och köpa tio kilo fryst kyckling, en toalettstol och en guldtacka efter jobbet?”

(Går det inte att slå ihop de två aktiva Flashback-trådarna om Costco förresten?)
Citera
2022-10-29, 04:35
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Sen var det massa kritiska röster innan Costco ens hade öppnat för att svensken är kritisk till allt som inte är Ica och svenskt. Inte konstigt att många kedjor drar sig för att öppna i Sverige. Jag tycker däremot att det är kul med en ny butik och att man ska de ge den en chans. Vi är ju också i stort behov av mer konkurrens.
Citera
2022-10-29, 16:24
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
"Crazy Patric" har lagt upp klipp på tiktok och youtube
https://www.youtube.com/watch?v=5lblZO5p5Hk
https://www.tiktok.com/@crazypatricyt?lang=sv-SE

Noterade att kundvagnarna var av amerikansk efterbliven modell där bakhjulen är låste och inte som europeiska där alla hjulen kan snurra i 360 grader.

Sjukt att det var så mycket amerikanska varor. Måste kosta en hel del att frakta över allt till Europa. Och varför pratar de engelska? Har de tagit dit personal från Storbritannien och USA för att hjälpa till med öppningen och varför är skyltarna på engelska, finns det en tanke bakom? Känns som man i princip öppnat en helamerikansk Costco i Sverige. Trodde det skulle vara mer svenskt och europeiskt.

Standarden skiljer sig på många produkter mellan Europa och USA, exempelvis storlek på sängar. Så är madrasserna och det som de säljer av amerikansk modell? Hur kommer det i.s.f. falla svenska konsumenter i smaken?
Citera
2022-10-29, 18:42
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Noterade att kundvagnarna var av amerikansk efterbliven modell där bakhjulen är låste och inte som europeiska där alla hjulen kan snurra i 360 grader.

Sjukt att det var så mycket amerikanska varor. Måste kosta en hel del att frakta över allt till Europa. Och varför pratar de engelska? Har de tagit dit personal från Storbritannien och USA för att hjälpa till med öppningen och varför är skyltarna på engelska, finns det en tanke bakom? Känns som man i princip öppnat en helamerikansk Costco i Sverige. Trodde det skulle vara mer svenskt och europeiskt.

Standarden skiljer sig på många produkter mellan Europa och USA, exempelvis storlek på sängar. Så är madrasserna och det som de säljer av amerikansk modell? Hur kommer det i.s.f. falla svenska konsumenter i smaken?
Många som jobbar på Costco i Sverige kommer direkt från UK ja. Chefen är britt.
Citera
2022-10-29, 20:51
Medlem
Dom kommer inte överleva i den formen dom är nu...och billigt är det inte-
Var ju som ICA maxi när de öppnade upp, folk trodde de var billiga..i dag är de dyrast på marknaden
Citera
2022-10-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca

Jag är ganska övertygad om att de vill låtsas som att de har hög personaltäthet nu under öppningsperioden. Därefter kommer de köra på nästan enbart lönebidragare och ungdomar. För att spara pengar.
Citera
2022-10-30, 11:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Dom kommer inte överleva i den formen dom är nu...och billigt är det inte-
Var ju som ICA maxi när de öppnade upp, folk trodde de var billiga..i dag är de dyrast på marknaden

Ica är ju ica, dom har sin monopol och skiter i vilket, costco ser jag verkligen som ett koncept som kommer dö ut rätt så snabbt, locka folk med årskort för 500spänn för att köpa dyra amerikanska skit varor tror jag inte går hem hos random svenssons.... lidl fick ju ändra sitt concept helt för att överleva svensk modell, återstår att se om costco kommer göra detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in