2022-10-28, 16:20
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Så det är kanske JJ's mamma vi bör titta närmare på? Enl ngt nytt inlägg så sa ju JJ till grannen att mamman skulle skjutsa henne till mcd? Stiger en mamma upp mitt i natten för att åka o hämta o köra sin dotter för lite krubb?
Men var det inte bara en dimridå för att spä på lögnen om att väninnan var full och ramlade och förde liv.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Det är Om man förvarar den i garderoben . Men jag tror inte det var sprit . Kanske vantar , mössa , reflexer , en extra tröja , cykellyse … sånt som man inte bryr sig om ligget kvar i en plastpåse som inte blir blöt .
Man lämnar inget viktig i en plastpåse i cykelkorgen, det håller jag med om. Men varför har jj tagit med sig det upp, då måste det ju varit av intresse på nått vis? Vad? Eller var det bara en reflex att plocka med sig Ts grejer upp för att hon visste att hon inte behövde det mer?
Eller var den tom och bara var för att skydda sadeln?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Förlåt jag var otydlig, det bekräftades att grannen under knackat på och senare skjutsat JJ till Mcd. Någon annan som lyssnade på podden, nämndes telefonen? Jag reagerade inte på det i så fall.
Utöver detta sas det att JJ skall ha pratat med en person i en röd Audi, och senare nämndes att det att en bil försökt "plocka upp" tjejer i Vetlanda men inte om detta var relaterat till Tovefallet.

Jag har lyssnat och jag hörde inget om att telefonen skulle ha lämnats kvar .
Citera
2022-10-28, 16:21
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.
Det var ju det vi fick till oss i tråden tidigare.

Då är jag nyfiken på hur JJ kom till att få skjuts till MC Donalds.
Kom sonen hem när JJ var i trappen, eller hur fick hon en möjlighet till den "hjälpen". Lätt att tro att hon kommit i en situation där hon behövt bortförklara/för bort uppmärksamheten varför något har skett.

Läste att hon påstått att det var en full kompis i lägenheten...

Alltså jag förstod det som att grannen mittemot är vakt på Nöjet. Pappan i familjen under gick upp till JJ och knackade på men fick inget svar. En stund senare när grannarna hörde att någon gick i trappen så öppnade dom dörren och där står JJ. De frågar vad som står på, varpå hon säger att hennes kompis är full och hon skall få skjuts av sin mamma till McD. grannen säger att hon kan avboka mamman för deras son kan köra henne. Hon köper väldigt lite mat tycker grannen (en osthamburgare och chilichees), hon sätter sig i bilen med grannen som hinner köra en bit när hon säger att han skall stanna för att hon skall prata med sin vän i en röd audi. samtalet vara i nån minut varpå hon åter sätter sig i grannens bil och dom kör hem.
Citera
2022-10-28, 16:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Så det är kanske JJ's mamma vi bör titta närmare på? Enl ngt nytt inlägg så sa ju JJ till grannen att mamman skulle skjutsa henne till mcd? Stiger en mamma upp mitt i natten för att åka o hämta o köra sin dotter för lite krubb?
Jag kan i princip garantera dig att hon inte väntade på sin mamma och mamman inte ens har hört från sin dotter. Det var bara en ursäkt till varför hon sprang i trappan och sen var hon helt enkelt tvungen att följa med till McDonalds med killen när hon sa så.
Citera
2022-10-28, 16:22
Medlem
Har någon av de häktade flickorna sagt något?
Citera
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
I podden säger grannen att den andre grannen ska ha fått höra att JJ's mamma skulle hämta henne för att åka till donken, kan det vara sanning?
Visst kan det vara en sanning, så nu kanske fokus skall flyttas till mammans görande den aktuella natten/morgonen.
Kan det vara så att T är vid liv och mamman förser henne med mat och vatten.
Bara min teori bland alla andra stolligheter här.
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Någon som vet vart JJ's mamma bor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
I podden säger grannen att den andre grannen ska ha fått höra att JJ's mamma skulle hämta henne för att åka till donken, kan det vara sanning?

Jag tror inte alls på den teorin . Hon kanske väntade på den röda Audin .
Och messade föraren att hon fick skjuts och hon möter upp för att säga att dem fixar det senare om dem nu ska röja bort en kropp
Citera
2022-10-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Jag kan i princip garantera dig att hon inte väntade på sin mamma och mamman inte ens har hört från sin dotter. Det var bara en ursäkt till varför hon sprang i trappan och sen var hon helt enkelt tvungen att följa med till McDonalds med killen när hon sa så.

Ja, den uppgiften lär ju dessutom vara kollad med mamman redan. Så hon sitter nog häktad för att inget i hennes redogörelse stämmer med vittnesmålen.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Liten sammanfattning av vad som sades i podden (som jag tyckte va intressant)

Grannen som bor dörren bredvid JJ:
- Bekräftar att det hörts dunsar, någon gång efter 1-2 tiden. Lät inte som en efterfest, utan snarare att möbler flyttades eller som att någon hamrade 2-3 ggr. Har inte hört några släppande ljud eller så i trapphuset.
- Grannarna under (sonen och pappan) har i samband med dunsarna varit och knackat på dörren men ingen öppnade. När dom sedan hörde att ytterdörren öppnades och någon gick ut så gick dom ut i trappen och mötte där JJ. Hon ska "verkat lite annorlunda jämfört med vad hon brukar" och på frågan vad det va som lät så ska JJ svarat "att hennes vän druckit lite för mycket och ramlat". På frågan vart hon skulle så svarade hon att hennes mamma skulle komma och skjutsa henne till McDonalds. Då ska sonen ha sagt att han kunde göra det istället. JJ ska ha sagt att hon skulle köpa mat till sin fulla vän eftersom hon inte ätit något men på McD bara köpt typ en liten cheeseburgare och chili cheese. När grannen skulle skjutsa tillbaka henne så såg hon helt plötsligt en vän (man) i hennes bil, en röd audi, och gick då fram och pratade med honom i ca 1 minut innan hon gick tillbaka till grannens bil och fick skjuts hem. Detta är alltså återberättat av grannen bredvid och inte grannen som skjutsade, så inte förstahands källa på detta. Verkar som att intervju med den grannen kommer i del 2?
- Den finns en grå BMW som folk i orten är rädda för som "åker runt och försöker plocka upp tjejer" (som även JJ ska åkt i? det va lite svårt att förstå vad han menade)

Har hon sålt sin "vän" till en trafficking-liga eller hur ska man tolka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Men var det inte bara en dimridå för att spä på lögnen om att väninnan var full och ramlade och förde liv.
Ja, men hon hade ju tydligen åkt med grannen? Annars måste det ju finnas kommunikation via ex.vis sms/samtal mellan JJ o den ömma modern?

Men vad vet jag?
Har inte lyssnat på podden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in