2022-10-28, 16:12
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Antar att denna man är avförd från utredningen.

Ingen aning, högst oklart om någon vet vem det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.
Det var ju det vi fick till oss i tråden tidigare.

Då är jag nyfiken på hur JJ kom till att få skjuts till MC Donalds.
Kom sonen hem när JJ var i trappen, eller hur fick hon en möjlighet till den "hjälpen". Lätt att tro att hon kommit i en situation där hon behövt bortförklara/för bort uppmärksamheten varför något har skett.

Läste att hon påstått att det var en full kompis i lägenheten...

Enligt poddavsnittet ska sonen (grannfamiljen under) ha öppnat dörren och frågat JJ när hon var Påväg ned om hon är okej, pga ljuden. Hon säger då att kompisen är full och hon ska invänta sin mamma som ska köra henne till donken, så hon kan köpa mat till den fulla kompisen. Sonen under erbjuder sig att köra. Väl på donken köper hon bara lite mat.

I mina öron låter det definivt som hon lämnade lägenheten av en annan anledning. Att kompisen var full och hon skulle till donken känns som en ursäkt eftersom hon också köpte så lite mat. Hon var helt enkelt Påväg ut för ett annat ärende men togs på bar gärning av grannen som bara ville vara snäll..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.
Det var ju det vi fick till oss i tråden tidigare.

Då är jag nyfiken på hur JJ kom till att få skjuts till MC Donalds.
Kom sonen hem när JJ var i trappen, eller hur fick hon en möjlighet till den "hjälpen". Lätt att tro att hon kommit i en situation där hon behövt bortförklara/för bort uppmärksamheten varför något har skett.

Läste att hon påstått att det var en full kompis i lägenheten...

Grannen och hans son hörde att JJ var i trappuppgången (efter att de hört dunsar). De frågar om allt är ok varpå hon svarar att hennes kompis druckit för mycket och ramlat samt att hon väntar på sin mamma som skall köra henne till Mc Donalds. Grannen erbjuder sig då att köra istället eftersom de ändå var vakna. (Enligt podden)
Citera
2022-10-28, 16:13
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
En grå BMW som åker omkring i Vetlanda och försöker plocka upp tjejer enligt en kvinna som jobbar på Circle K. Källa podden.

Känns som att det bara är något som blivit större på ryktet gällande att JJ skulle åkt i en grå BMW till McD, därefter har ryktet spridits och plötsligt är det en grå BMW som plockar upp tjejer
Citera
2022-10-28, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Börjat fundera på det här med att TTs mobiltelefon ska ha hittats i JJs lägenhet (obekräftade uppgifter än så länge). Varför har man offrets mobiltelefon kvar i sin lägenhet om man lagt ner tid på att gömma kroppen? Det går stick i stäv med uppgifterna om att TT ska ha setts vid Nydalarondellen efter 03 på snapkartan (också obekräftade uppgifter).

Får inte ihop det logiskt.

Nu har jag inte lyssnat på pdden, men det enda jag tänker om den uppgiften är att polisen inte skulle läcka en sådan uppgift.

Det borde inte ens anhöriga fått veta?

Även om två tjejer blivit häktade, så kan ju polisen inte veta i nuläget hur allt ligger till exakt, särskilt inte då, och att en kusin får veta det och det läcker ut (exakt det som man inte vill hu) på det här sättet verkar jättekonstigt.

Jag läste att någon tyckte att det var belastande för mgm om mobilen hittades i lgh, men jag håller med dig här. Om den inte legat på ett ställe som tyder på att de missat den. Att den ramlat ut i soffan, hamnat i påsen som de lagt på ett glömt ställe etc.

Polisen har ju i intervjuer inte velat svara på frågan om mobilen... så jag tar detta med en nypa salt.
Citera
2022-10-28, 16:15
Medlem
Citat:
Börjat fundera på det här med att TTs mobiltelefon ska ha hittats i JJs lägenhet (obekräftade uppgifter än så länge). Varför har man offrets mobiltelefon kvar i sin lägenhet om man lagt ner tid på att gömma kroppen? Det går stick i stäv med uppgifterna om att TT ska ha setts vid Nydalarondellen efter 03 på snapkartan (också obekräftade uppgifter).

Får inte ihop det logiskt.

Det med mobilen stämmer inte. I Vetlanda-postens artikel idag står det att man sänker vattennivån i en damm för att försöka hitta hennes mobil, kläder, väska mm.
Citera
2022-10-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
I podden säger grannen att den andre grannen ska ha fått höra att JJ's mamma skulle hämta henne för att åka till donken, kan det vara sanning?

Så det är kanske JJ's mamma vi bör titta närmare på? Enl ngt nytt inlägg så sa ju JJ till grannen att mamman skulle skjutsa henne till mcd? Stiger en mamma upp mitt i natten för att åka o hämta o köra sin dotter för lite krubb?
Citera
2022-10-28, 16:17
Medlem
LadyLaguns avatar
Liten sammanfattning av vad som sades i podden (som jag tyckte va intressant)

Grannen som bor dörren bredvid JJ:
- Bekräftar att det hörts dunsar, någon gång efter 1-2 tiden. Lät inte som en efterfest, utan snarare att möbler flyttades eller som att någon hamrade 2-3 ggr. Har inte hört några släppande ljud eller så i trapphuset.
- Grannarna under (sonen och pappan) har i samband med dunsarna varit och knackat på dörren men ingen öppnade. När dom sedan hörde att ytterdörren öppnades och någon gick ut så gick dom ut i trappen och mötte där JJ. Hon ska "verkat lite annorlunda jämfört med vad hon brukar" och på frågan vad det va som lät så ska JJ svarat "att hennes vän druckit lite för mycket och ramlat". På frågan vart hon skulle så svarade hon att hennes mamma skulle komma och skjutsa henne till McDonalds. Då ska sonen ha sagt att han kunde göra det istället. JJ ska ha sagt att hon skulle köpa mat till sin fulla vän eftersom hon inte ätit något men på McD bara köpt typ en liten cheeseburgare och chili cheese. När grannen skulle skjutsa tillbaka henne så såg hon helt plötsligt en vän (man) i hennes bil, en röd audi, och gick då fram och pratade med honom i ca 1 minut innan hon gick tillbaka till grannens bil och fick skjuts hem. Detta är alltså återberättat av grannen bredvid och inte grannen som skjutsade, så inte förstahands källa på detta. Verkar som att intervju med den grannen kommer i del 2?
- Den finns en grå BMW som folk i orten är rädda för som "åker runt och försöker plocka upp tjejer" (som även JJ ska åkt i? det va lite svårt att förstå vad han menade)
Citera
2022-10-28, 16:18
Medlem
Enligt Vetlandaposten har man sänkt vattennivån i en damm idag, står att man söker efter Toves kläder, tillhörighet och mobil. Tyvärr låst artikel så går inte att se vilken damm det gäller. https://www.vetlandaposten.se/2022-10-28/nya-uppgifter-vattennivan-sanks-i-en-damm--polisen-soker-fynd-efter-tove

Ryktet om att man hittat mobilen stämmer INTE
Senast redigerad av Assdefender 2022-10-28 kl. 16:21.
Citera
2022-10-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Säger inte reporten till arbetskompisarna i Stockholm i slutet att JJ sagt att kompisen hämtas upp under tiden dom åker till MCD?
Annars hörde jag fel.
Först sa hon iaf till grannen att hon väntar på sin mamma som ska skjutsa till MCD och hon ska handla mat åt dig och kompisen.
Däremot köper hon bara lite mat som troligtvis är bara till henne själv .
Killen i röda Audin talar hon bara med typ en minut sen hoppar hon in i grannens bil och dom åker hem.
´

Kan ha missat det. Men som jag hörde det hade JJ då sagt till grannen när hon gick ut ur sin lägenhet och förbi deras lägenhet, varpå de öppnar och hade frågat vad som hänt: "Min kompis är lite full och ramlade" "Min mamma ska hämta mig så ska jag köpa mat till mig och min kompis"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Så det är kanske JJ's mamma vi bör titta närmare på? Enl ngt nytt inlägg så sa ju JJ till grannen att mamman skulle skjutsa henne till mcd? Stiger en mamma upp mitt i natten för att åka o hämta o köra sin dotter för lite krubb?

Hon har ju uppenbarligen ljugit eller bara sagt det första hon kommer på att säga. Ingen chans att hennes mamma skulle komma och köra henne till McDonalds mitt i natten.
Citera
Avstängd
Citat om dunsarna från grannen på samma våning:

"Jag hörde liksom på natten att det slog till sådär. Det var inte som att någon festade, utan det var mer som att någon kanske flyttade på en soffa och ställde ner den lite hårt 2-3 gånger. Eller att någon typ hamrade en spik med några sekunder mellan varje duns"

Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Enligt poddavsnittet ska sonen (grannfamiljen under) ha öppnat dörren och frågat JJ när hon var Påväg ned om hon är okej, pga ljuden. Hon säger då att kompisen är full och hon ska invänta sin mamma som ska köra henne till donken, så hon kan köpa mat till den fulla kompisen. Sonen under erbjuder sig att köra. Väl på donken köper hon bara lite mat.

I mina öron låter det definivt som hon lämnade lägenheten av en annan anledning. Att kompisen var full och hon skulle till donken känns som en ursäkt eftersom hon också köpte så lite mat. Hon var helt enkelt Påväg ut för ett annat ärende men togs på bar gärning av grannen som bara ville vara snäll..
Givetvis. Extremt dåliga bortförklaringar hon kommer med.

Ganska uppenbart varför polisen direkt häktade JJ. Hon lär ju inte ha haft bättre bortförklaringar i förhöret. Förmodligen ändrat sig till höger och vänster jämfört med vad hon sagt till kompisar/grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in