Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Börjat fundera på det här med att TTs mobiltelefon ska ha hittats i JJs lägenhet (obekräftade uppgifter än så länge). Varför har man offrets mobiltelefon kvar i sin lägenhet om man lagt ner tid på att gömma kroppen? Det går stick i stäv med uppgifterna om att TT ska ha setts vid Nydalarondellen efter 03 på snapkartan (också obekräftade uppgifter).
Får inte ihop det logiskt.
Nu har jag inte lyssnat på pdden, men det enda jag tänker om den uppgiften är att polisen inte skulle läcka en sådan uppgift.
Det borde inte ens anhöriga fått veta?
Även om två tjejer blivit häktade, så kan ju polisen inte veta i nuläget hur allt ligger till exakt, särskilt inte då, och att en kusin får veta det och det läcker ut (exakt det som man inte vill hu) på det här sättet verkar jättekonstigt.
Jag läste att någon tyckte att det var belastande för mgm om mobilen hittades i lgh, men jag håller med dig här. Om den inte legat på ett ställe som tyder på att de missat den. Att den ramlat ut i soffan, hamnat i påsen som de lagt på ett glömt ställe etc.
Polisen har ju i intervjuer inte velat svara på frågan om mobilen... så jag tar detta med en nypa salt.