2022-10-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men svårt få MJ med på detta på krogen?
De visste väl inte,att hon skulle komma till nöjet ens?
Måste väl vara imups?
Hur kunde inte MJ ingripa?

Menade (som jag skrev) att planen kanske tillkom under kvällen ute på Nöjet.

Vem är MJ?
Citera
2022-10-28, 15:46
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Det beror ju på hur duktiga polisen är på att leta.

I vanliga lgh kan en närmast inkompetent tekniker hitta spår efter en styckning, förutsatt att tjejerna inte typ . Plastat in hela lägenheten/rummet. Oavsett så är det svårt att dölja i en vanlig lägenhet. Tycker inte tjejerna verkar va de direkt smartaste i universum. I så fall har de fått hjälp av ngn riktig expert. Och vad är oddsen att de skulle få kontakt med en sådan.. de är inte högt uppsatta i ngn stor kriminell organisation och de har väl inte heller kontakt med diverse shady obducenter som skulle kunna tänka sig att ställa upp och stycka en kropp mitt i natten
I fallet med Marina Johansson i Spekeröd missade man både ett kulhål i en vägg och en blodig madrass. Nu har vi väl ingen anledning att anta att liknande dundermissar begåtts här, med iallafall...
Citera
2022-10-28, 15:47
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hahahaha utlänning ?????
Roligaste idag . Är så svensk man kan bli.
Dem måste man skriva och inte de i texter .

Vi ska gå… de ska gå
Hemma hos oss….hemma hos dem

I formella texter bör du använda de eller dem som personligt pronomen i tredje person plural eftersom dom anses vara talspråkligt. I vardagligare texter eller talspråksnära texter kan dom fungera. Se dock till att du väljer rätt mellan de eller dem. De är subjektsformen: De gick hem till henne
Citera
2022-10-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Enligt JJs granne i podden så ska JJ pratat med någon man i en röd Audi på väg från McD

Antar att denna man är avförd från utredningen.
Citera
2022-10-28, 15:50
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så mindre än en promilles chans att han var där just då när T skulle hem, och tog henne. Nästan större chans att det var en tältande Tysk då. Skulle tro att det inte finns en ensamvarg som tagit T. Inget som polisen gått ut med heller.

TT är halvtysk din dummerjöns. Varför skulle en tysk ge sig på en annan tysk. Folk med samma etniciteter håller ihop. Har du inte fattat det än?? Större chans att en utlänning då istället har gett sig på TT, till exempel JJ och MH, för de är båda utlänningar.
Citera
2022-10-28, 15:50
Medlem
Känns som att NOA gör om allt som ska ha gjorts i det första skedet av utredningen. Har man klantat till det inom Vetlanda-polisen? Missat något?
Citera
2022-10-28, 15:52
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menade (som jag skrev) att planen kanske tillkom under kvällen ute på Nöjet.

Vem är MJ?

Michael Jackson 😍
Citera
2022-10-28, 15:53
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Men oj hoppsan står det att ” alla ” pusselbitar är viktiga . Jag som trodde att man inte fick lägga fram sina teorier här utan att bli utpekad av troll .
Då vet ni! Alla pusselbitar ska fram oavsett om det finns några i tråden som bara engagerar sig i att kritisera andra . Vuxenmobbning kallas det
Det får man göra men en del teorier från dig är ju så stolliga så fitt håren reser sig.
Min teori är att hon är död, hon kan inte överlevt den här tiden utan vätska.
Vem som tog henne av daga tror jag är pojkvännen i maskopi med JJ.
Ja den ena teorin tokigare än den andra, men det är min rättighet att framföra den utan att bli ifråga satt eller hur?
Citera
2022-10-28, 15:53
Medlem
Citat:
Det är Om man förvarar den i garderoben . Men jag tror inte det var sprit . Kanske vantar , mössa , reflexer , en extra tröja , cykellyse … sånt som man inte bryr sig om ligget kvar i en plastpåse som inte blir blöt .

Påsen är väl förmodligen något hon haft på sadeln för att den inte ska bli blöt när den står ute tänker jag?
Citera
2022-10-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
I fallet med Marina Johansson i Spekeröd missade man både ett kulhål i en vägg och en blodig madrass. Nu har vi väl ingen anledning att anta att liknande dundermissar begåtts här, med iallafall...

Det får vi verkligen verkligen inte hoppas. Nu minns jag inte riktigt. Men i det fallet hittades väl Marina inlindad i madrass ute i naturen? Några spår av död fanns inte att finna någon av hennes två bilar.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-28 kl. 15:59.
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Känns som att NOA gör om allt som ska ha gjorts i det första skedet av utredningen. Har man klantat till det inom Vetlanda-polisen? Missat något?
Bara bra att/om de inte ”fortsätter” på en befintlig utredning. De lär skapa en egen utredning som verkar gå i samma riktning.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Lyssnade just på podden "Försvunnen" på Naudio. Detta inlägg bekräftades i podden.

Ok, gäller det även 4:an?

Vad jag läst i tråden i orse ska det inte varit en som till familjen utan en PF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in