2022-10-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Från podden
Grannarna frågar hur det är fatt när hon kommer i trappan.
Min kompis är lite berusad och föll i lägenheten.

Kompisen måste varit riktigt full eftersom kompisen tydligen föll flera gånger. (Dunster hördes ju flera ggr)
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-28 kl. 15:37.
Citera
2022-10-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Då finns det två stycken JJ anhängare som beter sig som svin. Möjligt, förstås.
Ja garanterat. Jag har inte misstagit mig på min front.
Citera
2022-10-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför kollar man igenom MGM snapchat nu? Borde inte det vara en utredningsåtgärd som man gör de första dagarna efter ett gripande? Samma gäller med att kolla igenom övervakningskameror.

Varför har polisen varit så seg med sånt i det här fallet?

Dom kanske hoppas på att nån idiot till medhjälpare skrivit meddelande till J. Typ, nu har jag grävt ner kroppen som du bad mig om.

Nä men NOA gör säkert omtag med vissa saker. Kollar mobiler igen, förhör vittnen igen, kollar samma område igen osv.
Citera
2022-10-28, 15:38
Medlem
Nu finns podden ute, finns på Spotify etc.
https://open.spotify.com/episode/731uDQesZCoQdk0R3fdYHq?si=8GXeD2n8QsW04XyVIJxBhQ
Citera
2022-10-28, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Idag var JJ aktiv på snapchat-kartan, vid Jönköpings polishus (en vän har henne på snapchat, hen känner dock inte henne utan enbart festat tillsammans, hon har inget gott rykte i det umgänget, utan beskrivs som jobbig, cp, skum & klängig)
Antar det är polisen som kollar genom den och det är därför det står att hon är aktiv.

Intressant.
Ja, inte är det JJ själv iaf.

Såg att det är mycket aktivitet runt förhör. Någon hade redan varit inne på sitt 4:e förhör enligt någon av kvällsmedia.

Kommer bli fler...
Citera
2022-10-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Lyssnade just på podden "Försvunnen" på Naudio. Detta inlägg bekräftades i podden.

Då förstår man att de är häktade på sannolika skäl. Mycket konstigt hur mobiltelefonen kan vara kvar i JJs bostad men ingen Tove.

Börjar luta åt att JJ har fått nån slags drogutlöst psykos. Detta bekräftas av att de ska göra en P7 och personutredning på henne. Uppenbarligen är hon inte vid sina sinnes fulla bruk, annars hade man inte begärt en P7 några dagar in i häktningen. Detta kan även försvåra utredningen/förhören, är hon kvar i psykos kanske hon inte ens vill medverka i förhör.
Citera
2022-10-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, kan bara hålla med.
Ev kan det vara ”semiplanerat”, att tanken på att ta T av daga föddes ute på krogen under kvällen, gammalt groll som blossade upp i samband med sprit/droger.
Och att de spelade att de hade blivit sams och lurade hem T till JJ.

Sedan kan det vara sunt att även ha i åtanke att de faktiskt kan vara oskyldiga.

Förutom att det är kvinnor inblandade som BO/GM så påminner väl inget om Askersund. Inte än iaf.

Men svårt få MJ med på detta på krogen?
De visste väl inte,att hon skulle komma till nöjet ens?
Måste väl vara imups?
Hur kunde inte MJ ingripa?
Citera
2022-10-28, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hahahaha utlänning ?????
Roligaste idag . Är så svensk man kan bli.
Dem måste man skriva och inte de i texter .

Omöjligt du har fullföljt svensk grundskola, helt omöjligt.

Alltså detta känns som ett underligt fall, två yngre kvinnor som varit häktade en längre tid nu utan att de erkänt under något förhör.
Citera
2022-10-28, 15:44
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Då förstår man att de är häktade på sannolika skäl. Mycket konstigt hur mobiltelefonen kan vara kvar i JJs bostad men ingen Tove.

Börjar luta åt att JJ har fått nån slags drogutlöst psykos. Detta bekräftas av att de ska göra en P7 och personutredning på henne. Uppenbarligen är hon inte vid sina sinnes fulla bruk, annars hade man inte begärt en P7 några dagar in i häktningen. Detta kan även försvåra utredningen/förhören, är hon kvar i psykos kanske hon inte ens vill medverka i förhör.

Nu blandar du ihop saker, en p7 görs som regel uteslutande alltid vid grövre brott, blanda in droger så har du inte någon allvarlig psykisk störning utan en egen skaps psykos.

Hon är sannolikt inte i någon drogpsykos. Lyssna på grannens beskrivning i podden.
Citera
2022-10-28, 15:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så mindre än en promilles chans att han var där just då när T skulle hem, och tog henne. Nästan större chans att det var en tältande Tysk då. Skulle tro att det inte finns en ensamvarg som tagit T. Inget som polisen gått ut med heller.

Och i ca 98% av alla mord är mördaren någon BO känner........eller känner till.

Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa1
Man behöver inte bil för att frakta en död kropp till avlägsna, snåriga, undanskymda (osannolika)platser. En häst duger alldeles perfekt till uppdraget. Som gammal hästmänniska/ryttare vet jag hur enkelt det är att komma till otillgängliga platser till häst. Bilen behövs för att frakta till mötet med hästen, sen bär hästen. Längs stigar, eller utan stigar öht.
Kanske långsökt...Men tänker lite i banorna att tillgång till hästar fanns. Kanske även tillgång till hjälp från förälder i ett plötsligt uppkommet krisläge.

Ja, men det inbegriper troligen en 3dje gärningsman då, och ändå vanskligt tänker jag med pågående jakt, flera jaktlag och svampplockare ute i skog och mark på en söndag, stor risk att man liksom ändå träffar på någon människa.

Hur ser hästar i mörker, bra eller dåligt, eller måste det vara dagsljus eller upplyst?

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Några burkar öl har man ju haft med sig i cykelkorgen om man ska ut på fest, grunda med innan krogen, och sen trevligt att ha något på ev efterfest. Det får ju ligga i korgen medans man är inne på krogen. Var nog cider i påsen.

Jag tror inte TT var på Nöjet för att festa, jag tror hon gick dit endast för att hjälpa denna yngre tjej som på något sätt "larmat" henne.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Jag lyssnar på podden nu. Kan skriva en sammanfattning efteråt ifall det sägs något nytt/intressant

Jaa, tack!

Citat:
Varför kollar man igenom MGM snapchat nu? Borde inte det vara en utredningsåtgärd som man gör de första dagarna efter ett gripande? Samma gäller med att kolla igenom övervakningskameror.

Varför har polisen varit så seg med sånt i det här fallet?

De kanske dubbelkollar något, sett något i cyberrymden någon annanstans som inte var uppenbart då.....
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Enligt JJs granne i podden så ska JJ pratat med någon man i en röd Audi på väg från McD
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:

Förlåt jag var otydlig, det bekräftades att grannen under knackat på och senare skjutsat JJ till Mcd. Någon annan som lyssnade på podden, nämndes telefonen? Jag reagerade inte på det i så fall.
Utöver detta sas det att JJ skall ha pratat med en person i en röd Audi, och senare nämndes att det att en bil försökt "plocka upp" tjejer i Vetlanda men inte om detta var relaterat till Tovefallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in