2022-10-28, 13:59
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa1
Frihetsberövande är "rov".

Okej tack! Så då är det inte alls sagt att MH lämnades med ett lik i lägenheten och att JJ begav sig kallblodigt till McD medan en död människa låg i hennes lägenhet. I så fall är jag 100% övertygad om att själva mordet utfördes i strax innan mobilen slocknade 03:50 (om jag inte missminner mig.).
Citera
2022-10-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det där är intressant. Gäller det hela naturreservatet? Tänk även på att årstiden påverkar antalet folk som är ute och rör sig. Men kroppen lär iaf lukta om den inte är väl paketerad eller nergrävd.

Här håller jag med användare Modig. För jag tror inte på Illharjen. Det är ett populärt besöksmål för promenader osv med gångbroar och liknande. Det är sista stället jag hade valt. Iaf att parkera vid den ”riktiga” parkeringen vid katthemmet/McDonalds
Citera
2022-10-28, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
De få ggr jag besökt Ilharjen har det varit massor Av människor som är där både och promenerar , grillar osv. Det är ju väldigt populärt . Så att gömma ett lik där känns konstigt . För där skulle det ju upptäckas ganska fort om man jämför att dumpa nån i en avsides sjö eller långt långt ute i skogen under massa grenar osv .
Ilharjen är ju det ställe där dem flesta vetlandabor motionerar dagligen och massor av människor som promenerar
Har dom inte sökt där redan?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Kan de ha kjørt med liket i bilen til gården, og så flyttet henne videre med hest? Da vil de kunne komme mye lenger unna veier og steder folk tenker at ett lik kunne bli flyttet.

Jag tror det blir svårt med häst, såtillvida det inte är med vagn då, men lätt att bli igenkänd av grannar etc, helt isolerat verkar inte gården ligga.

Citat:
Ja, eftersom grannen knackade på tror jag dom var oroliga att grannen skulle kontakta polisen. Därav tog dom kontakt med grannen ganska omgående för att lugna dom. Det tror jag var främsta anledningen. Skjuts till donken kan bara dykt upp av en tillfällighet.

Att bara en av dom följer med är också logiskt då en behöver vakta lägenheten med liket i.

ja, jag håller helt med, men kanske inte direkt "vakta" liket, jag tror snarare att de inte var bombsäkra på att TT var död så därför måste någon vara kvar.......och JJ kan ju nu även hävda att TT var visserligen medvetslös när hon gick, men död när hon kommer från Donken och skylla på MH......

Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Det går absolut, men det gör en redan svår uppgift svårare i min mening. Jag är en normaltränad kille på 180cm och 80kg, och för mig är det jobbigt att bära exempelvis en IKEA-förpackning innehållandes en säng- eller soff-del på 60kg med en till person som hjälp. Och då pratar vi ändå en förpackning med välbalanserad tyngdpunkt och så vidare.

Ok, ok, jag ser vad du skriver.....

Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men en kriminell vill ha betalt med, ganska hårda affärsmän

Och en överhängande risk att sedan bli utpressad lång tid framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
kollade en snabbis på nätet, såg där å då 2020 att vi bara hade wirre, men han kan ju faktiskt ha gått i pension la inte ut någon större tid på att leta vidare. Dock såg jag att sverige har svårt med juridiska att utbilda hundar till likhundar pga att det är svårt att få blod från döda. Undrans om man kan donera en skvätt när man trillar av pinn.

Varför KÖPER man inte in riktiga likhundar då? Typ engelska eller amerikanska (hundar "pratar" också språk), att resa med djur går ju alldeles utmärkt nu för tiden.....

varför inte träna den där det obduceras?

Citat:
Ursprungligen postat av tullamoredew
Har inte fått någon respons på min fråga.

Har JJ badkar i lägenheten?

Tidigt i tråden finns ett inlägg, och högst troligen i Grevens eminenta sammanfattningar med planritning över huset, det är byggt år 1944 bl.a.
Citera
Medlem
Citat:
Är det fler än jag som mer tror på teorin att hon faktiskt lämnade JJs lägenhet när hon ringde och sa att hon gjorde det . Och på vägen hem blev hon överfallen av en man .
Antingen fick skjuts hem för att ”hon visste vem det var”
Eller att nån annan man överfaller henne .
Hur vet vi att telefonen inte var med TT och att våldtäktsmannen våldtog henne i närheten av biltema masten & upptäckte då att hon hade sin telefon på sig. Stänge av den och gjorde sig av med den på plats . Behöll TT som han nu utnyttjar sexuellt nånstans .
Hur kan den teorin vara omöjlig ?

Ingenstans står det att TT telefon ska ha befunnit sig i JJs lägenhet på natten efter att TT åkt hem .
Utan en trådsanning .
Då kan ju lika väl gärningsmannen åkt ut mot biltema först och utnyttjat henne samtidigt som han stänger av telefonen .

Dem spår poliserna verkar gå på är att TT bekräftats vara hos dessa tjejer efter krogen och det tror jag oxå definitivt på att hon var. Sen går polisen på att det hördes ljud från lägenheten, och att killen hört konstigt ljud i bakgrunden, och att tjejerna sa någonting olikt varandra .
Och att dem ska ha blivit osams över någonting på krogen som vi ff inte vet om vad än .

Det verkar va polisens spår .

Att TT var hos JJ är ju bevisat . Men att TT inte försvann på väg hem från JJ är inte uteslutet .
Kvinnor försvinner ju på löpande band . Så mycket Incels just nu och psykiskt sjuka .
Jag är själv utbildad inom psykiatri beteende vetenskap så jag vet.

Jag kommer givetvis ta tillbaka min teori om motsatsen bevisas . Men jag tycker inget anmärkningsvärt binder JJ och MH ha dödat TT.
Utan bägge säger i förhör att TT faktiskt lämnade innan dem bägge åkte till donken .

Varför skulle det inte kunna vara så ?
Känns som dem killar som hoppar på mig i tråden vill att det ska vara JJ och MH som ska utpekas och va skyldiga mördare . Inget annat finns i deras värld .

Och att det dessutom finns en man i Vetlanda som sista halvåret velat få tjejer att visa sig lättklädda och tillfredsställa honom sexuellt för pengar verkar inte va av intresse . En man som dessutom är bror till en av tjejerna som uttalat sig i tidningen och var vän med TT . Tänk om just denna man visste att TT var hos JJ den kvällen . Och att denna man frågade henne om hon ville ha skjuts hem för att det regnar och är mitt i natten . TT hängde då med honom för att hon kanske kände igen honom pga att hon och hans syster är vänner enligt AB.
Jag hade oxå kunnat åka med nån hem hellre än att gå mitt i natten i spöregn om det kom nån jag visste vem det var .

Polisen har som sagt fått detta tips och skulle ta det vidare . Dem ringde upp 10 min efter tipset kom in med bilder så då tyckte dem nog det var angeläget .

Så fortsätt tryck ner mig i tråden bäst ni vill .

Jag hade haft samma tanke om en tjej i staden jag bor försvann och jag visste att det fanns en man där som erbjöd tjejer pengar , stora belopp att tillfredsställa honom , och visa sig i kläder han tycker om .
För såna personer ska tjejer Akta sig för mitt i natten .

Och ni som inte håller med . Hoppas verkligen inte ni har egna tonårsdöttrar .
Hade ni tänkt likadant då oxå ?????
Kära kära du medmänniska.
Jag hör att du är arg och frustrerad jag tror inte du menar illa med något du skriver, jag tror du drivs av en inre övertygelse om att dom häktade är oskyldiga och du har hittat en teori om en perverterad man som kränkt din vän eller dig eller hur det nu va. Bra att du tipsat polisen! Starkt jobbat, men för din egna skull måste du nog lämna det där.
Vad det gäller dom misstänkta tjejernas skuld, vi vet inte än, kan du tänka dig att landa lite i det?
Vi vet inte för säkert, och det är ju såklart oerhört frustrerande, men vi vet inte än.
Någonstans i världen får anhöriga dagligen veta att människor dom litat på gjort saker dom absolut aldrig trodde dom var kapabla till att göra, den förnekelse process som då startar kan vara oerhört smärtsam känslomässigt allt dom trott på ja hela deras verklighetsuppfattning gungar, det är så omtumlande så dom ibland inte orkar med det omvälvande och väljer att förneka. Däremellan kan det vara en uppsjö av beteenden dom tar till som är irrationella.
Det är helt enkelt tufft att vara människa ibland skrämmande läskigt ensamt och förvirrande.
Jag kan tänka mig att i Vetlanda är det jobbigt för många då det är en liten ort och alla känner alla.
Ta rygg på varandra, ses prata ta en fika. Men försök att inte älta detta, lita på att polisen gör ett bra gediget och noggrant arbete.
Du är inte ensam det är många som upplever smärta och förvirring, ring en vän du är inte ensam!
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Är det någon som har bättre koll på det juridiska här? Att MGM misstänks för människorov kl 02:30 betyder det att man misstänker att BO bragts om livet exakt just då, eller kan det vara ett annat brott som "börjat" då? Tex frihetsberövning? Men att själva "rovet" skett senare under natten?

Nej - tiden för människorov säger inget om tiden för mordet.

Jämför denna aktulla tråd dät mämmiskorovet respektive mordet anges separat
(FB) Liselotte i Timrå försvann (2022-10-08), hittad avliden, man misstänkt för mord.

Människorov. Ett brott som innebär att någon för bort eller spärrar in en annan person med avsikt att skada personen, utöva utpressning eller liknande”
https://www.aklagare.se/ordlista/m/manniskorov/
Citera
2022-10-28, 14:01
Medlem
Citat:
Det där är intressant. Gäller det hela naturreservatet? Tänk även på att årstiden påverkar antalet folk som är ute och rör sig. Men kroppen lär iaf lukta om den inte är väl paketerad eller nergrävd.

Ja det håller alla årstider . Har släkt och mycket vänner i Vetlanda som jag vet promenerar där nästan dagligen .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tullamoredew

Har JJ badkar i lägenheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Sexfemett
Tror att jag läste detta tidigare, Ja.

Nej, inget om badkar har framkommit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Finns det någon stor återvinningscentral i närheten av staden?? Och vilken tid öppnar den på en söndag?

Flishultstippen, ungefär en halvmil utanför på vägen mot Sävsjö. Har stängt på söndagar.
Citera
2022-10-28, 14:02
Medlem
Citat:
De få ggr jag besökt Ilharjen har det varit massor Av människor som är där både och promenerar , grillar osv. Det är ju väldigt populärt . Så att gömma ett lik där känns konstigt . För där skulle det ju upptäckas ganska fort om man jämför att dumpa nån i en avsides sjö eller långt långt ute i skogen under massa grenar osv .
Ilharjen är ju det ställe där dem flesta vetlandabor motionerar dagligen och massor av människor som promenerar

Ja jag håller med dig i allt har själv varit där några gånger och alltid massor av folk där , men värt ett försök ändå kanske
Citera
2022-10-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
75-100m från parkeringen, hade precis passerat den lilla bron med vatten snurr grejen du vet. Typ 3m förbi den bron kände vi liklukt från djur eller.......
Var totalt vindstilla den dagen.

Tackar blir ett besök imorgon för att se om hunden reagerar
Citera
2022-10-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Här håller jag med användare Modig. För jag tror inte på Illharjen. Det är ett populärt besöksmål för promenader osv med gångbroar och liknande. Det är sista stället jag hade valt. Iaf att parkera vid den ”riktiga” parkeringen vid katthemmet/McDonalds

Ok tack, även om båda tjejerna är starka så orkar dom knappast bära kroppen nån längre sträcka. Tror det är vettigt att titta på ställen som ligger i anslutning till väg eller parkering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in