2022-10-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Teori 2 hade kunnat vara trovärdig om mgm och Tove inte hade bråkat och även varit osams en längre period och om det inte hade hörts massa dunsar från lägenheten.
Dessa omständigheter gör teori 2 väldigt osannolik.

Håller helt och hållet med dig.
Citera
2022-10-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Så de grannar i huset som reagerat på att det låter skulle inte reagera att det fortsätter äkta och ha ett extra öga då ?
Det hade jag i mitt hus.
JJ bor väl högst upp ? Och väger en del . Inte helt Enkelt att bära en otymplig kropp ner för alla trappor . Och en bil kommer ju inte så nära intill så man kan lasta i kroppen direkt från bilen. Så dem måste bära ut kroppen till bilen utan att grannarna lägger märke till något ?

Ni får tro vad ni vill . Jag betvivlar starkt detta iaf . Jag är mer inne på GW spår . Han är erfaren och vet vad han pratar om .
För att detta ska vara möjligt måste det bryta ett helt mönster .
Två ostraffade tjejer har svårt att lyckas med ett fläckfritt dödande av nån , och lyckas frakta bort samtidigt som grannar redan lagt märke till konstiga ljud .

Du överskattar hur mycket det skulle låta att bära ner liket.

In i en väska. Eller in i ett lakan, madrass eller matta. TT var 160 cm långt.
Två tjejer med MH och JJ:s storlek klarar lätt att bära ner det utan att det låter som 50 elefanter i trappuppgången.

Hundratals mordfall där lik har burits ur lägenheter av ensam GM utan att någon granne hört något.
Citera
2022-10-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja.

02,30-03,00: Mordet sker
03,00: Åker till McD med grannen. Liket kvar i lgh
Ca 03,30: Hemma igen.
Ca 04-06: Bär ner liket till bilen. Flyttar cykeln. Fortfarande mörkt. Dåligt väder. Alla sover i princip.
Under förmiddagen eller någon gång under hela söndagen: Dumpar liket.

Fanns, som du ser, tid så att det räckte och blev över.

- Finns inget som bevisar att mobilen var uppe vid Biltema. Masten finns där, men täcker halva norra Vetlanda (även JJ's lgh).
- Vid tex strypning eller slag i huvudet finns inget att "städa".
- Folk har fått ut lik ur lägenheter i hundratals mordfall utan att bli påkomna av grannar.

Var MH med till Donken då, eller var hon verkligen kvar med liket
Citera
2022-10-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I mitt tycke rätt märkligt att ställa upp på en sån intervju då man ”tillhör” MGM’s läger.
Syftet att prata om sin misstänkte vän i goda ordalag faller ju lite platt. Inte helt schysst av kvällstidningen att utbyttja situationen heller. Vetlanda är litet, detta var typ en bästis och då kan ju identifieringen av den intervjuade ske på fem röda.

Håller med fullständigt! Men AB är nog nöjda, måste genererat många klick
Citera
2022-10-28, 13:02
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Hon hade ju lagt ut annonsen på fm hos sin pappa i nye & var det som en i tråden skrev men som är obekräftat sågs JJ och MH i en bil på morgonen på en parkering vid Ilharjen .
Så jag antar att dem åkte ut till JJ S pappa på morgonen för att lägga ut annonsen som kom ut på fm …. Eller vad i det var fel!

Nu får du / ni fan sluta! Står det rätt till ?
Tycker fler ska skriva till moderatorer som anser att jag blir påhoppad i allt jag skriver .

Blir riktigt arg! Hur gamla är ni ?
Låter som ni är bäst och störst . Paragrafryttare är ni . Letar fel i allt .
Gör det bättre själv då för f-n !
Det enda ni ligger kraft på är att klanka ner på andras inlägg .
Moget ….. och det är ju det FB är till för ???

Vill bara påpeka att JJ inte behövt åka ända ut till pappan för att lägga ut annonsen. HAN hade om jag inte minns fel lagt ut samma annons kl ca 9 på morgonen? Och hennes annons publicerades kl 16 på eftermiddagen. Pappan skickade förmodligen bilden till henne.
Utöver det fanns ju även en uppgift om att pappan synts till vid naturreservatet samma morgon/förmiddag. Kanske de rent av flyttade en kropp från JJ bil till Pappas bil? (riskabelt isf iofs).
Senast redigerad av L.Salander 2022-10-28 kl. 13:10.
Citera
2022-10-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Var MH med till Donken då, eller var hon verkligen kvar med liket

Inlägget var mer att förklara för modig39 att det har funnits gott om tid för att mörda och forsla bort liket.
Citera
2022-10-28, 13:03
Medlem
Jag är på plats imorgon i Vetlanda men går inte i ett organiserat sök. Någon som är nyfiken på nåt speciellt jag ska kolla/hålla utkik efter?
Tänkte annars mäta master o dyl.
Citera
2022-10-28, 13:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Så de grannar i huset som reagerat på att det låter skulle inte reagera att det fortsätter äkta och ha ett extra öga då ?
Det hade jag i mitt hus.
JJ bor väl högst upp ? Och väger en del . Inte helt Enkelt att bära en otymplig kropp ner för alla trappor . Och en bil kommer ju inte så nära intill så man kan lasta i kroppen direkt från bilen. Så dem måste bära ut kroppen till bilen utan att grannarna lägger märke till något ?

Ni får tro vad ni vill . Jag betvivlar starkt detta iaf . Jag är mer inne på GW spår . Han är erfaren och vet vad han pratar om .
För att detta ska vara möjligt måste det bryta ett helt mönster .
Två ostraffade tjejer har svårt att lyckas med ett fläckfritt dödande av nån , och lyckas frakta bort samtidigt som grannar redan lagt märke till konstiga ljud .
Vilket GW spår?
Citera
2022-10-28, 13:06
Medlem
Citat:
Jag är på plats imorgon i Vetlanda men går inte i ett organiserat sök. Någon som är nyfiken på nåt speciellt jag ska kolla/hålla utkik efter?
Mest nyfiken om det ffarande är avspärrat i området kring gården?
Citera
2022-10-28, 13:08
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Vad snällt av dig att göra jobbet med masterna 🌹
Citera
2022-10-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Ja så är det ju, absolut.
Jo det finns en hel del likhundar
2020 hade Sverige 1 Likhund Wirre. Har vi fått såpass många nu 2022?
Källa tack!
Citera
2022-10-28, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Vill bara påpeka att JJ inte behövt åka ända ut till pappan för att lägga ut annonsen. HAN hade om jag inte minns fel lagt ut samma annons kl ca 9 på morgonen? Och hennes annons publicerades kl 16 på eftermiddagen. Pappan skickade förmodligen bilden till henne.
Utöver det fanns ju även en uppgift om att pappan synts till vid naturreservatet samma morgon/förmiddag.
Visst, finns ingen anledning för henne att åka dit. Han skickar givetvis kortet på grepen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in