2022-10-15, 07:30
Medlem
Va bra, jag lyssnade just på "Mer och Mer".
Jag tycker han som sjunger låter som en tornedaling. Gällivaredialekten sjunger han/de inte på. Kul!!!
Citera
2022-10-15, 09:12
Medlem
får vibbar av svensk slav musik
https://www.youtube.com/watch?v=y90yaLFoYoA
https://www.youtube.com/watch?v=VLW1ieY4Izw
Citera
2022-10-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det har ju avslöjats flera gånger i tråden om identiteten på Hooja.
Tänkte mera på deras ansikte. Inte namn för det finns så många namn på människor att det inte ger något. Ett namn ger mig ingen identitet
Citera
2022-10-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det har ju avslöjats flera gånger i tråden om identiteten på Hooja.
Och som du borde förstått. Jag har ju inte tryckt på någon länk på hur dom ser ut annars hade jag ju inte skrivit. Vet inte vad meningen med din kommentar är ens. För du kan tänka. Men det blir ju bara konstigt när du skriver så. Mår du bra♥️
Citera
2022-10-23, 14:49
Medlem
Jag fattar inte hur de haft råd att anställa någon för att göra den pixlade videon till "Banan melon kiwi och citron". För övrigt en riktigt bra låt med gott dunk och sjukt rolig text.
Citera
2022-10-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Jag fattar inte hur de haft råd att anställa någon för att göra den pixlade videon till "Banan melon kiwi och citron". För övrigt en riktigt bra låt med gott dunk och sjukt rolig text.

Det var en skola som gjorde det i princip gratis från Bodens spelkluster.
Citera
2022-10-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCausaProCausa
Trevlig liveakt! JUKKASJÄRVI var en riktig kioskvältare live, verkar dock vara den minst populära låten enligt Spotify. Förståeligt om kidsen pumpar andra låtar, dock.

Duon bör väl vara aktuella för mer än "lokala" evenemang framledes, även om dom redan börjat röra sig utanför Norrbotten. Sverigeturné nästa sommar?

Gillar förövrigt hur han förställer rösten så att han låter finlandssvensk, ger en viss karaktär...
Nej, han framför INTE texterna på finlandssvenska - föga förvånande dock att en sörlänning inte förstår bättre. Dialekten är typisk för byarna runt Gällivare och ned till Tornedalen.
Citera
2022-10-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorytowers
Lång artikel!
https://da.se/2022/04/popularmusik-fran-polcirkeln/

Enligt artikeln är dom från Norrbotten som sagt. Jag är inte från norr men för mig som sörlänning låter det som finnlandssvenska...
Kul med nån som rappar om nåt annat än vapen droger och bitches!

Nej, han framför INTE texterna på finlandssvenska - föga förvånande dock att en sörlänning inte förstår det. Dialekten är typisk för byarna runt Gällivare och ned till Tornedalen.
Citera
2022-10-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissar
Hans Musik är Helt Värdelös, Den Suger Fan Röv, Jävla Finne är Han Också!

Man kan förvisso ha åsikter om musiken, men finne är han definitivt inte. För övrigt skriven man inte orden med versal i början.
Citera
2022-10-25, 19:06
Medlem
NonCausaProCausas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEriksson
Nej, han framför INTE texterna på finlandssvenska - föga förvånande dock att en sörlänning inte förstår bättre. Dialekten är typisk för byarna runt Gällivare och ned till Tornedalen.

Hehe nä, kanske slarvigt uttryckt av mig men han har i alla fall inte den där typiska dialekten som du pratar om i dagligt tal baserat på vad jag hört i tidigare intervjuer.

Men det låter väl rimligt att det är den dialekten du beskriver som han försöker efterhärma och har tagit inspiration ifrån, den kommer säkert ganska naturligt trots allt.
Senast redigerad av NonCausaProCausa 2022-10-25 kl. 19:30.
Citera
2022-10-27, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEriksson
Man kan förvisso ha åsikter om musiken, men finne är han definitivt inte. För övrigt skriven man inte orden med versal i början.
Du har inte hört hur han sjunger eller? Typisk finne.

+
Jag skulle skriva versalt på varendaste bokstav i hela min text, men flashback har nån automatisk funktion som blockerar detta, inte nåt jag kan jag göra åt.
Citera
2022-10-28, 08:51
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissar
Du har inte hört hur han sjunger eller? Typisk finne.
Fast han är ju inte finne på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in