2022-10-28, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Precis så hur männen röstar är ointressant ur den aspekten så varför tjatar du om det?
Kvinnorna röstar tydligt för och därmed ger de samtycke.
Det är ju därför det räcker att kvinnorna röstar nästa val.
Citera
2022-10-28, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju därför det räcker att kvinnorna röstar nästa val.

Nej det finns ju fler frågor än att visa samtycke.
Citera
2022-10-28, 06:52
Avslutad
Citat:
Nej det finns ju fler frågor än att visa samtycke.
Och vilka skulle det vara?
Citera
2022-10-28, 06:53
Medlem
Citat:
Och vilka skulle det vara?

Det är inte topic stumpan, tråden handlar om samtycke.
Citera
2022-10-28, 07:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Som grupp röstade männen höger, det var därför vänsterregeringen förlorade.

Kvinnorna röstade för vänsterregeringen och gav därför sitt samtycke att utsättas för sex eftersom det är en konsekvens av den politiken.

Nu finns det ju inget en man kan göra för att försäkra sig om att det inte blir en våldtäkt om han har sex med en kvinna i Sverige.

Hon kan ju sekunden innan han stöter in den igen känna att hon inte vill längre och då måste han blixtsnabbt avsluta utan att stöta in den igen. Krävs blixtsnabba reaktioner för att hinna avsluta så att det inte blir våldtäkt men det är förstås också omöjligt att förstå att kvinnan inte vill längre för att hon är orörlig i en halv sekund. Kvinnor kan mycket väl vara orörliga betydligt längre trots att de vill när de njuter.

1. Du vill alltså att de kvinnor som röstat på till exempel SD ska utsättas för en våldtäkt? Har jag uppfattat rätt?

2. Jag kan lugna dig med att den situation du beskriver angående att avsluta sexet blixtsnabbt inte uppstår med en psykiskt frisk kvinna. Det kommer inte som en blixt från klar himmel att hon inte vill ha sex.
Och, OM hon skulle ändra sig mitt i akten eller få ont till exempel, då handlar det inte om att han måste sluta på sekunden eller annars bli anmäld för våldtäkt. Den kvinna som skulle anmäla i en sån situation är med största sannolikhet inte en psykiskt frisk person och hade förmodligen anmält för våldtäkt oavsett hur det gått till i situationen.
Därtill är det inte troligt (snarare fullständigt orimligt och osannolikt) att rätten skulle döma för våldtäkt i en sån situation, förutsatt att båda parter talar sanning.
Så, du kan lugna ner dig och istället kanske försöka få hjälp för ditt paranoida tänkande.
Citera
2022-10-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
1. Du vill alltså att de kvinnor som röstat på till exempel SD ska utsättas för en våldtäkt? Har jag uppfattat rätt?

Nej det vill jag inte men kvinnorna i Sverige är för det.

Citat:
2. Jag kan lugna dig med att den situation du beskriver angående att avsluta sexet blixtsnabbt inte uppstår med en psykiskt frisk kvinna. Det kommer inte som en blixt från klar himmel att hon inte vill ha sex.
Och, OM hon skulle ändra sig mitt i akten eller få ont till exempel, då handlar det inte om att han måste sluta på sekunden eller annars bli anmäld för våldtäkt. Den kvinna som skulle anmäla i en sån situation är med största sannolikhet inte en psykiskt frisk person och hade förmodligen anmält för våldtäkt oavsett hur det gått till i situationen.
Därtill är det inte troligt (snarare fullständigt orimligt och osannolikt) att rätten skulle döma för våldtäkt i en sån situation, förutsatt att båda parter talar sanning.
Så, du kan lugna ner dig och istället kanske försöka få hjälp för ditt paranoida tänkande.

Men du kan inte svara på hur snabbt mannen måste avsluta sexet efter att kvinnan har slutat röra på sig? Det innebär alltså att mannen inte kan vara säker på att inte dömas. Sa du för övrigt inte nyss att det är upp till kvinnan att bestämma hur snabbt mannen måste sluta, om hon i rätten säger att det inte var snabbt nog så är det våldtäkt?
Citera
2022-10-28, 08:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
För min del är det enkelt. Jag hamnar inte i såna situationer eftersom jag är rätt rak och tydlig som person. Om andra håller på och ljuger och inte vet vad de själva gör eller deras partner gör, ja då förstår jag att det blir krångligt och att man kan hamna i klammer med rättvisan.

Och nä jag har inga tendenser till att våldta. Alltså på riktigt, tror du att man behöver våldta en kille/man?
Det är ju nästan alltid han som tar initiativet till sex vid dejtingstadiet, så det brukar inte behöva funderas över om han vill eller inte vill.

Själv då, några våldtäktstendenser?

Fast alla kan våldtas och alla kan anklagas falskt. Både grupper behöver skyddas så även om du har dina ramar och vet vad du vill så kan du ju inte styra över andra för om alla nu var sådär härligt ärliga som du tror så skulle dom ju aldrig hamnat i en rättssal till att börja med.

Nej alla kvinnor är så våta och villiga i min närhet så det är bara att ta för sig, så vi är precis likadana där antar och det är inte rapigt alls nu för tiden tydligen? Du är ofrivilligt lustig du.
Citera
2022-10-28, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fast alla kan våldtas och alla kan anklagas falskt. Både grupper behöver skyddas så även om du har dina ramar och vet vad du vill så kan du ju inte styra över andra för om alla nu var sådär härligt ärliga som du tror så skulle dom ju aldrig hamnat i en rättssal till att börja med.

Nej alla kvinnor är så våta och villiga i min närhet så det är bara att ta för sig, så vi är precis likadana där antar och det är inte rapigt alls nu för tiden tydligen? Du är ofrivilligt lustig du.
Så du har inte det problemet som m.g.t.o.w har att sexpartnern helt plötsligt bli stilla och du måste ta fram tidtagaruret och räkna sekunder?
Citera
2022-10-28, 12:32
Avslutad
Citat:
Det är inte topic stumpan, tråden handlar om samtycke.
Fast om det finns andra skäl till att rösta på sossarna än att man vill ha fler våldtäkter så faller din tes om att man visar samtycke genom vilket parti man röstar på.

På samma sätt som alla som röstar som du gör det förmodligen av helt andra skäl än att de i likhet med dig vill legalisera våldtäkt på kvinnor.
Citera
2022-10-28, 12:48
Medlem
Citat:
Fast om det finns andra skäl till att rösta på sossarna än att man vill ha fler våldtäkter så faller din tes om att man visar samtycke genom vilket parti man röstar på.

På samma sätt som alla som röstar som du gör det förmodligen av helt andra skäl än att de i likhet med dig vill legalisera våldtäkt på kvinnor.

Om man tycker våldtäkter är en skitsak kan man prioritera andra viktiga frågor.
Citera
2022-10-28, 12:54
Avslutad
Citat:
Om man tycker våldtäkter är en skitsak kan man prioritera andra viktiga frågor.
Så vad prioriterar de män som tycker att det är en skitsak att deras fruar, flickvänner, döttrar, systrar och mödrar blir våldtagna?
Citera
2022-10-28, 13:31
Medlem
Citat:
Så vad prioriterar de män som tycker att det är en skitsak att deras fruar, flickvänner, döttrar, systrar och mödrar blir våldtagna?

Gruppen män röstar höger för att de inte samtycker med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in