2022-10-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Går psykopati under allvarlig psykisk störning? Johanna Möller verkar vara dömd till fängelse och inte rättspsykiatrisk vård.

Hej
Psykopat eller psykopati är inte en diagnos utan ett samlingsbegrepp för ett antal psykiska betendestörningar.
Citera
2022-10-28, 00:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Drogad och tejpad vid stol..? Sedan strypt eller plastpåse? (då stolen gör hammarljud)
Jag skulle inte tro styckning faktiskt.

Kan ju också vara drogad och sedan dunkar av huvudet mot golvet :/
Jag fick Christine Schurrer tankar av grannes beskrivning av ljuden, en hammare mot skallen.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sambons-upptackt-tecknen-fore-barnamorden-i-arboga/
Citera
2022-10-28, 00:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Jag vek mig och laddade hem Naudio app-jäveln, men bara trailer ännu...
Då släpps den kanske inte förrän 12 imorgon
Citera
2022-10-28, 00:29
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Tittar å uppdaterar men icke.
Känns som det lutar åt kl 12:00 då…men fattar inte hur den där podden (rätt ny) funkar när avsnitt skall ut och vilket klockslag som gäller för dagen.

Brukar ibland lyssna på creepy podden ifall jag jobbar natt, har för mig att den kommer ut typ 1-2 tiden på söndags natten. Den podden är ju absolut inte på något vis relaterad till Naudio, men kanske det inte är standard att man släpper poddar exakt vid 12-slaget?
Citera
2022-10-28, 00:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Har någon funderat på varför bara den ena av de två MGM ska genomgå en personutredning?

Var ju cirka 50 sidor om huruvida väg X eller Y gick förbi det där naturreservatet och gud vet vad för irrelevant, så jag kan ha missat det.

Själv utgår jag från att personutredningen avser JJ och tänker att beställningen av personutredningen för bara en av de två bör vara väldigt indikativt för vem de anser som drivande/utförande.

Jag tänker att det då kanske är så att MT bara misstänks hålla inne med information alt. bara varit medhjälpare efteråt, men inte den aktiva, dvs JJ.

Jag tänkte att den som ska genomgå personutredning från Frivården åkt fast för ett annat brott nu eller senaste året som de erkänt. Typ narkotika eget bruk eller likande.
Citera
2022-10-28, 00:31
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
En morbid tanke kanske men det låter ju onekligen som något tillhygge har använts.

Nu skulle man ju villa in i grannens hjärna och höra vad han hörde, men... Ett rytmiskt dunkande kan man säkert åstadkomma utan tillhygge, men låter det verkligen som spikande? Jag bor i ett väldigt väl ljudisolerat hus och det jag tolkar som spikande/hamrande låter betydligt mer dovt (tänk banka näven i väggen) än det gjorde i 50-talshuset jag bodde i innan (där var det mer "metalliskt"). Vi får nog vänta på FUP.
Citera
2022-10-28, 00:33
Medlem
Ser det som extremt osannolik att de skulle gömt kroppen där, men finns det utrymme under exempelvis golvplankorna i JJs lägenhet?
Citera
2022-10-28, 00:35
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag tänkte att den som ska genomgå personutredning från Frivården åkt fast för ett annat brott nu eller senaste året som de erkänt. Typ narkotika eget bruk eller likande.

BÅDA ska genomgå personutredning från Frivården, se filer från tingsrätten i mitt tidigare inlägg:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag fick Christine Schurrer tankar av grannes beskrivning av ljuden, en hammare mot skallen.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sambons-upptackt-tecknen-fore-barnamorden-i-arboga/

Känns ändå som att det borde avgett vääldigt mycket DNA och blodspår som är lätt för kriminaltekniker att hitta oavsett hur mycket de rengjorde
Citera
2022-10-28, 00:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Brukar ibland lyssna på creepy podden ifall jag jobbar natt, har för mig att den kommer ut typ 1-2 tiden på söndags natten. Den podden är ju absolut inte på något vis relaterad till Naudio, men kanske det inte är standard att man släpper poddar exakt vid 12-slaget?

Citat:
Ursprungligen postat av capire
Nej, och det stör mig haha. Är det den tjugofemte man får lön så är det fasiken vid klockslaget 24:00

Ja det är olika. Man kan sina poddar.

Kan det bero på att det släpps från annat land? Tillverkningen/företaget finns i annat land än Sverige? Här i Storbritannien är kl nu 23.36
Citera
2022-10-28, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad jag läst i tråden så jobbade den sonen på 23 år som vakt på nöjet och kom hem sent. Så kanske han aldrig visste om oljuden från lägenheten, kanske JJ ringde honom innan han kom hem från jobbet och bestämde om skjuts till McD. Men vet inte trovärdigheten i detta tänkte ringa honom idag men hittade inget telefonnummer till honom. Kanske någon här har det?

PF ( annan boende i huset) jobbar som vakt, inte sonen.
Citera
2022-10-28, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
De misstänkta har eventuellt fraktat ut kroppen ur lägenheten men misslyckats med att göra sig av med offrets mobiltelefon?! Varför?

Tishko styckade upp Wilma, fraktade bort och gjorde sig av med kroppen utan att den någonsin hittades men ändå så låg hennes huvud i en resväska i hans garderob.

Nu tror jag inte det är en slump och att han medvetet behöll huvudet men poängen är att ibland så går det snabbt och man hinner inte tänka på allt, speciellt i en sån här situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in