Citat:
Ursprungligen postat av
Vedkaparen
Om man utgår från JJs lägenhet och ska åka ut ur stan med ett lik i bilen så hade jag åkt vänster mot Nygatan.
Tagit vänster i rondellen.
Antingen svängt mot Värne eller fortsatt mot biltema rondellen.
Mot Ekenässjön är det fartkameror, därför hållet vänster mot Lövhagsrondellen.
I Lövhagsrondellen, höger mot Sävsjö är det fartkameror, vänster tillbaka mot stan därför rakt fram. Dvs västerleden till McDonalds rondellen.
46:an öster ut inga fartkameror, mot korsberga, inga fartkameror, mot Nye inga fartkameror. Vet att kameran fotar om man kör mer än 5km/h över men i det läget är man troligtvis lite extra nojjig. Känns som det är mindre risk att bli upptäckt om man undviker att köra genom stan.
Kör man mot Värne så ligger Klint och Brunshultadammen bra till, 46:an öster ut kör man i princip jämte Emån hela tiden.
Inte fan är JJ så korkad så hon dumpar ett lik på sin egna "bakgård" dvs Nye...
Ska man ta sig ur stan snabbt och smidigt utan att synas allt för mycket kan jag hålla med dig om att vägen mot Värne är intressant. Ett annat alternativ är att ta Torngatan upp (förbi pizzeria Arena) och direkt svänga höger efter man passerat väg 31/47 upp på Hällingevägen.
Båda dessa vägar leder till stora områden och det gör mig lite fundersam då jag inte kan läsa mig till att det gjorts några sökningar norr om Vetlanda om man bortser från Ekenässjön?