2022-10-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Du tycker inte att polisen har annat för sig än att informera? Och har du hört talas om förundersökningssekretess? Dom har ingen skyldighet att vitt och brett rapportera uppgifter i en pågående utredning.
Precis. Som vi konstaterat ett par gånger redan så har de ganska långtgående skyldigheter att inte informera om en hel del saker.
Citera
2022-10-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
har du någon aning om vad motivet kan vara?

Har funderat på det så mycket och blir inte klok för kan inte förstå varför just Tove..
Citera
2022-10-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
På hela programmet? Nästan så man funderar på om polisen bett dom dra tillbaka eventuellt inslag. Kanske har bilden redan klarnat.

Nej ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Någon som vet om MH och JJ rökte ? Cigaretter.
Då många av ungdomarna idag rullar egna cigaretter så kan det ha varit det som lät . Då dunkar man ju med apparaten man rullar med . MH kanske rökte och det var tyst en stund för att sen rulla en till cigarett.
Därav oljudet som kom med jämna mellanrum . Eller om hon rullade en joint .

Fast hur hårt måste hon slå i apparaten för att grannar ska höra det så som dunsar i lägenheten?
Citera
Avslutad
Citat:
Någon som vet om MH och JJ rökte ? Cigaretter.
Då många av ungdomarna idag rullar egna cigaretter så kan det ha varit det som lät . Då dunkar man ju med apparaten man rullar med . MH kanske rökte och det var tyst en stund för att sen rulla en till cigarett.
Därav oljudet som kom med jämna mellanrum . Eller om hon rullade en joint .
Röker dom så röker dom varje dag, då är det väl knappast anmärkningsvärt för grannen eller?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Grannen säger att det hördes som man slog in en spik med hammare med några minuters mellanrum.

Kan de ha lagt TT i en sådan här "ottoman" (vet faan inte vad det heter på svenska) och spikat igen locket för "extra säkerhet"??

Och burit ut i bilen??

Cykeln fick nog inte plats i bilen samtidigt med "ottomanen".

JJ bor ju i en enrumslägenhet med rätt lite plats.......

Bild på "Ottoman" från IKEA:

https://www.ikea.com/gb/en/p/hol-storage-table-acacia-50161321/
Citera
2022-10-27, 21:40
Medlem
Citat:
Det har ju stått massor av ggr att i sista samtalet med pojkvännen uppfattade inte han henne orolig utan som ”vanligt”.
Fler som kommer ihåg detta ?
Jag är ganska säker på att det var under det tidigare samtalet som läget ska ha beskrivits som "bra". Det andra samtalet som TT själv ringer upp har vi väldigt lite information om utöver att hon är på väg hem.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Jag förstår att oljuden från lägenheten tolkas som att hon bragdes om livet där. Men, är det inte möjligt att det var bråk men mer av ett slagsmål/brottning? T tappar sin telefon och vill bara gå hem. Det som talar emot är väl telefonsamtalet till pojkvännen vid 02:30? Jag tänker att man behöver ju inte skrika i trapphuset bara för att man åkt på däng.

Sulle isf kunna förklara hur TT kom ut ur huset utan att tjejerna bar ner henne. Och varför påsen ligger i cykelkorgen.

Men om JJ skulle vara oksyldig, då borde hon undra varför TT:s cykel står kvar när hon återvänder från Donken. Och skulle slumpen flytta cykeln sedan under morgontimmarna...

Det kan ha hänt något utanför huset och TT flyttas direkt till bageluckan?

Grannarna som knackar på får inget svar, för kanske alla är ute just då?

Men sen då?

Hur får JJ kontakt med samme granne sen, sonen som skjutsar henne till Donken. Går hon och knackar på, träffar hon honom i trappen eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Jag tror ”Anna” talar om JJ eftersom jag kollade upp när JJ fyller år och det var om jag inte minns fel den 6 nov och MH i juni eller om de var juli. ”Anna” var ledsen för de skulle ju fira sin bästa väns födelsedag.

Kanske redan är nämnt, jag är lite långt efter i tråden just nu.

Ja håller med. Annars ingen vits att prata om födelsedag om det inte är närmsta vecken eller så.
JJ. Man pratar inte om födelsedag nästa år.

JJ 6 nov
MJ 28 feb

Vem är 2ANna" egentligen" Kom aldrig ut något säkert namn. Först tal om LS sen M? sen stämde inte rösten, sa någon som pratat med henne.

Namn tack, FB?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Lyssna på trailer som är gjord den 21 oktober. Man får höra när reporter Alessandro Nilsson knackar på hos JJs granne mittemot. Endast 2 min.

Imorgon kan man lyssna på dokumentären.
Intressant vilken kanal då o tid?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Kan det vara så att polisen har så pass mycket konkret bevisning att de kan säga att någonting i brottslig väg har hänt i JJs lägenhet, men de kan inte säga mer än så då de helt enkelt inte har hela bilden klar för sig? Och att detta i så fall är hela anledningen till varför de är tysta som musslor kring hur det går i utredningen?
Det råder förundersökningssekretess.
Citera
2022-10-27, 21:41
Medlem
Känns som ett ganska udda kompisgäng/trio......
Ännu mer märkligt om båda skulle vara så kalla att ingen av dem bryter ihop och erkänner efter så lång tid i häktet om man varit kompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in