2022-10-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Säg mig, vilka natoländer har ryssland anfallit och vilka länder som inte är med i nato har ryssland anfallit.

Var någonsin har jag påstått det? Det är lite hela min poäng i mitt upplägg att Ukraina aldrig heller skulle få gå med i Nato med tanke på hur genomkorrupt landet historiskt varit samt att de är det nu. Dessutom ska inte ett land som Ukraina gå med i Nato så länge de har en konflikt i landet. Denna konflikt kommer sig redan före 2014 då ukrainska nazister gav sig på ryssar i dessa regioner, som nu Putin vill överta.

Däremot kan du dessutom skriva upp att jag är rätt säker Putin skulle göra lika med Estland eller Lettland om de skull göra samma sak mot ryssarna. Dock går vi med NATO så kommer dina barn och barnbarn få bli skickade till dessa konflikter, en konflikt som kan tom kan ha provocerats fram av väst. Dock är nato ingenting när det kommer till sådana här konflikter mer än att eskalera situationen. Låt andra länders agerande får stå för dom och lägg ner alla dess samarbeten. Det finns alltför många länder som avskyr USA och deras sätt att vara världspolis, där de gör många konflikter smutsigare än vad de hade behövt bli.

Om du ställer frågan för att du är rädd att ryssen kommer, så svarar jag såhär. Ryssen kommer inte. Det är någon skrämselpropaganda som kommer kosta detta land 150 miljarder om året. Jag anser att dessa samarbeten kostar mer än vad de smakar.

USA har en av världens största vapenindustrier. Lika illa som det låter som läkemedelbolagen vill ha sjuka människor så vill USA ha krig, för att smörja sin vapenindustri. Att ens ideologiskt vilja bli som ett land som USA med gated communitys, värre gängvåld än vad vi någonsin haft, utförsäkrade människor, folk dör i vårdköer eller att de inte får medicin eller operationer, för att de saknar försäkring. När detta händer i Sverige med den skattesats, det visar enligt mig att pengar ödslas hej vilt på en massa skit istället för folket.
Senast redigerad av Kalasboll 2022-10-27 kl. 16:54.
Citera
2022-10-27, 16:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
vilken livlig fantasi ts har. Enlig ts så har fler ukrainare dött än antalet amerikaner som dog under hela andra världskriget. Undrar om ts även tror att ryssarna ha bara förlorat 6000 soldater hittils. Det skulle inte förvåna mig. Antigen är ts helt efterbliven eller så är han ett ryskt troll.
Studera gärna TS andra trådstarter så kan det ge dig en ledtråd. Vem som helst förstår att dessa siffror är helt gripna ur luften och att verkligheten naturligtvis är en helt annan. Det är också uppenbart för de flesta att Ukraina inte har något att vinna på att lämna felaktiga siffror på antalet förluster hos vare sig själva eller hos mördarhorden...
Citera
2022-10-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Det var ju dock i en svunnen tid. Hur många företag fanns i Ryssland, som var svenskt, som nu lämnat pga kriget? Det skulle aldrig kunna nationaliseras idag.

Ryssland har dock inte haft något ont öga till Sverige. USA är ett större hot om jag ska vara ärlig.

Både USA och f.d. Sovjet, numera Ryssland har sedan WW2 varit fiender och velat ha så mycket kontroll av världen, särskilt Europa, som möjligt. Att EU allierat sig mer och mer med USA och Nato har Ryssland svårt att svälja. Dock är det så att vad beträffar befolkningsstorlek, ekonomiska och militära muskler är USA mycket starkare än Ryssland. Lägger man sedan till alla Natoländerna är skillnaden ännu mycket större. Ryssland skulle inte ha skuggan av en chans att vinna ett krig med Nato. Och detta inser nog ryska regimen också.
Citera
2022-10-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Både USA och f.d. Sovjet, numera Ryssland har sedan WW2 varit fiender och velat ha så mycket kontroll av världen, särskilt Europa, som möjligt. Att EU allierat sig mer och mer med USA och Nato har Ryssland svårt att svälja. Dock är det så att vad beträffar befolkningsstorlek, ekonomiska och militära muskler är USA mycket starkare än Ryssland. Lägger man sedan till alla Natoländerna är skillnaden ännu mycket större. Ryssland skulle inte ha skuggan av en chans att vinna ett krig med Nato. Och detta inser nog ryska regimen också.

Tveksamt att de inte skulle ha en chans. Jag har svårt att se att länder som inte står på USA:s sida skulle bara titta på. När Kina, Indien, Iran och de länderna lägger sig i detta, och det kommer de göra, så är det galet att tro att NATO har överhanden. Detta är ändå länder som rustat i decennier medan Europa har avrustat. Dock om de inte skulle lägga sig i, ja då är möjligen NATO en vinnare.
Citera
2022-10-27, 17:47
Medlem
Citat:
Var någonsin har jag påstått det? Det är lite hela min poäng i mitt upplägg att Ukraina aldrig heller skulle få gå med i Nato med tanke på hur genomkorrupt landet historiskt varit samt att de är det nu. Dessutom ska inte ett land som Ukraina gå med i Nato så länge de har en konflikt i landet. Denna konflikt kommer sig redan före 2014 då ukrainska nazister gav sig på ryssar i dessa regioner, som nu Putin vill överta.

Däremot kan du dessutom skriva upp att jag är rätt säker Putin skulle göra lika med Estland eller Lettland om de skull göra samma sak mot ryssarna. Dock går vi med NATO så kommer dina barn och barnbarn få bli skickade till dessa konflikter, en konflikt som kan tom kan ha provocerats fram av väst. Dock är nato ingenting när det kommer till sådana här konflikter mer än att eskalera situationen. Låt andra länders agerande får stå för dom och lägg ner alla dess samarbeten. Det finns alltför många länder som avskyr USA och deras sätt att vara världspolis, där de gör många konflikter smutsigare än vad de hade behövt bli.

Om du ställer frågan för att du är rädd att ryssen kommer, så svarar jag såhär. Ryssen kommer inte. Det är någon skrämselpropaganda som kommer kosta detta land 150 miljarder om året. Jag anser att dessa samarbeten kostar mer än vad de smakar.

USA har en av världens största vapenindustrier. Lika illa som det låter som läkemedelbolagen vill ha sjuka människor så vill USA ha krig, för att smörja sin vapenindustri. Att ens ideologiskt vilja bli som ett land som USA med gated communitys, värre gängvåld än vad vi någonsin haft, utförsäkrade människor, folk dör i vårdköer eller att de inte får medicin eller operationer, för att de saknar försäkring. När detta händer i Sverige med den skattesats, det visar enligt mig att pengar ödslas hej vilt på en massa skit istället för folket.

Ska vi försöka igen. Vilka natoländer har ryssland anfallit? Vilka andra länder har ryssland anfallit?

Du behöver inte skriva något annat än just svar på detta. Inled bara med antalet. Så kan du sedan föra din wall of text om allt från himmel o jord. Du verkar för feg att just svara på det jag frågade.
Citera
2022-10-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Ska vi försöka igen. Vilka natoländer har ryssland anfallit? Vilka andra länder har ryssland anfallit?

Du behöver inte skriva något annat än just svar på detta. Inled bara med antalet. Så kan du sedan föra din wall of text om allt från himmel o jord. Du verkar för feg att just svara på det jag frågade.

Feg för vad? När Irak anfölls av USA, första gången var det oljan. Andra var för att de skulle sig inneha kärnvapen och bekämpa terrorism som de själva hade skapat. Dessutom skriva kontrakt för att få ta del av den enorma kakan att bygga upp Irak.
Afghanistan var att leta efter Osama Bin Ladin. Ändå slutfördes det med ren terror mot landet och folket, som redan var riktigt trötta på amerikanarna. Sen ska vi gå i försvarsallians med USA.

Om det är frågan noll du är ute efter så vågar jag väl det, men vad är syftet med frågan. Vad har det med saken att göra? Tror du detta skulle vara skydd nog att försvara oss mot Ryssland, Kina, Indien så är det mer att vi blir ett mål vid ett eventuellt krig. Men varför tror du USA och Nato inte åker in och bombar skiten ur Ryssland nu då? Du ser inte att den amerikanska toppen vill ha detta krig. Först skapar de en ekonomisk problematik för att Europa ska leda till elbrist genom att sanktionera Ryssland. Ryssarna är inte dumma nog att hämnas genom att slå av gasen. Vi straffar allt och alla som går emot våra ideer. Du ser inte var detta är påväg? Ta inte ur en fråga ur ett sammanhang utan förklara vad syftet med frågan är.

När detta kriget är över, så komemr vi vara med i Nato. 150 miljarder, för skydd mot vad? Jag vet att du är en av dom som säger är att NATO är det bästa strandskyddet, eller hur? Ge fan i och skicka vapen till ett krig så behöver vi inget strandskydd, dessutom till ett baltland med extrem korruption. Azerbadjan anses vara en demokrati, precis som Ukraina. Är det demokrati i Azerbadjan tror du?
Senast redigerad av Kalasboll 2022-10-27 kl. 18:26.
Citera
2022-10-27, 18:44
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden men vad säger "seriösa" källor egentligen? Vad erkänner Ukraina själva för förluster exempelvis? Genuint intresserad så om någon insatt skulle kunna informera så vore det trevligt.
Citera
2022-10-27, 19:10
Medlem
Frågan är varför Ukraina mörkar sina siffror- om de varit låga så hade de gått ut och sagt det. Nu säger de inget vilket talar för att de är höga.

Siffran på 380 tusen låter alldeles för högt, men att det tickat över 50000-80000 är nog fullt möjligt
Citera
2022-10-27, 19:48
Medlem
Ukraina och de sataniska ledarna som styr landet mörkar de flesta döda, de klassas som "försvunna."

Jag tror Ukraina har hundratusentals döda soldater, 300000-500000 är inte omöjligt.

USA och pedofil Biden bryr sig inte om döda ukrainska döda män, de använder Ukraina som ett proxy slagfält mot Ryssland. Döda ukrainare bryr sig inte psykopaterna om alls.
Citera
2022-10-27, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Har du tänkt på att Bitchute kanske inte är bästa platsen att söka på om du vill se videos på ryska soldater? Kommer ett gäng videos på ryska soldater som dödas och fordon som förstörs varje dag på ex Twitter om man nu vill kolla på sådant.

Den är jättebra, en video visar hur 3 ukrainska soldater kryper på alla fyra och blir snipade av Ryssar.
jag tror det var fosforkulor,för soldaten börjar ryka när han blir träffad och sen blev ytterligare 3 ukrainska soldater satt på dödens lista.

Twitter är visst ingen källa
Citera
2022-10-27, 20:36
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Tveksamt att de inte skulle ha en chans. Jag har svårt att se att länder som inte står på USA:s sida skulle bara titta på. När Kina, Indien, Iran och de länderna lägger sig i detta, och det kommer de göra, så är det galet att tro att NATO har överhanden. Detta är ändå länder som rustat i decennier medan Europa har avrustat. Dock om de inte skulle lägga sig i, ja då är möjligen NATO en vinnare.

Indien och Iran kan vi avskriva direkt. Indien kommer inte att göra någonting annat än möjligen hötta ilsket med fingret och säga "sluta kriga nu, hörni!!!". Indien kommer att försöka hålla sig strikt neutralt och försöka balansera mellan de bägge sidorna. Iran är ett fattigt skitland som varit under sanktioner länge, och snart väntar ännu fler sanktioner. Det de kan göra är att försöka kränga taskiga drönare och dylikt till Ryssmongoliet samt hjälpa ryssmongolerna med transport av olja via iranskt territorium och dylikt.

Återstår så bara Kina. Kina har inrikes problem just nu, med Covid lockdowns, en åldrande befolkning, uppblåst fastighetsmarknad och allt högre löner (vilket gör de mindre konkurrenskraftiga, deras fördel har ju alltid varit att de kunnat producera billigt genom att betala sitt folk slavlöner och strunta i miljöhänsyn och annat). Kina är kraftigt beroende av både import och export för sin existens. Tror du att Ryssmongoland skulle kunna ersätta kundbortfallet från USA och EU med deras förhållandevis lilla ekonomi? Det kinesiska "undret" hade inte varit möjligt utan västerländsk teknologi och den amerikanska flottan som patrullerar haven och skyddar deras handelsvägar. Det räcker att amerikanerna spärrar Malacka-sundet så är det godnatt och adjö för kineserna. Den amerikanska flottan är överlägsen kinesernas och de kommer inte kunna göra ett skit annat än att gråta om hur elaka USA är. Kina har försökt göra sig mindre sårbart bland annat genom att satsa biljoner på infrastrukturprojekt som Nya Sidenvägen och dylikt, men hur det går med denna satsning är för tidigt att säga. Vad hjälper den skiten om Europa ändå räcker ut tungan åt Kina och säger "fuck off, vi vill inte handla med er längre", som vi gjort med Ryssland? Om Kina måste välja mellan Väst och Ryssland kommer kineserna att kasta ryssen under bussen. De vet att de inte kan jävlas med Väst. Det Kina skulle kunna göra är att köpa billig rysk energi som de redan gör idag. För att köpa ännu mer krävs dock miljardinvesteringar och det är högst osäkert om Kina och Ryssland har den teknologiska expertisen för detta. Att utvinna olja från den sibiriska permafrosten är inte lätt. Det Kina inte gör just nu är att förse ryssmongolerna med teknologi och vapen. Det vågar de inte just nu. Och börjar de med det kommer sanktionerna snart som ett brev på posten. Kanske Kina skulle skicka militär trupp till Europa för att bistå sina ryskmongoliska kusiner i kampen mot NATO? Men sedan har vi ju hotet om kärnvapenkrig. Ett annat scenario skulle i stället kunna vara att kineserna förråder sina ryska "vänner" och i stället passar på att erövra territorium från ett alltmer försvagat Ryssland.
Citera
2022-10-27, 20:39
Bannlyst
En viss person förutspår ukrainsk ekonomisk kollaps i slutet på november/i början på december. Det EU skänker dem räcker inte till och med republikansk seger i mellanårsvalet har Ukraina inget stöd därifrån heller. Vidare hör jag att Ukrainas behov av artilleri är så stort att USA och NATO kan inte hjälpa dem. Ukraina får hoppas att ryssarna får slut på sin ammunition.

Det här är bra nyheter. Det jag inte vill se är ett desperat väst som ger Ukraina klartecken att förgifta sin egen mark med en eller flera smutsiga bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in