Citat:
Ursprungligen postat av
Vonsexron
Säg mig, vilka natoländer har ryssland anfallit och vilka länder som inte är med i nato har ryssland anfallit.
Var någonsin har jag påstått det? Det är lite hela min poäng i mitt upplägg att Ukraina aldrig heller skulle få gå med i Nato med tanke på hur genomkorrupt landet historiskt varit samt att de är det nu. Dessutom ska inte ett land som Ukraina gå med i Nato så länge de har en konflikt i landet. Denna konflikt kommer sig redan före 2014 då ukrainska nazister gav sig på ryssar i dessa regioner, som nu Putin vill överta.
Däremot kan du dessutom skriva upp att jag är rätt säker Putin skulle göra lika med Estland eller Lettland om de skull göra samma sak mot ryssarna. Dock går vi med NATO så kommer dina barn och barnbarn få bli skickade till dessa konflikter, en konflikt som kan tom kan ha provocerats fram av väst. Dock är nato ingenting när det kommer till sådana här konflikter mer än att eskalera situationen. Låt andra länders agerande får stå för dom och lägg ner alla dess samarbeten. Det finns alltför många länder som avskyr USA och deras sätt att vara världspolis, där de gör många konflikter smutsigare än vad de hade behövt bli.
Om du ställer frågan för att du är rädd att ryssen kommer, så svarar jag såhär. Ryssen kommer inte. Det är någon skrämselpropaganda som kommer kosta detta land 150 miljarder om året. Jag anser att dessa samarbeten kostar mer än vad de smakar.
USA har en av världens största vapenindustrier. Lika illa som det låter som läkemedelbolagen vill ha sjuka människor så vill USA ha krig, för att smörja sin vapenindustri. Att ens ideologiskt vilja bli som ett land som USA med gated communitys, värre gängvåld än vad vi någonsin haft, utförsäkrade människor, folk dör i vårdköer eller att de inte får medicin eller operationer, för att de saknar försäkring. När detta händer i Sverige med den skattesats, det visar enligt mig att pengar ödslas hej vilt på en massa skit istället för folket.