2022-10-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
De kanske har tillräckligt ”material” för att inte behöva allmänhetens hjälp ang bilen

Ja det borde ju rimligen vara så. Men eftersom hon inte hittats kan det ju också vara så att det finns bevis för att bilen inte körts något under aktuell tid. (Medveten om tråduppgifter att den synts i naturområdet).

Dom är mer intresserad av cykeln.
Citera
2022-10-27, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Var ser man dessa foton?? Länka gärna

Det finns inga foton, allt av värde för oss nyfikna amatörutredare är svart och hemligstämplat! Förundersökningsseketess.
Citera
2022-10-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Tack!

Då kan man väl tänka sig att JJ kört bort TT i den antigen som död eller skadad i backluckan eller i gott skick på vanligt säte i tron att hon fått skjuts hem. Och kan JJ ha erbjudit henne skjuts hem kan också någon av hennes grannar gjort det eller någon annan förbipasserande. Det mest troliga är förstås att JJ med kompis är gm men det finns fler förklaringar och blev TT upplockad av någon när hon skulle ta sin cykel så vill den personen gärna leda polisen till annan plats än där cykeln då stod. Jag tror att lösningen på detta ligger i transporten. På något sätt måste ju TT ha lämnat JJ:s lägenhet och det närmaste området runt denna.

Jag tror fortfarande att nån har plockat med TT på vägen hem från JJ . Hon ringde och sa att hon var på väg hem . Inte att hon snart skulle åka hem .
Någon måste ha erbjudit henne skjuts . Kanske nån som visste att hon hängde med tjejerna hem och lurpassade.
Jag tror att har man styckmördat nån eller haft ihjäl nån med en hammare så är det blodspår kvar och det hade polisen sett .
Det är oftast det alla åker på i dessa dokumentärer , blodspår! För det är nästan omöjligt att få bort och krävs mer tid än tjejerna haft på sig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har gått in där men hittar inte programmet

https://podcasts.apple.com/se/podcast/trailer/id1651864932?i=1000584122565
Hittade trailern
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Som jag fattat det så bor han inte kvar! Vilket är förståeligt då det blev ett jäkla drev mot honom, hans fru lämnade honom (obviously), han blev av med jobbet och även sin roll inom handbollen. Så fanns nog inte mycket för honom kvar att stanna för.
Huruvida M känner honom vet jag ej, men inte omöjligt att hon åtminstone vet vem han var om hon spelar handboll.
Han bor i Kalmar, skriven på Två Sy*strars väg, har bytt tillbaka till sitt gamla efternamn, T*bias Karlss*n. Håller sig nog långt borta från Vetlanda under lång tid framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska vara att T*ove hann ringa först, och de går ut alla tre. T*ove har sin påse med sig, lägger den i korgen för att cykla hem. Sedan händer det där ute något, det har varit bråk hela kvällen (dunsar och dunkar) och det är därför T nu vill hem. Och hon hamnar i bageluckan.

Kanske JJ och MH går upp till lägenheten igen och grannarna knackar på. De vågar inte öppna dörren, eller så var knackningarna innan.

Tycker dock att dunkningarna i lägenheten skvallrar om ordentligt handgemäng. Så det är mycket som inte går ihop här...

Det borde kanske T*ove ha nämnt något om i samtalet till pojkvännen då. Typ hämta mig.

Dunkningar men inga hörda skrik. Förbryllande.
Citera
Avslutad
Citat:
Vi vet ju inte om hon upptäckte telefonen efter 02,30 . Dem åkte ju inte till mc d förrän 03 ca . Vi vet ju inte om hon försökt ringa eller sms Tt om att hon glömt påsen och då upptäckte att telefonen var kvar hemma hos henne .
Okej vi följer villospåren då.
TT glömmer en påse, JJ ringer till TT, uptacker att mobilen ligger kvar hos sig. Sen då? Då ser polisen att jj har ring. Ok slut på det villospåret.
Nästa
JJ ringer till TT för att tala om att hon glömt en påse, men signalen är avstängd så hon märker inte att mobilen är hos sig. Polisen ser ändå att hon försökt.

Det verkar som att du medvetet förvränger bevisen, men det kanske bara är så att du behöver läsa igenom sammanfattningen?
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Finns det några uppgifter om vad MGM och BO bråkat om (om de ens bråkat?)?! Svartsjuka? Avundsjuka? Pengar?
Citera
2022-10-27, 22:17
Medlem
Läst varenda inlägg i denna tråd men lyckas verkligen inte förstå var uppgifterna kommer ifrån kring att pojkvännen ska ha hört konstiga ljud eller annat märkligt i sista 'samtalet' med TT? Är det bara en trådsanning eller stått i media?
Citera
2022-10-27, 22:17
Medlem
Citat:
Har hört mig för med några som är insatta i gäng och droger .

TT ska visst ha jobbat en hel del som vikarie på Brinellgymnasiet sista året .
Och det är ingen hen som sa detta går varken på droger eller langar.

Däremot sa hen att JJ både knarkar och håller på med narkotika och gjort länge. Däremot oklart kring MH.

Kan det då vara så att TT letade efter en tjej och var orolig för henne då hon hört att hon skulle köpa knark denna kvällen för att MH och JJ var där.
Försökte TT göra så att tjejen inte skulle involvera sig & fick då MH och JJ arga på henne för det ?
Därför bråket startade på krogen ?

Väldigt intressant info. Då verkar det som konflikten lutar mer och mer mot att det är drogrelaterat.

Sålde JJ till skoleleverna som du är inne på och TT blev vittne? Kanske TT hota sätta dit JJ eller något? Fanns bildbevis i hennes mobil? För mobilen är absolut intressant i sammanhanget då den inte dumpades.

Är JJ drogberoende sitter hon med abstinens och det lär nog märkas på humöret.
Citera
2022-10-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det finns inga foton, allt av värde för oss nyfikna amatörutredare är svart och hemligstämplat! Förundersökningsseketess.

Han skriver ju att det finns 150 st foton som inte går blunda för . Då måste dem ju vara för offentligheten eller hur såg hen dem ?
Då borde hen kunna länka så fall om det stämmer att det finns 150 bilder som är bevis på JJ och MH är gmg
Citera
2022-10-27, 22:18
Medlem
Citat:
Jag tror fortfarande att nån har plockat med TT på vägen hem från JJ . Hon ringde och sa att hon var på väg hem . Inte att hon snart skulle åka hem .
Någon måste ha erbjudit henne skjuts . Kanske nån som visste att hon hängde med tjejerna hem och lurpassade.
Jag tror att har man styckmördat nån eller haft ihjäl nån med en hammare så är det blodspår kvar och det hade polisen sett .
Det är oftast det alla åker på i dessa dokumentärer , blodspår! För det är nästan omöjligt att få bort och krävs mer tid än tjejerna haft på sig
Du säger att du läst och följt allt men du hänger uppenbarligen inte med.

2:30 ska TT ha ringt till sin pojkvän, JJ påstår att TT har lämnat hennes lägenhet ~3:00. Så nej.

Vet ej varför jag ens ödslar tid. Kanske för att du inte ska lyckas vilseleda allt för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in