2022-10-27, 21:54
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompiz1
I trailer till podden om detta fallet som släpps imorgon via appen Naudio, säger reportern att han pratar med grannen.
det som sägs i trailer till podd avsnittet:
"Reporten: Du bor ju verkligen dörr i dörr här, hur minns du natten?
Grannen: Jag hör på natten att det slogs, eller att någon tog typ en hammare och spikar i en spik så är det kanske några sekunder mellan. Han hade ju skjutsat min granne den natten efter dunsarna."

Vet inte om det har beskrivet på detta viset innan?
Nej det har det inte, det har sagts som hammarslag. Vad sägs det mer på podden
Citera
2022-10-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutkompis1
Folk har efterfrågat mer info om personerna det gäller.

Jag och mina vänner var under 2019-2020 bekanta med TT, JJ och MH då vi ofta festade i samma umgänge och träffades ute.

TT var en väldigt snäll person som folk tyckte om. Lite blygare och försiktig men ingen hade något ont att säga om henne. Hon verkade dock inte alltid må så bra och jag minns att hon grät på en fest nån gång för hon var ledsen över något och vi försökte trösta henne.

JJ är utåt en person som är trevlig men när man väl kommer in i gruppen och lär känna henne är hon väldigt hård, manipulativ och vill få sin vilja igenom. Hon utesluter väldigt lätt folk som ifrågasätter henne och skyller gärna ifrån sig sitt beteende på andra.

MH var en person vi väldigt ofta ifrågasatte varför hon var med och umgicks med alla då hon var så mycket yngre. Hon var bara 16-17 och vi tyckte det var konstigt att hon var med så mycket äldre. Hon drack väldigt mycket och blev väldigt känslosam, fick snefylla och då fick alltid andra än hennes närmsta vänner ta hand om henne och finnas där. Verkar bära på mycket!

Har vistats i samma sammanhang som TT för flera år sedan och instämmer helt i beskrivningen. JJ är ett nytt namn för mig, MH dock har jag exakt samma erfarenhet som du. Snefylla, ledsen och inga vänner i närheten vilket ledde till att andra fick trösta.
Citera
2022-10-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det är just detta att folk inte VET något, i ett så litet samhälle där närapå alla känner alla som fick mig att misstänka att Polisen är på fel spår, och att det handlar om någon helt utomstående, som tysken där som ramlade ner i knät när jag redan varit inne på att cykeln såg skev ut. Men nu när jag såg 115 sidor med foton som Åklagaren presenterat för rätten så får man ge sig, känns ju som Åklagaren bara av mängden foton har gott på fötterna här.

Var ser man dessa foton?? Länka gärna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det är just detta att folk inte VET något, i ett så litet samhälle där närapå alla känner alla som fick mig att misstänka att Polisen är på fel spår, och att det handlar om någon helt utomstående, som tysken där som ramlade ner i knät när jag redan varit inne på att cykeln såg skev ut. Men nu när jag såg 115 sidor med foton som Åklagaren presenterat för rätten så får man ge sig, känns ju som Åklagaren bara av mängden foton har gott på fötterna här.

Ja det är anmärkningsvärt, därför jag har så svårt att komma med en egen teori, då vad jag tror pendlar hela tiden!
Men som du säger med de 115 sidorna, det betyder ju något om det redan finns så pass många sidor.
Blir galen av detta fallet, har inte missat ett inlägg sen trådens början och känner mig manisk 🙃 hoppas det kommer fram något snart som kan ge LITE sken över vad som faktiskt kan ha hänt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Nej det har det inte, det har sagts som hammarslag. Vad sägs det mer på podden

Nja inget mer intressant utöver det som jag skrev i förra inlägget..
Citera
Medlem
En av de stora frågorna som jag inte hittat något svar på i tråden är hur BO skulle forslas bort från lägenheten. Har någon av mgm tillgång till bil eller krävs det ytterligare någon inblandad för transporten?
Citera
2022-10-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sen blir man ju rätt så motiverad när man evtl då har en död kropp i sin lgh. Problemet måste ju lösas på ett eller annat sätt ja.

Min ambition nu är att rikta lite mer ljus på den där sista mastuppkopplingen som polisen informerat om. Uppgifter direkt från polisen är ju väldigt mycket mer intressanta än medias eller trådens uppgifter.

Jag har skapat en grundidé för att kunna kolla detta.

Här är igen kartan med utmärkta celler (områden för antenner typ) som mobiler norr om JJ:s bostad kan koppla upp mot.

https://www.bildtagg.se/bild/5yf05gii7nhrgozble26fj2g

Någon lokalt i Vetlanda får gärna testa att sätta sin mobil i Field Test Mode i höjd med Storgatan 71 och norr om den för att se vilka celler som kopplar upp.

Det nummer som börjar med bokstäverna CID (cell id) syns i mobilen när den går i Field Test Mode. Man ser också så snart mobilen växlar mast. Då ändras det som brukar synas som Cell id eller liknande i mobilen.

Sakta men säkert kan vi bygga upp en kunskapsbank om hur mobiler kopplar upp i det området. Med väldigt enkla medel.
Kanske nån tillrest har tid i helgen där på plats.
Ska se om jag själv har tid att besöka området i helgen.

Intressant är alltså om man får täckning så något av cellid på kartan runt Biltema syns i Field Test Mode när man är på Storgatan 71 eller var nånstans vid förflyttning norrut som mobilen byter från JJ’s hemmamast till någon borta vid Biltema.

Ska alltså gå att avgöra om någon varit norrut med TT’s mobil 03:50.

Sen återstår att förstå vad polisen menar med att mobilen kopplar upp vid Biltema men vi får förutsätta att det är en ”ny” anslutning till masten.

Vad de inte meddelar är hur länge detta evtl ”mastbyte” ligger kvar och hur kopplingen avslutas.

Det här är ju toppen! Låter ändå som man med ganska enkla medel och begränsad it kunskap kan testa detta och få fram en viktig pusselbit.

Finns ju flera vettiga Vetlandabor i tråden som kanske kan PM a dig denna info. Annars kollar jag med min mormor på 87 bast som faktiskt bor i Vetlanda.
Citera
2022-10-27, 21:58
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Var ser man dessa foton?? Länka gärna
Det gör man inte. Det är 115sidor maskat material. Men 115 sidor häktningssammanställning är väldigt mycket. Ovanligt mycket
Citera
2022-10-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
En av de stora frågorna som jag inte hittat något svar på i tråden är hur BO skulle forslas bort från lägenheten. Har någon av mgm tillgång till bil eller krävs det ytterligare någon inblandad för transporten?

JJ har en vinröd alto som polisen beslagtog på hennes jobb på måndagen .
Citera
2022-10-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Som jag fattat det så bor han inte kvar! Vilket är förståeligt då det blev ett jäkla drev mot honom, hans fru lämnade honom (obviously), han blev av med jobbet och även sin roll inom handbollen. Så fanns nog inte mycket för honom kvar att stanna för.
Huruvida M känner honom vet jag ej, men inte omöjligt att hon åtminstone vet vem han var om hon spelar handboll.

Tackar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska vara att T*ove hann ringa först, och de går ut alla tre. T*ove har sin påse med sig, lägger den i korgen för att cykla hem. Sedan händer det där ute något, det har varit bråk hela kvällen (dunsar och dunkar) och det är därför T nu vill hem. Och hon hamnar i bageluckan.

Kanske JJ och MH går upp till lägenheten igen och grannarna knackar på. De vågar inte öppna dörren, eller så var knackningarna innan.

Tycker dock att dunkningarna i lägenheten skvallrar om ordentligt handgemäng. Så det är mycket som inte går ihop här...

Det borde kanske T*ove ha nämnt något om i samtalet till pojkvännen då. Typ hämta mig.
Om det hade varit ett vanligt bråk så hade det nog varit en massa skrik, speciellt med ett gäng unga tjejer. Väldigt höga dunsar ("hammarslag") med några sekunders mellanrum låter mer som att någon slår någon som redan är medvetslös/död med ett tillhygge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Nej det är lite den jag funderar på . Jag betvivlar att denna cykel det skrivs om ska vara TT eller TT pappa. Jag tror det är JJ cykel med tanke på skick på den . Många skrev att det är svårt att se TT missköta en cykel på det sättet . Men jag ser faktiskt JJ kunna göra det , då hon verkar ha ett stökigt liv .
Och är det cykeln på bilden hon har på sin fejja är det definitivt JJ S cykel och inte TT .
TT kanske bara ledde cykeln hem från krogen för att JJ och MH var för onyktra .
Det är inte då spikat att det är TT cykel .

Det är väl klart att man har rett ut vem cykeln tillhör. Pojkvännen och pappan borde ha bra koll på hur TT cykel ser ut. Samma med vänner anhöriga till JJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in