Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Absolut är det så. Både hon och M ser vältränade ut på bilderna. Draget ur minnet så har ca 70% av alla kvinnliga chefer bakrund inom hästvärlden. Chefer gillar som bekant att bestämma m.m.
Dessa två skulle utan större problem kunna få ut en död 65 kg kropp ned för en trappa och sen ett par meter till en bil. Grannarna har visserligen titthål i dörrarna som borde avskräckt dom. Men är det nedsläckt och tyst i ett lyhört hus tar man nog den risken.
Sen blir man ju rätt så motiverad när man evtl då har en död kropp i sin lgh. Problemet måste ju lösas på ett eller annat sätt ja.
Min ambition nu är att rikta lite mer ljus på den där sista mastuppkopplingen som polisen informerat om. Uppgifter direkt från polisen är ju väldigt mycket mer intressanta än medias eller trådens uppgifter.
Jag har skapat en grundidé för att kunna kolla detta.
Här är igen kartan med utmärkta celler (områden för antenner typ) som mobiler norr om JJ:s bostad kan koppla upp mot.
https://www.bildtagg.se/bild/5yf05gii7nhrgozble26fj2g
Någon lokalt i Vetlanda får gärna testa att sätta sin mobil i Field Test Mode i höjd med Storgatan 71 och norr om den för att se vilka celler som kopplar upp.
Det nummer som börjar med bokstäverna CID (cell id) syns i mobilen när den går i Field Test Mode. Man ser också så snart mobilen växlar mast. Då ändras det som brukar synas som Cell id eller liknande i mobilen.
Sakta men säkert kan vi bygga upp en kunskapsbank om hur mobiler kopplar upp i det området. Med väldigt enkla medel.
Kanske nån tillrest har tid i helgen där på plats.
Ska se om jag själv har tid att besöka området i helgen.
Intressant är alltså om man får täckning så något av cellid på kartan runt Biltema syns i Field Test Mode när man är på Storgatan 71 eller var nånstans vid förflyttning norrut som mobilen byter från JJ’s hemmamast till någon borta vid Biltema.
Ska alltså gå att avgöra om någon varit norrut med TT’s mobil 03:50.
Sen återstår att förstå vad polisen menar med att mobilen kopplar upp vid Biltema men vi får förutsätta att det är en ”ny” anslutning till masten.
Vad de inte meddelar är hur länge detta evtl ”mastbyte” ligger kvar och hur kopplingen avslutas.