2022-10-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutkompis1
Har funderat på det så mycket och blir inte klok för kan inte förstå varför just Tove..

Men tänker du att de häktade är kapabla till en sådan handling?
Citera
2022-10-27, 21:42
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
https://www.bing.com/ck/a?!&&p=47e64a017858001bJmltdHM9MTY2NjgyODgwMCZpZ3V pZD0wZGYxZTcxMS0wZTZkLTY2NzctMTFiNS1mNTU1MGZlMjY3Z TImaW 5zaWQ9NTE1OQ&ptn=3&hsh=3&fclid=0df1e711-0e6d-6677-11b5-f5550fe267e2&psq=naudio+fallet+f%c3%b6rsvsunna+tov e&u=a1aHR0cHM6Ly9uYXVkaW8uYXBwL2Rva3VtZW50YXIvZm9y c3Z1bm5lbi1mYWxsZXQtdG92ZS8&ntb=1

Denna pod du syftar på, antar jag? Verkar vara gratis att lyssna på i 14 dagar.

Exakt denna ja!

Lyssnade du på trailern?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Röker dom så röker dom varje dag, då är det väl knappast anmärkningsvärt för grannen eller?

Nej kanske inte . Men det kanske uppmärksammades mycket nu när det sprang i trapphuset .
Jag vet inte .
Men bara för att det hörts konstiga ljud från lägenheten betyder det inte att det var ett mord där . Jag har grannar som är i deras ålder och kan höra ljud vilka tider som helst . Ibland mer och ibland mindre . Det är ju inget ovanligt alls när det kommer hem ett gäng onyktra i detta fallet tjejer efter krogen .
Man är inte direkt försiktig när man druckit och kanske tagit droger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Vilka är rumänerna, och vilken plats jobbar dom på?

Vilka rumänerna är vet jag inte. Men på vilket företag dom jobbar har jag stenkoll. Avvaktar lite med att high-lighta innan jag vet mer.
Citera
2022-10-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Vilken källa har den formuleringen?

Intervjun med grannen.
Citera
2022-10-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balleblongfjong
Vilka rumänerna är vet jag inte. Men på vilket företag dom jobbar har jag stenkoll. Avvaktar lite med att high-lighta innan jag vet mer.

Orten det talas om, ligger det nära Vetlanda eller är det mer avsides?
Citera
2022-10-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Stämmer inte om man söker i gruppen på spik el spikade kommer bara ditt inlägg fram. Där ser man hur hjärnan lägger till uppgifter. Det har sagt det lät som någon hamrade och då lade du till spik för man brukar använda spik då. Men då blir saker fel man måste ha koll på vad man skriver minns o säger

I trailer till podden om detta fallet som släpps imorgon via appen Naudio, säger reportern att han pratar med grannen.
det som sägs i trailer till podd avsnittet:
"Reporten: Du bor ju verkligen dörr i dörr här, hur minns du natten?
Grannen: Jag hör på natten att det slogs, eller att någon tog typ en hammare och spikar i en spik så är det kanske några sekunder mellan. Han hade ju skjutsat min granne den natten efter dunsarna."

Vet inte om det har beskrivet på detta viset innan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Grannen säger att det hördes som man slog in en spik med hammare med några minuters mellanrum.

Om det där är från podden så är det ju bra om du förtydligar det i texten eller citerar den du svarar. Annars blir det så många som undrar om källa osv osv.

Edit: såg ditt svar nu att det var från podde n
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balleblongfjong

Kan dessa rumäner ha sett något? Antar att dom är arbetskraftsinvandrare och många jobbar ju även på helger.

De hade nog blivit anhållna om de var misstänkta och inte släppta.
Citera
2022-10-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutkompis1
Folk har efterfrågat mer info om personerna det gäller.

Jag och mina vänner var under 2019-2020 bekanta med TT, JJ och MH då vi ofta festade i samma umgänge och träffades ute.

TT var en väldigt snäll person som folk tyckte om. Lite blygare och försiktig men ingen hade något ont att säga om henne. Hon verkade dock inte alltid må så bra och jag minns att hon grät på en fest nån gång för hon var ledsen över något och vi försökte trösta henne.

JJ är utåt en person som är trevlig men när man väl kommer in i gruppen och lär känna henne är hon väldigt hård, manipulativ och vill få sin vilja igenom. Hon utesluter väldigt lätt folk som ifrågasätter henne och skyller gärna ifrån sig sitt beteende på andra.

MH var en person vi väldigt ofta ifrågasatte varför hon var med och umgicks med alla då hon var så mycket yngre. Hon var bara 16-17 och vi tyckte det var konstigt att hon var med så mycket äldre. Hon drack väldigt mycket och blev väldigt känslosam, fick snefylla och då fick alltid andra än hennes närmsta vänner ta hand om henne och finnas där. Verkar bära på mycket!

Då kanske du kan berätta hur de känner varandra från första början? Jag är också från stan men är så pass gammal att jag inte visste vem någon av dem var före allt detta, men alla tre i centrum tycks komma från hyfsat olika bakgrund (t.ex. var de växte upp, Nye, Myresjö och Östersand).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Nej kanske inte . Men det kanske uppmärksammades mycket nu när det sprang i trapphuset .
Jag vet inte .
Men bara för att det hörts konstiga ljud från lägenheten betyder det inte att det var ett mord där . Jag har grannar som är i deras ålder och kan höra ljud vilka tider som helst . Ibland mer och ibland mindre . Det är ju inget ovanligt alls när det kommer hem ett gäng onyktra i detta fallet tjejer efter krogen .
Man är inte direkt försiktig när man druckit och kanske tagit droger
Jag har grannar som festar på hegerna, och det är fan så mycket oväsen ibland men jag går aldrig upp och undrar, utom en gång. Då var det ungefär sex på morgonen, det had varit tyst hela natten men plötsligt smällde det till som att dom vält kylskåpet eller nått. Det är inte varje dag man går upp och klagar liksom, det ska en del till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Absolut är det så. Både hon och M ser vältränade ut på bilderna. Draget ur minnet så har ca 70% av alla kvinnliga chefer bakrund inom hästvärlden. Chefer gillar som bekant att bestämma m.m.

Dessa två skulle utan större problem kunna få ut en död 65 kg kropp ned för en trappa och sen ett par meter till en bil. Grannarna har visserligen titthål i dörrarna som borde avskräckt dom. Men är det nedsläckt och tyst i ett lyhört hus tar man nog den risken.

Sen blir man ju rätt så motiverad när man evtl då har en död kropp i sin lgh. Problemet måste ju lösas på ett eller annat sätt ja.

Min ambition nu är att rikta lite mer ljus på den där sista mastuppkopplingen som polisen informerat om. Uppgifter direkt från polisen är ju väldigt mycket mer intressanta än medias eller trådens uppgifter.

Jag har skapat en grundidé för att kunna kolla detta.

Här är igen kartan med utmärkta celler (områden för antenner typ) som mobiler norr om JJ:s bostad kan koppla upp mot.

https://www.bildtagg.se/bild/5yf05gii7nhrgozble26fj2g

Någon lokalt i Vetlanda får gärna testa att sätta sin mobil i Field Test Mode i höjd med Storgatan 71 och norr om den för att se vilka celler som kopplar upp.

Det nummer som börjar med bokstäverna CID (cell id) syns i mobilen när den går i Field Test Mode. Man ser också så snart mobilen växlar mast. Då ändras det som brukar synas som Cell id eller liknande i mobilen.

Sakta men säkert kan vi bygga upp en kunskapsbank om hur mobiler kopplar upp i det området. Med väldigt enkla medel.
Kanske nån tillrest har tid i helgen där på plats.
Ska se om jag själv har tid att besöka området i helgen.

Intressant är alltså om man får täckning så något av cellid på kartan runt Biltema syns i Field Test Mode när man är på Storgatan 71 eller var nånstans vid förflyttning norrut som mobilen byter från JJ’s hemmamast till någon borta vid Biltema.

Ska alltså gå att avgöra om någon varit norrut med TT’s mobil 03:50.

Sen återstår att förstå vad polisen menar med att mobilen kopplar upp vid Biltema men vi får förutsätta att det är en ”ny” anslutning till masten.

Vad de inte meddelar är hur länge detta evtl ”mastbyte” ligger kvar och hur kopplingen avslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in