2022-10-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Förstår inte att många lägger energi på cykeln. MGM hade många tillfälle att flytta på den och flyttades sannolikt av MH när JJ var på mc donalds, därmed spring i trappan. Onödigt att lägga energi på konspirationsteorier kring låsplacering på hjulet eller vid vilken byggnad som cykeln dumpades.

Cykel, grep, droger, needs.

Vissa vill slå ihjäl folk för att dom vill se hur de känns....
Citera
2022-10-27, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Varför ställa upp i en intervju om man inte kan se hennes ålder eller namn?
Oxå jätte konstigt .
Om det var hon som var på bilden i tidningen så har hon oxå varit en del på Brinell gymnasiet i Nässjö och det skrev jag även när bilden kom ut på ” Anna ”
Fler har sett henne på gymnasiet i Nässjö . Sen om hon är assistent eller rentav gick där då förra året vet jag inte
Bilden är reportern tror jag, om det är brunetten du menar
Citera
2022-10-27, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Onekligen behöver man hålla ett öga öppet om man är tillsammans med en häst tjej!
.

Jo, hästtjejer kan verkligen vara i knepigaste laget, dom är inte som andra kvinnor, den saken är klar.
Citera
2022-10-27, 21:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja eller så vet dem inte var hon är .
Dem kan ha tjafsat men sen åkte hon hem .
Hennes pojkvän hörde ju att det var hon 02.30 och hon lät lugn och inte speciellt orolig .
Hade man varit så osams att man är rädd för sitt eget liv hade man ju visat det i samtalet .

Vet inte vad polisen har hittat i JJ S lägenhet som styrker på att hon blev mördad där så fall och att hon inte tog sig hem och nåt hände på vägen

Fast jag har läst att det är tvärtom; vid samtalet strax före 02 som hon lät lugn:
"Strax innan 02.00 pratar Tove i telefon med sin pojkvän, som uppger att ingenting ovanligt sades under samtalet.

En halvtimme senare ringer Tove tillbaka till sin pojkvän och meddelar att hon är på väg hemåt. I häktningsframställan anger åklagaren att det är vid denna tid som de två vännerna är misstänkta för människorov. Kvinnorna menar att de hade åkt till McDonald's vid 02.45.
"
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1092328-tidslinjen-visar-allt-vi-vet-om-kvallen-kvinnan-forsvann

I princip skulle det ju kunna vara så att dunkandet mm hade att göra med att de antingen bråkade på riktigt, eller att något annat pågick såsom att de hoppade eller något, trots att vi inget har hört om hög musik eller skrik/bråk.

Men så nämns det att när grannarna knackar, då öppnas det inte. Och att grannen sedan skjutsat JJ till Mc Donalds.

Såg denna person inte MH eller TT? Var tog de vägen då?
Och sedan stod cykeln kvar, med en påse som JJ tog med in när de återvände.

Var är TT om cykeln står kvar? Reagerade inte JJ på det? Och sedan ytterligare konstigheter med att cykeln förflyttats till några kvarter bort.

Visserligen kan några fulla ungdomar dragit runt på den under natten, slängt den åt sidan efter ett tag.

Men det är ändå mång frågetecken här med det som framkommit.

Men det
Citera
Medlem
Inte ett ljud på efterlyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Gammalt fall,
Borde inte galningen gå med rullator idag?

Jo, kanske. 69 år?
Citera
2022-10-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Jag fattar inte hur man länkar och är rädd man för baxning för det man gör

Sök upp podd appen Naudio (som är gratis i 14 dagar. Var det när jag connectade för nån vecka sedan). I dag såg jag att det kommer en dokumentär imorgon den 28 oktober men man kan redan i dag lyssna på trailer om, försvunnen fallet Tove.

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=47e64a017858001bJmltdHM9MTY2NjgyODgwMCZpZ3V pZD0wZGYxZTcxMS0wZTZkLTY2NzctMTFiNS1mNTU1MGZlMjY3Z TImaW 5zaWQ9NTE1OQ&ptn=3&hsh=3&fclid=0df1e711-0e6d-6677-11b5-f5550fe267e2&psq=naudio+fallet+f%c3%b6rsvsunna+tov e&u=a1aHR0cHM6Ly9uYXVkaW8uYXBwL2Rva3VtZW50YXIvZm9y c3Z1bm5lbi1mYWxsZXQtdG92ZS8&ntb=1

Denna pod du syftar på, antar jag? Verkar vara gratis att lyssna på i 14 dagar.
Citera
2022-10-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Varför skulle de kasta iväg cykeln när de inte visste att hon var borta liksom? Hon kunde ju lika bra fått skjuts hem..? Inte katten hade en normal människa tänkt direkt : hmm hon är försvunnen och jag kommer få skulden, bäst att jag flyttar cykeln till en annan gata🙄

Jag sa på morgonen . Då Toves pojkvän hade ringt till JJ när inte TT kommit hem , det framkommer oxå i tråden .
Då det var hos JJ TT hade varit till sista samtalet till honom .
På morgonen när TT pojkvän upptäckte att TT inte kommit hem ringde han ju JJ . Så kanske det slår tjejerna att cykeln får det att se skyldigt ut att den ff är kvar där hemma
Citera
Medlem
Citat:
Jag har ingen inblandning och känner ingen av dem .
Jag har skrivit mina misstankar och där har jag inte varit på MH eller JJs sida heller kring misstänkta droger och langning .
Jag vet inte mer än ni . Jag ger mina tips lika mycket som ni….
Jag måste få uttala mig på samma sätt som resten av er får & kommer oxå fortsätta med det tills allt fastställs och är klart och tydligt!

Jo men du ifrågasätter ju information polisen gått ut med. Börja med att kika igenom sammanfattningen samt läsa på polisen.se så får du svar på en hel del. Därefter är det självklart så att du ska få ha din egna teori.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Förstår inte att många lägger energi på cykeln. MGM hade många tillfälle att flytta på den och flyttades sannolikt av MH när JJ var på mc donalds, därmed spring i trappan. Onödigt att lägga energi på konspirationsteorier kring låsplacering på hjulet eller vid vilken byggnad som cykeln dumpades.
Hur tänker du nu?
Om JJ tog en påse från cykelkorgen när hon kom tillbaka från donken, så kan knappast MH flyttat den under tiden?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, ganska ovanligt med lykta dörrar.......

Kanske misstänker polisen fler GMs ändå......

Handlar inte det främst om deras ålder?
Citera
2022-10-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tullamoredew
Det var tydligen ett butiksrån som 2 män gjorde för några år sedan, och sen efter flydde dom hem till JJ efter, har jag läst någonstans i tråden.
Kan det vara så att TT har vittnat emot ev. JJ eller männen i efterföljande mål angående det rånet?
Och den gamla konflikten har något med det att göra?

Vet någon om JJ är född på Gotland? för hennes personnummer är gotländskt.

Det stämmer förmodligen inte, rånet ägde rum innan JJ flyttat till sin lägenhet, och hon bodde då hemma hos sin pappa.

Du kan inte längre se på ett personnummer vart en människa är född. Det tog man bort 1990.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in