2022-10-27, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Grannen säger att det hördes som man slog in en spik med hammare med några minuters mellanrum.
Tusen tack. Var det från podden?
Citera
2022-10-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför nämns inget i Efterlyst?

För att Efterlyst ha blivit så kasst! Tar bara upp en massa gamla fall och några få nya. Hasse verkar ha blitt senil å påminner om sin podd "Fallen jag aldrig glömmer" vilka jag tycker han ska glömma å börja intressera sig för alla nya fall som dagligen strömmar in... Inte ett ord om detta, märkliga, uppmärksammade fall... Riktigt dåligt!
Citera
2022-10-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutkompis1
Folk har efterfrågat mer info om personerna det gäller.

Jag och mina vänner var under 2019-2020 bekanta med TT, JJ och MH då vi ofta festade i samma umgänge och träffades ute.

TT var en väldigt snäll person som folk tyckte om. Lite blygare och försiktig men ingen hade något ont att säga om henne. Hon verkade dock inte alltid må så bra och jag minns att hon grät på en fest nån gång för hon var ledsen över något och vi försökte trösta henne.

JJ är utåt en person som är trevlig men när man väl kommer in i gruppen och lär känna henne är hon väldigt hård, manipulativ och vill få sin vilja igenom. Hon utesluter väldigt lätt folk som ifrågasätter henne och skyller gärna ifrån sig sitt beteende på andra.

MH var en person vi väldigt ofta ifrågasatte varför hon var med och umgicks med alla då hon var så mycket yngre. Hon var bara 16-17 och vi tyckte det var konstigt att hon var med så mycket äldre. Hon drack väldigt mycket och blev väldigt känslosam, fick snefylla och då fick alltid andra än hennes närmsta vänner ta hand om henne och finnas där. Verkar bära på mycket!

har du någon aning om vad motivet kan vara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Välkommen till Flashback, hatten av, första inlägget och kontot reggat år 2007 .

Tack för ditt tips, någon annan har också tipsat om att JJ och MH köpt rengöringsprodukter, men inte att det var på Dollar Store.

Har tyvärr tappat bort main kontot, visste inte ens att detta konto fanns men men ska se om man kan bidra med snack från byn.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Grannen säger att det hördes som man slog in en spik med hammare med några minuters mellanrum.
Stämmer inte om man söker i gruppen på spik el spikade kommer bara ditt inlägg fram. Där ser man hur hjärnan lägger till uppgifter. Det har sagt det lät som någon hamrade och då lade du till spik för man brukar använda spik då. Men då blir saker fel man måste ha koll på vad man skriver minns o säger
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balleblongfjong
Absolut inget påhitt eller ”troll”. Har flera säkra källor på detta. Både från den berörda arbetsplatsen och individer i Vetlanda.
Vilka är rumänerna, och vilken plats jobbar dom på?
Citera
2022-10-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag sa på morgonen . Då Toves pojkvän hade ringt till JJ när inte TT kommit hem , det framkommer oxå i tråden .
Då det var hos JJ TT hade varit till sista samtalet till honom .
På morgonen när TT pojkvän upptäckte att TT inte kommit hem ringde han ju JJ . Så kanske det slår tjejerna att cykeln får det att se skyldigt ut att den ff är kvar där hemma

Cykeln var högst troligt borta långt innan pojkvännen ringde JJ, då grannen såg den vid ca 4 tiden tillsammans med JJ då hon tog påsen.
Troligtvis är det också där JJ inser att cykeln behöver forslas bort och det sker då troligtvis i närtid av det klockslaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Hmm där sa du ju något visserligen.. de kan ju tagit nycklarna från henne (planerat) för att hon skulle få gå hem och för att någon annan skulle plocka henne på vägen ( också planerat) Men det är fortfarande dunsar i lägenheten jag inte då får ihop..

Någon som vet om MH och JJ rökte ? Cigaretter.
Då många av ungdomarna idag rullar egna cigaretter så kan det ha varit det som lät . Då dunkar man ju med apparaten man rullar med . MH kanske rökte och det var tyst en stund för att sen rulla en till cigarett.
Därav oljudet som kom med jämna mellanrum . Eller om hon rullade en joint .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Hmm där sa du ju något visserligen.. de kan ju tagit nycklarna från henne (planerat) för att hon skulle få gå hem och för att någon annan skulle plocka henne på vägen ( också planerat) Men det är fortfarande dunsar i lägenheten jag inte då får ihop..

Om det är så är ju dunsarna fantastiska. De får ju polisen att undersöka fel brottsplats. Men nu tror inte jag att mgm har planerat detta så väl. Lutar åt stundens ingivelse eller likgiltighetsuppsåt om mgm visar sig vara gm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Historik här på FB om man klickar runt lite, tänkte att du som bott där och umgås med rätt folk i sammanhanget skulle kunna ha en mer kvalificerad gissning än övriga. Hade varit intressant att ta del av.

Jaha du menar så. Nja, har nog tyvärr ingen bättre gissning än någon annan då jag inte känner BO och MGM, TT och MH visste jag inte ens vilka dem var innan. JJ bara genom namnet då hon umgåtts/festat med bekanta/gamla vänner till mig. Och även om hon umgåtts med umgängen där det förekommer en hel del droger så hjälper det inte mig till någon teori, då dem personerna inte är några grovt kriminella direkt, utan mer helg-knarkare som annars har ordnade liv med jobb osv.

Det är så lustigt detta, för i denna lilla stad så brukar skvallret flöda fritt, men inte denna gången, man hör bara lite då och då (har skrivit allt i tråden och fortsätter göra om jag får reda på mer) men känns verkligen som folk inte VET någonting.
Har ju hänt säker förr här i stan så som mord, knivdåd, drograttfylla med dödsoffer osv och då har det alltid kommit ut rätt mycket info snabbt tycker jag, men inte denna gången. Men är väl förmodligen för att det inte finns en kropp ens ännu kanske, jag vet inte?
Är lika ”fascinerad” och besatt i detta fallet som många andra, troligtvis just för det känns som ett jäkla mysterie!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Och att dem sitter ostraffade med fulla restriktioner utan att något nytt kommer fram.
Om de har vittnesmål som inte stämmer överens, ingen bra förklaring till dunsarna från lägenheten, ingen bra förklaring till att JJ plockar en påse från TT cykel en timme efter att hon sagt att TT cyklat hem, .... ja, då räcker det nog ganska långt.

( du behöver för övrigt ta en kik på den https://panang.se/tips-guider/sa-enkelt-skiljer-du-mellan-de-och-dem/ )
Citera
2022-10-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Möjligt att den halkat ner i soffan eller något, men mest tror jag på att de förstört den och gjort sig av med den (om de är skyldiga).

Eller så hittade dom den inte för att den låg i kassen i korgen, den kasse som JJ ska ha tagit med sig upp från TT:s cykelkorg när hon kom hem men sin grannchaufför vid 04- tiden från Mc Donalds.

Kanske det blev lite mycket där sedan med att göra sig av med kroppen, städa, prata ihop sig, låtsas att man är upptagen med att hälsa på pappsen, ringa till komppisar och berätta sin version (extremt viktigt) mm och påsen blev kvar liggandes på en hatthylla.

Tror dock att mobilen är skickad ut någonstans där den inte kommer att hittas. Troligen i vatten, kanske åt det håll där den pingats senast? T ex där man letat idag, Föreda?

Din teori köper jag
Förutom mobilen
Det sägs (onekräftade källor, men enl. media) att T ska ha kontaktat sin pojkvän ca 0230, och då bör hon haft mobilen med sig i lgh där hon enl JJ varit

Övrigt, inte mobilen, kan ju legat i påsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in