Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
När de beställer sexövergrepp blir det ju svårt att säga att de inte är med på det och önskar det. Det måste ses som ett samtycke.
Tror det spelar tämligen lite roll, folk flyr för att jänkarna bombar dom och vapen är vår industri med så det blir som det blir. Om 80% av Sveriges befolkning hade röstat på SD så hade makten aldrig tillåtit det och det hade aldrig synts. Tror du att Joe Biden är den mest populära presidenten någonsin trots att hans rallys inte kunde dra 200 pers? Bröd och skådespel som sagt, det är ju mest gulligt att du tror att rösterna faktiskt räknas och att det betyder något.

Om jag nu skall hålla mig mer till topic här så är ju kvinnors samtycke inte generellt utan deras fantiserade om våldtäkter brukar ha mer specifika ingredienser och specifika män och det handlar mer om kvinnligt egorunkande så det är våldtäkter av slag att den extrema hunken bara inte kunde hålla sig från att bara ta henne för hon är så jävla het.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Exakt. Jag har försökt förklara detta för m.g.t.ow, men hon tycks inte vilja ta in detta.
Folk röstar utifrån sina hjärtefrågor. Men sedan är det andra frågor som makthavarna styr och ställer kring som folket kanske inte alls håller med om eller vill.
Folk röstar:
Rött för välfärden.
Grönt för miljön (och de som röstar på C röstar även för landsbygden och småföretagarna).
Blått för sänkt skatt, privatiseringar och hårdare straff.
Gult för hård migrationspolitik och hårda krav på invandrare som kommer hit/är här.
Ingen jävul röstar för "massimport av våldtäktsförövare" så som m.g.t.o.w tror.
Ingen vill ha våldtäkter. Annars skulle aldrig lagen om oaktsam våldtäkt (samtyckeslagen) tillkommit. Metoo hade aldrig uppstått. Osv. Folk ogillar i regel sexualbrott.
Bra att du förklarar detta med politiken för m.g.t.o.w, kanske lyssnar hon bättre på dig än på mig. Förhoppningsvis.
Fast det finns en klar poäng hos m.g.t.o.w med att det bara är sjukt ologiskt att slå sig för bröstet som världens mest feministiska land och sedan ta hit typ bara män och dom som faktiskt tycker sig ha rätten att våldta. Jag håller dock med dig om det inte handlar om kvinnliga fantasier om våldtäkter utan det är mer en fråga om kvinnors brist på konsekvenstänk, yta och verka "god" är så jävla viktigt för många löjliga pk-kvinnor.
Samtyckeslagen gör bara allt mer godtyckligt. Som jag sa till micro innan, det är fan en absurd värld man lever i om man "råkar" våldta någon, att hon var så våt att hon gled av sängen och kom 23 gånger den natten är irrelevant om man inte frågat tillräckligt? Kom igen nu.

Så riktigt våldtäkt, att liksom medvetet ta en kvinna mot hennes vilja handlar ju om helt andra saker och där kommer lagar aldrig ha någon effekt som i att det avskrämmer, inte ens där dödstraff finns i skalan är våldtäkter ett minne blott. Empatistörda monster kommer alltid finnas, det vore mer vettigt att lägga energin på att finna dom än att staten skall in och kladda i folks sovrum. Kvinnor får fan med ta sitt ansvar och sluta låtsas vara små änglar som faller i djup chock varje gång någon plockar fram en kuk.