2022-10-27, 19:42
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nu förstörde du min kväll, haha! Var tvungen att grotta ner mig i det här...
You’re welcome! 😁

Citat:
Aktbilaga 18 = Häktningspromemoria för MH
Aktbilaga 19 = Häktningspromemoria för JJ

Jag får det till att det maskade innehållet i dessa överlag är detsamma (inte så konstigt, samma utredning ju). Se detaljer nedan. Har jag rätt i det så är det totalt 4 förhör. Måste väl vara minst ett med vardera MGM, sen borde det väl vara förhör med någon/några som motsäger deras berättelse?

Överensstämmande innehåll:
*PM på 5 sidor
*3 PM på vardera 1 sida
*3 förhör på 4 sidor
*Bildbilaga 19/10, 3 sidor
*1 förhör på 3 sidor
*Bildbilaga 20/10, 5 sidor
*Bilaga skäligen misstänkt

Innehåll som skiljer sig:
*Avrapporterings-PM, 1 sida. Finns i båda, men på olika platser. Troligen oviktigt.
*PM på 7 sidor i AB18 (MH) "motsvaras" av PM på 10 sidor i AB19 (JJ). (Ligger före Bildbilaga 20/10)
*I AB18 (MH) finns en sida med Personalia/dagsbotsanteckning. Motsvarande saknas i AB19 (JJ).

Aktbilaga 20 = Häktningspromemoria MH och JJ. Innehåller "Förklaring till bilder", Bilaga skäligen misstänkt för båda MGM, samt Personalia/dagsbotsanteckning för MH. Alltså bara bildförklaringen som är "ny" här.
Jag tyckte det skiljde lite i storleken på förhören och maskningen, kan ha fel.
Testa att skriva ut och lägg dem bredvid varandra 😜
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja det kan man undra . Någon i tråden sa att en person gått fram till en bil som var igen immad på en parkering vid Ilharjen och att JJs pappa var och promenerade där .
Dem kanske rentav letade själva efter TT på söndagen och då är den platsen givet för många som bor i Vetlanda då det är den populäraste gångbanan

Innan de började leta borde de kontaktat T.T. pojkvän, föräldrar och kamrater.

De tycks inte ha gjort så och det är uppseendeväckande, det förstår även du.
Citera
Medlem
Citat:
GW sa att det är extremt ovanligt och nästintill omöjligt att två kvinnor dödar nån och lyckas få bort alla bevis . Det kräver ett helt nytt mönster . GW tror inte på att gmg kan ha lyckats själva vad jag kan förstå . Eller alls skyldiga.

Och att dem sitter ostraffade med fulla restriktioner utan att något nytt kommer fram.
Det ska krävas enormt mycket för att klara det
Citera
Medlem
Är platsen/platserna ffrande avspärrade?
Citera
2022-10-27, 19:43
Medlem
Citat:
Först i tråden var det ett samtal med pojkvännen . Först ett vid 01.49 och sen ett till vid 02.30

Sen ändrades det till att vara ett röstmeddelande?!!!

Läser man i tidningen så pratade pojkvännen med TT vid 2,30 och då var det inget fel på henne upplevde han . Hon skulle säga att hon åker hemåt då : pratar man in ett telesvar till sin pojkvän ? Skickar man då inte ett sms om han inte svarar? Han hade säkert bett henne i det tidigare samtalet att ringa när hon åker hem .
Vilket hon gjorde .
Vet inte om jag tror på att det var ett telesvar .
Hade då TT varit rädd och orolig så hade hon dessutom ringt fler ggr än en till honom .
Sen när hon gick så glömde hon telefonen hos JJ.
Sen kom det kanske nån som erbjöd att skjutsa hem henne då det var riktigt regnigt den natten . Någon som hon ändå kände lite genom hennes kompis Viktoria som nämns i tråden . Hon åkte med i godan tro och sen försvann hon.

Har du några belägg alls för den extremt osannolika teori du pushar mer än att din väninna ska ha blivit trakasserad av en kille löst kopplad till omständigheterna?

Nu framstår det endast som du försöker skydda någon som är skyldig eller sätta dit någon som inte är det. Självklart kan vi spekulera om din teori men i så fall kan vi ju dra in nästan vem som helst i fallet. Det håller inte med så lite.
Citera
2022-10-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Innan de började leta borde de kontaktat T.T. pojkvän, föräldrar och kamrater.

De tycks inte ha gjort så och det är uppseendeväckande, det förstår även du.

Jag tror polisen har ett gediget arbete framför sig! Jag tror det måste komma ut konkreta sanningar i form av en pressträff. Så alla vet vad som har hänt , skrivit och sagts. Så man kan starta om från början. Nu är allt huller om buller .
Citera
2022-10-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ligger det långt ifrån där folk sett dom sitta i bilen?
Ca 15-20 minuter
Citera
2022-10-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Alla dessa PM, vad står det för?

Tänker att det ändå ser ut att finnas en del bildbilagor? Det tänder ändå lite ljus i mörkret kan man hoppas.

Jag undrar lite också och om någon kan säga något om antal sidor. 115. Är det lite? Mycket? Normalt? Förstår att det inte kanske säger så mycket. För en bild kan ju betyda mer än 5 andra osv..
Citera
Bannlyst
Citat:
I väntan på att vi får mer info om dagens sökinsatser kan jag bidra med några filer från tingsrätten. Inte så mycket nytt egentligen, men personutredning från Frivården är begärd på båda MGM.

Eksjö Tingsrätt målnr B 1877-22

Dagboksblad 221027

Häktningsprotokoll
Häktningsprotokoll MH
Häktningsprotokoll JJ

Förordnanden Frivården
Innehåller även belastningsregister/häktningsframställan/protokoll

Förordnande Frivården personutredning MH
Förordnande Frivården Personutredning JJ

Förordnanden Rättsmedicinalverket P7 (sk liten sinnesundersökning)
Innehåller även belastningsregister/häktningsframställan/protokoll, samt HELT MASKAD häktningspromemoria (därav 115 sidor). Har scannat igenom den maskade delen och de verkar inte missat att maska något innehåll. Man kan se att det är några olika PM, förhör och bildbilagor bara.

Förordnande P7 MH
Förordnande P7 JJ

Hojta till om någon länk krånglar.

Snyggt jobbat, den sista Förordnande P7 JJ strular åtminstone här, stannar på 99%
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Visst kan man ta den vägen, men det gör man inte. En helt klart större väg med mer trafik mot korsberga än om du tar den ”vanliga” vägen.
Ok, ja men följt möjligt, Ali kört byggvaror runt Småland i 2 år
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Alla dessa PM, vad står det för?

Tänker att det ändå ser ut att finnas en del bildbilagor? Det tänder ändå lite ljus i mörkret kan man hoppas.

Pga av maskningen kan jag tyvärr inte se mer än att det är PM från polisutredningen. Ser inte ens datum/tid.

Som jag tolkar det finns det två bildbilagor, 3 resp 5 sidor. Utifrån maskningens storlek skulle jag säga att det är max 2 bilder per sida. Men detta var ju i samband med häktningen, så har säkert tillkommit mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Ca 15-20 minuter

Inte så långt ifrån alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto