2022-10-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På vilket sätt skulle mobbning och att fina någon motbjudande utesluta varandra. Jag misstänker att de flesta mobbare finner sina offer motbjudande av någon orsak.
Det är inte mobbing att utesluta människor som söker kontakt med barn i sexuellt syfte
De som förgriper sig på eller utsätter barn för sexuella närmanden har ett val , de kan söka terapi och medicinskt kastrera sig så att de kan leva utan sin oönskade sexualitet och därmed fortfarande vara en del av samhället
Citera
2022-10-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, när man jagar barn så ger man upp den rätten att själv välja. Hade han suttit hemma och fantiserat för sig själv så hade det varit hans ensak. Nu gör gäddorna ett annat val och hängs därför ut.
Tycker du ja... Du tror med andra ord in på de mänskliga rättigheterna?
Citera
2022-10-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är inte mobbing att utesluta människor som söker kontakt med barn i sexuellt syfte
De som förgriper sig på eller utsätter barn för sexuella närmanden har ett val , de kan söka terapi och medicinskt kastrera sig så att de kan leva utan sin oönskade sexualitet och därmed fortfarande vara en del av samhället
Men gäddorna har ju inte förgripit sig på någon i samband med dumpen...
Citera
2022-10-27, 18:52
Medlem
Citat:
Jag känner att vi har en motsättning här. För givetvis bör jag och du ha full rätt i att själva välja vårt umgänge. Oavsett om vi är vuxna eller barn. Men då blir det ju, med ganska stor sannolikhet så att vissa människor, som är udda, hamnar utanför. Oavsett om det är pedofili eller autism som är orsaken till att man är udda, så kan vi ju vara väldigt säker på att den orsaken inte kommer bli bättre och att man blir mindre udda genom social isolering.
Alltså en motsättning, samhället får utesluta en person för pedofili, men då bör man ju vara väldigt medvetna om, och också dela ansvaret för att beteendet kommer bli värre.
Du har helt sätt i att det är en motsättning. Det enkla svaret är kanske att det ligger i den enskildes samvete? Varför väljer jag bort umgänge med person X?
Citera
2022-10-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ja, det är ju en möjlighet, eller så är det blandat mellan de 155 gäddorna. Det du säger, är samma sak som jag säger, vi kan anta hur det fördelar sig, men vi vet inte. Kommer vi inte göra om det så blir 10000 gäddor heller, så länge det inte är så att alla gäddorna blivit dömda sedan innan att grooma.

Återigen, det vet vi inte. Kanske har de tidigare träffat barn och begått ett övergrepp på. Eller så har de träffat på en bankrånare som rånat de, eller en galning som kidnappat de och låst in de i en källare eller så har bara barnet bestämt ett möte, suttit bakom en grön soplåda och garvat. Så inte ens det vet vi. Men ja, vissa har tidigare blivit dömda för övergrepp mot barn, och dessa vet vi ju hur läget är med. I övrigt är det antaganden, och då är det ju givetvis så att dumpen vill sätta bilden av att alternativen är mellan dumpen eller en begången våldtäkt, då syftet med dumpen annars skulle minska.
Jag skrev inte om dömda, i övrigt vill du minimalisera och normalisera.
Citera
2022-10-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Gäddan väljer att sexchatta med ett barn och vet att det inte är ok.
Gäddan skickar ofta k*k- och r*nk-bilder till barn och vet att det är olagligt.
Gäddan väljer också att föreslå träff med ett barn i sexuellt syfte vilken gäddan också är medveten om är olagligt.
Gäddan gör mycket som är ytterst olämpligt och olagligt att göra mot barn.
En del gäddor kontaktar pedofilmammor och vill förgripa sig på mycket mycket små barn.

Gäddan skulle aldrig dyka upp på sin föreslagna träffpunkt om de inte trodde deras offer var verkliga.

Det finns all anledning att varna allmänheten för dessa män. Det finns all anledning att informera deras familjer och arbetsgivare.

En sak är säker, det är aldrig första gången gäddorna sökt träff med barn i sexuellt syfte.
Enda skillnaden är att denna gången de stöter på Dumpen så lyckas de inte våldta ett riktigt barn.
Här var det massa antaganden, påståenden och "det finns anledningar' utan att ens ange vilka det skulle vara...
Men inte förvånad. Du är trogen dina profeter.
Citera
2022-10-27, 18:56
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Denna gris tog dom i april och han bor fortfarande ihop med en kvinna som har två barn. En flicka på 19 år och en pojke på 23 år. Hur tänker en sådan kvinna som fortfarande bor kvar hos denna gris. Hur försvarar hon det inför sina väninnor eller arbetskamrater att hon väljer att bo kvar med en gris som har en speciell källarlokal för sexuell aktivitet. Där han även försöker att våldta barn.
https://dumpen.se/2022/04/16/kallargaddan-napp-igen/

Varför väljer fruar/kvinnor/flickvänner att stanna med mördare som döms till långa fängelsestraff?

Varför stannar kvinnor hos män som misshandlar dem regelbundet?

Jo männen har något som kvinnan inte vill förlora, oftast pengar.
Citera
2022-10-27, 19:01
Medlem
Citat:
Jag förstår inte på vilket sätt det var relevant, alls. Ja, som handlingar är det ljusår mellan varandra att förgripa sig på barn och att bära fula kläder. Som orsaker till att bli mobbad, not so much.

Okej, så då byter vi "bära fula kläder" till att "ha ett NPF som innebär utåtagerande", om det innebär någon större skillnad för er. Då har vi två orsaker till att mobbas, som båda innebär fara för skada för offret själv och andra människor. För mig spelar det mindre roll, men om det krävs för att ni ska kunna koncentrera er på tanken så fine for me.
Fula kläder på barn skadar ingen annan människa.
Ett utåtagerande barn med NPF ska naturligtvis inte lämnas ensamt i en miljö om de där skadar andra barn.
Mobbing bland barn ska hanteras skyndsamt.
En vuxen däremot som i ljusskyggt mörker söker angripa barn ska socialt isoleras och det är INTE mobbing, det är en konsekvens.
Lär dig skillnaden.
Citera
2022-10-27, 19:04
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Denna gris tog dom i april och han bor fortfarande ihop med en kvinna som har två barn. En flicka på 19 år och en pojke på 23 år. Hur tänker en sådan kvinna som fortfarande bor kvar hos denna gris. Hur försvarar hon det inför sina väninnor eller arbetskamrater att hon väljer att bo kvar med en gris som har en speciell källarlokal för sexuell aktivitet. Där han även försöker att våldta barn.
https://dumpen.se/2022/04/16/kallargaddan-napp-igen/

Förmodligen är hon delaktig i gäddans förehavanden.
Kan ju inte lämna honom då de tillsammans förgripit sig på barn. Sina egna?
Den som lever får se.....
Citera
2022-10-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Varför väljer fruar/kvinnor/flickvänner att stanna med mördare som döms till långa fängelsestraff?

Aaah, du borde få genipriset, fattar inte att de missat bjuda dig till Nobelmiddagen
Citera
2022-10-27, 19:07
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Förmodligen själv delaktig i dessa aktiviteter..
Citera
2022-10-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Fula kläder på barn skadar ingen annan människa.
Ett utåtagerande barn med NPF ska naturligtvis inte lämnas ensamt i en miljö om de där skadar andra barn.
Mobbing bland barn ska hanteras skyndsamt.
En vuxen däremot som i ljusskyggt mörker söker angripa barn ska socialt isoleras och det är INTE mobbing, det är en konsekvens.
Lär dig skillnaden.

Om jag nu skulle lära mig skillnaden så kanske du kan vara så artig att informera mig om den. För mig verkar det nämligen som exakt samma sak, förutom att ni i vissa fall finner det moraliskt riktigt att isolera en människa, men i andra inte.

Resten av ditt inlägg ser jag som totalt orelevant, så det lämnar jag därhän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in