2022-10-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är inte alls en svår jämförelse. Mobbare kommer alltid kunna hitta orsaker till att rationalisera sitt beteende. I ditt fall är det för att offret för din mobbning är pedofil, i Bosses "klasskompisar":s fall är det att Bosse har fula kläder, är konstig, är jobbig, har ett talfel, har en intellektuell funktionsnedsättning, har svårt att sitta still, är dum och så vidare i all oändlighet. Mekanismerna är samma, alldeles oavsett varför man väljer att mobba en person.

Nu tycker du att det är konstigt, för pedofilen bär ju skulden helt själv till varför du vill mobba denna. Problemet är bara att Bosses mobbare har exakt samma argument, Bosse har ju hela skulden till varför han mobbas. Om han bara hade gjort något annorlunda så skulle inte hans mobbare behöva mobba honom.

Det är på det sättet jag kan jämföra "att ta avstånd från någon som söker barn i sexuellt syfte" med en "skolpojke i fula kläder". Visst orsakerna till varför människor vill mobba någon kan variera, men mekanismerna är ändå lika.
Att som vuxen förgripa sig på barn är ljusår ifrån att ett barn bär fula kläder
Det är inte att mobba att ta avstånd från någon som är farlig för barnen.
Fula kläder är verkligen inte farligt eller skadligt, fattar du verkligen inte den skillnaden?
Citera
2022-10-27, 17:51
Medlem
Citat:
Vi har ingen som helst aning om det är första gången eller inte som gäddorna söker träff med barn. Dumpen har i sitt intresse att sprida bilden av att det inte är första gången, men vi har ingen aning om så är fallet. Men nu antar du att så är fallet, precis som Dumpen gör. Och fine, jag kan för stunden acceptera ditt antagande, vad spelar det för roll att det inte är första gången?

På vilket sätt har allmänheten, familjen eller deras arbetsgivare en kompetens eller ens en möjlighet att hjälpa männen och kunna förhindra sexuella övergrepp mot barn i framtiden?? NU kommer du säga, "samhället kan ju isolera männen". Okej, och då importerar männen barn från utlandet, köper barnporr eller går ut i parken och kidnappar ett barn istället. Så åter, på vilket sätt har familjen, allmänheten eller deras arbetsgivare möjligheten att hjälpa männen, och genom det en nytta av att få den här informationen?

Givetvis tror männen att personen de chattar med är verklig, annars skulle de ju misstänka att det är en bot de chattar med. Men varför de dyker upp, det har vi mindre aning om. "Det är för att ha sex" ja, kanske, eller så är det någon annan orsak, men visst, det blir ju mer pengar in och mer cirkus om vi antar det är sex det handlar om.
Det är alldeles uppenbart, 155 gäddor och första gången för alla, sure
Vad det spelar för roll? Jo det spelar den rollen att de andra gånger som de inte träffat Dumpet träffat ett riktigt barn att förgripa sig på.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-10-27 kl. 17:54.
Citera
2022-10-27, 17:56
Medlem
Citat:
Jag känner att vi har en motsättning här. För givetvis bör jag och du ha full rätt i att själva välja vårt umgänge. Oavsett om vi är vuxna eller barn. Men då blir det ju, med ganska stor sannolikhet så att vissa människor, som är udda, hamnar utanför. Oavsett om det är pedofili eller autism som är orsaken till att man är udda, så kan vi ju vara väldigt säker på att den orsaken inte kommer bli bättre och att man blir mindre udda genom social isolering.
Alltså en motsättning, samhället får utesluta en person för pedofili, men då bör man ju vara väldigt medvetna om, och också dela ansvaret för att beteendet kommer bli värre.
Ytterst få vill ha en pedofil i sitt hem lekandes med sina barn , det är inte mobbing det är för att personer tycker att män som attraheras av barn är motbjudande
Citera
2022-10-27, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Lystring lystring! (i sann Lysturken-anda)
Den nyligen uppfiskade gäddan ”han heter kanske Bengt” har varit omgärdad av diverse rykten här i tråden. Han har bland annat påståtts ligga i koma och det har också hävdats att han tagit sig av daga.

https://dumpen.se/2022/10/12/heter-kanske-bengt-napp-156-trollhattan/

Nu har han flyttat några km norrut till en annan stad i en annan kommun. Han säger att han bor i denna stad och kommun i chattloggarna men faktum är att han inte var skriven där då utan han var folkbokförd med sin dåvarande sambo i en intilliggande kommun. Sedan häromdagen är han alltså skriven på ny adress i staden/kommunen han nämner i chattloggarna, är ni med?
Den nya staden/kommunen för tankarna till flertalet användare i den här tråden + en huvudbonad. Peter LeMarc kommer därifrån.

Förnamn:
Samma som Alsterlind känd framförallt från tv-klassikern Hajk.

Efternamn, som jag delar upp i två delar:
Första delen av efternamnet:
Oförskämd på engelska minus sista bokstaven.
Andra delen av efternamnet:
Sveriges sydligaste studentstad som både har domkyrka och traditionsenligt första majfirande.
Ja han är skriven på en adress med många lastbilar och paket. Vi skrev och bollade lite om det i förrgår i några inlägg, med start av Steven.badboy i detta inlägg och framåt:
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Senast redigerad av Inget.internet 2022-10-27 kl. 18:11.
Citera
2022-10-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ytterst få vill ha en pedofil i sitt hem lekandes med sina barn , det är inte mobbing det är för att personer tycker att män som attraheras av barn är motbjudande

På vilket sätt skulle mobbning och att fina någon motbjudande utesluta varandra. Jag misstänker att de flesta mobbare finner sina offer motbjudande av någon orsak.
Citera
2022-10-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det är alldeles uppenbart, 155 gäddor och första gången för alla, sure
Vad det spelar för roll? Jo det spelar den rollen att de andra gånger som de inte träffat Dumpet träffat ett riktigt barn att förgripa sig på.

Ja, det är ju en möjlighet, eller så är det blandat mellan de 155 gäddorna. Det du säger, är samma sak som jag säger, vi kan anta hur det fördelar sig, men vi vet inte. Kommer vi inte göra om det så blir 10000 gäddor heller, så länge det inte är så att alla gäddorna blivit dömda sedan innan att grooma.

Återigen, det vet vi inte. Kanske har de tidigare träffat barn och begått ett övergrepp på. Eller så har de träffat på en bankrånare som rånat de, eller en galning som kidnappat de och låst in de i en källare eller så har bara barnet bestämt ett möte, suttit bakom en grön soplåda och garvat. Så inte ens det vet vi. Men ja, vissa har tidigare blivit dömda för övergrepp mot barn, och dessa vet vi ju hur läget är med. I övrigt är det antaganden, och då är det ju givetvis så att dumpen vill sätta bilden av att alternativen är mellan dumpen eller en begången våldtäkt, då syftet med dumpen annars skulle minska.
Citera
2022-10-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Att som vuxen förgripa sig på barn är ljusår ifrån att ett barn bär fula kläder
Det är inte att mobba att ta avstånd från någon som är farlig för barnen.
Fula kläder är verkligen inte farligt eller skadligt, fattar du verkligen inte den skillnaden?

Jag förstår inte på vilket sätt det var relevant, alls. Ja, som handlingar är det ljusår mellan varandra att förgripa sig på barn och att bära fula kläder. Som orsaker till att bli mobbad, not so much.

Okej, så då byter vi "bära fula kläder" till att "ha ett NPF som innebär utåtagerande", om det innebär någon större skillnad för er. Då har vi två orsaker till att mobbas, som båda innebär fara för skada för offret själv och andra människor. För mig spelar det mindre roll, men om det krävs för att ni ska kunna koncentrera er på tanken så fine for me.
Citera
2022-10-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det gäller att rationalisera, minimera och normalisera ...

Jo för din dubbelmoral att döma vissa som hänger ut människor (en viss youtuber) för sexuella övergrepp men inte Dumpen, som hänger ut människor för sexuella övergrepp handlar ju inte alls om att rationalisera, minimera och normalisera.
Citera
2022-10-27, 18:19
Medlem
Steven.badboys avatar
Denna gris tog dom i april och han bor fortfarande ihop med en kvinna som har två barn. En flicka på 19 år och en pojke på 23 år. Hur tänker en sådan kvinna som fortfarande bor kvar hos denna gris. Hur försvarar hon det inför sina väninnor eller arbetskamrater att hon väljer att bo kvar med en gris som har en speciell källarlokal för sexuell aktivitet. Där han även försöker att våldta barn.
https://dumpen.se/2022/04/16/kallargaddan-napp-igen/
Citera
2022-10-27, 18:24
Medlem
alewkss avatar
Citat:
Jo för din dubbelmoral att döma vissa som hänger ut människor (en viss youtuber) för sexuella övergrepp men inte Dumpen, som hänger ut människor för sexuella övergrepp handlar ju inte alls om att rationalisera, minimera och normalisera.

Hänger båda ut redan dömda pedofiler eller är det "brott på gång" som proaktivt bekäpas i både Dumpen och youtubern?
Citera
2022-10-27, 18:28
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Nej, absolut inte, jag skulle vilja att min respektive skulle få hjälp med orsaken till att den lever ut ett sådant beteende. Vad jag inte skulle vilja att är man skulle försöka med 1800-tals metoder att försöka mobba ut psykiska störningar. Vi vet redan att det inte fungerade då, och inte heller fungerar det nu.

Nej, jag skulle inte vilja att något småbarn chattade med Larry55, utan hellre skulle jag vilja att småbarnet blockar och går vidare i livet, alternativt meddelar om att kontakten är ovälkommen och om den ändå fortsätter polisanmäler, så att personer med rätt kompetens kan hjälpa Larry55. Åter, vad jag inte skulle vilja är att småbarnet skulle försöka mobba eller straffa Larry55, eftersom det är just det beteendet som jag tycker är så extremt fel med Dumpen.

Att inte den "affärsidén" har blivit mera utbredd. Istället för att Dumpen eller lilla Ida möter upp gäddan så är det ett gäng busar som kör igång utpressning.

Visst fanns det ett fall där bla en känd fotbollsspelare råkade illa ut när han skullemöta upp en tjej?
Citera
2022-10-27, 18:38
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Lystring lystring! (i sann Lysturken-anda)
Den nyligen uppfiskade gäddan ”han heter kanske Bengt” har varit omgärdad av diverse rykten här i tråden. Han har bland annat påståtts ligga i koma och det har också hävdats att han tagit sig av daga.

https://dumpen.se/2022/10/12/heter-kanske-bengt-napp-156-trollhattan/

Nu har han flyttat några km norrut till en annan stad i en annan kommun. Han säger att han bor i denna stad och kommun i chattloggarna men faktum är att han inte var skriven där då utan han var folkbokförd med sin dåvarande sambo i en intilliggande kommun. Sedan häromdagen är han alltså skriven på ny adress i staden/kommunen han nämner i chattloggarna, är ni med?
Den nya staden/kommunen för tankarna till flertalet användare i den här tråden + en huvudbonad. Peter LeMarc kommer därifrån.

Förnamn:
Samma som Alsterlind känd framförallt från tv-klassikern Hajk.

Efternamn, som jag delar upp i två delar:
Första delen av efternamnet:
Oförskämd på engelska minus sista bokstaven.
Andra delen av efternamnet:
Sveriges sydligaste studentstad som både har domkyrka och traditionsenligt första majfirande.

Jag lade också märke till att han nu är skriven hos en random snubbe från Balkan. Andrahandsboende? Helt klart krut i den frun i alla fall. Han åkte, som sig bör, ut med huvudet före.

Utmärkt med alla återblickar och uppdateringar som sker här numera. Repetition är det bästa redskapet för att befästa detaljerna kring gäddorna i det kollektiva minnet. De ska inte tro att de kommer glömmas bort bara för att de byter efternamn.
Senast redigerad av Lysturken 2022-10-27 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in