2022-10-27, 18:36
Medlem
Själv har jag lite över 2.5 år kvar på mitt elavtal, och det ligger på 0.36 kr/kWh.
Med andra ord så kommer jag ha 0kr i elräkning ett tag framöver.

Blir att mine:a Bitcoins =)
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Har du mindre än 50 respektive 79 öre i totalt elpris per kWh, inklusive elavgift, nätavgift, skatt och moms? Låter helt galet. Jag har ett jättebra avtal med ca 70 öre/kWh och jag betalar ca 2.50 kronor per kWh i slutändan.
Hur räknar du? Jag sitter själv på elavtal om 70 öre exkl moms ca och har räknat att jag betalar ca 1.70kr per kwh med nätavgift och moms. 2.50 låter högt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Vad bygger du det resonemanget på ? Utjämningssystemet?

Visa mig en självständig sosse
Citera
2022-10-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bra start för denna jävla fitt regering med dvärgen Kristersson som statsminister... moderaterna visar återigen sitt förakt för Norrland... inte en enda norrlänning representerad i regeringen och så pissar man oss i ansiktet med att endast ge de folkrikaste delarna billigare el... om missnöjet var stort förut här uppe så kommer det bli ännu högre nu...

Hans jävla skitsnack om att förena alla svenskar och vara statsminister för hela Sverige var inget annat än tomma ord... jag hoppas den där dvärgen blir avsatt jävla kräkmedel är vad han är.
Ta det lugnt och andas. Norrland har redan mycket billigare el än södra Sverige. Det blir helt enkelt mer rättvist. Å innan du blir upprörd, jag är själv norrlänning och bor i inlandet
Citera
2022-10-27, 18:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är inte ett retroaktivt stödpaket men man har beräknat det på förra årets elförbrukning för att kunna få ut pengarna så fort som möjligt och dessutom veta hur stor kostnaden blir direkt.
Känns tveksamt att folk kommer att använda pengarna till att betala framtida elräkningar. Kommer nog att gå till julklappar istället, kanske bara jag som hellre hade sett ett högkostnadsskydd eller ett retroaktivt paket.
Citera
2022-10-27, 18:38
Medlem
Biggedys avatar
Jag känner mig munknullad.
Jag vill ha nyval.
Vart kan jag vända mig?
Citera
2022-10-27, 18:39
Medlem
BengtAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Chockerande dåligt förslag. Helt idiotiskt att vissa som bundit till lågt pris ändå kommer få ta del av våra skattepengar då förslaget inte tar hänsyn till folks verkliga elräkning, utan oavsett elräkning kommer alla i område 4 få betalt per förbrukad kwh.

En elräkning hänger normalt ihop med förbrukad kWh .Förstår inte varför du reagerar på detta.Fast pris enligt SBC har 25-30% av befolkningen,resten kör rörligt av gammal tradition,så dom få som kör bundet till lågt elpris är försumbara satt i relation till dom som kör fastprisavtal .
Alla fastprislöper ju ut såmed jämna mellanrum,så summa summarum är detta stöd till elanvändarna betydligt mer rättvist än det förra ifrån Mikael Damberg mfl,där man gav alla ifrån ifrån Treriksröset ner till Smygehuk samma rabatt,oavsett elpris.
Citera
2022-10-27, 18:39
Medlem
Korkad regering att göra skillnad på norr och söder.
Citera
2022-10-27, 18:40
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Samerna producerar väl enorma mängder renkött?

Lamm och får från Nya Zeeland i butiken här, inget renkött. Skulle säkert kosta tusen kronor kilot, trots att samerna får helikoptrar och skotrar till förbannelse i stöd för sossregimens tidigare kulturella folkmord.
Citera
Medlem
Har fått fyra bokningar av min fjällstuga sedan beskedet kom Nu är säsongen i princip fullbokad.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Samerna producerar väl enorma mängder renkött?
Nä de väljer att få renarna överkörda av tåg för att få mer pengar
Citera
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Korkad regering att göra skillnad på norr och söder.

Den balanserar bara den skillnad som redan föreligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in