2022-10-27, 16:44
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Eh ja? Ett s.k. biolab har ofta patogener (virus och bakterier) som man forskar på, och dessa vill man självfallet inte skall komma på avvägar under ett krig.

Du svarade inte på frågan:
hur många ’biolab’ tror du Sverige har? 5, 10, 20?

Men jag tror du har fattat själv att alla länder med biomedicinsk forsking eller större sjukhus har lab som faller under denna definition, och Ukraina är alltså 4 ggr större än Sverige.

Du försöker medveten flytta fokus från det som är huvudfrågan här.. och det är USA's inblandning i de 46 Biolab (tidigare förnekade att de ens existerade) i ett land som gränsar till Ryssland.

Hur många Lab Sverige har är fullkomlig ointressant
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Intressant i det sammanhanget är att de ryska trupper som erövrade Tyskland i VK2 direkt efter kriget skickades på internerings- och omskolningsläger eller rakt i fängelse eftersom de sett hur välutvecklat Tyskland var och ryssarna var rädda att de ryska soldater som sett detta skulle kräva reformer i Ryssland för att få samma standard. Notera att detta alltså var det sönderbombade Tyskland efter 5 års krig de såg. Ska ryssen hållas på mattan av sin regering får de inte se hur bra alla andra har det.

Har jag aldrig hört talas om men det låter som Ryssland.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Och på vilket sätt är Ukraina totalitärt? Har du ens klart för dig vad politiska begrepp betyder?

Skillnaden mellan auktoritär och totalitär är att den första kräver av sina medborgare ständig "mobilisering" med jättelika möten - typ Hitlers i Nürnberg eller Musse på balkongen på Piazza Venezia - medan auktoritära regimer snarare vill att folk ska fortsätta sina liv ungefär som vanligt och inte lägga näsan i blöt.

Inte ens Ryssland är ännu att betrakta som en totalitär stat - även om kursen ditåt är tydlig.

Men Ukraina? Hur tänkte du där? Googla "Ukraine totalitarian" och inte får du många träffar minsann. Men det är väl Zelensky som kontrollerar Google, inte sant?

Nazisterna har inte lyckats implementera totalitarism-delen så mycket, det är sant.
Citera
2022-10-27, 16:46
Medlem
Från ryska källor kommer nyheter om att Ukraina prickat nya mål i Shakhtarsk, Donetsk region. Igår sköt mot man bränsletankar vid någon gudsförgäten station och idag har man skjutit Himars, mot flera mål. Det verkar som man angriper bränsledepåer och järnvägs-knutpunkter.

Det brinner!
Citera
2022-10-27, 16:46
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Allt fler verkar inte tro på en rysk reträtt från Kherson. Ryssarna planerar att stanna? De försöker luras?

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1585624288102846464
De lyckades lura er idioter uppenbarligen. Nä, självklart håller ryssarna på att förlora, deras missiler är till och med slut för länge sedan!

Ni är fan komiska. Tack för att ni gör min dag. 1, 2, 3… go!
Citera
2022-10-27, 16:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nej. Ryssland invadera pga Nato, Nato skickar vapen till Ukraina för att kriga indirekt mot Ryssland.
Om Ryssland invaderade Ukraina för att få stopp på Natos vapenleveranser, hade det då inte varit smart att ha en lite starkare armé så att man faktiskt kunde stoppa några vapenleveranser? Ukraina hade inga västerländska vapen innan Rysslands invasion, men nu har man ju det på grund av invasionen.
Eller var det del av planen att det skulle ligga brinnande ryska värnpliktiga längs de ukrainska vägarna och ett Ukraina som aldrig varit närmare att skicka in en Nato-ansökan?
Citera
2022-10-27, 16:47
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Stämmer, fråga om en del gamla sovjetiska/ryska labb för biomedicinska vapen som USA hjälpt till montera ner, liksom man gjorde med kärnvapnen. Därför fanns militära intressen, åter, uppenbarligen kända fakta.

Bra att ni nu bekräftat det ni förnekat i denna tråd .. :
1. Det finns 46 BioLab i Ukraina (tidigare förnekat av Shillen på forumet)
2. USAs försvarsdepartement är involverat i dessa
3. Labben kan/används för Bio-vapen framställning
4. Ukraina gränsar till Ryssland.

Ovan var mitt mål med diskussionen.. och jag har lyckats uppnå dessa.
Citera
2022-10-27, 16:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Du vet ju uppenbarligen inte vad ett bio-labb är. Jag har jobbat i ett, har du?

Nej.. men jag har besökt sådana i mitt yrke
Senast redigerad av MittMalmoe 2022-10-27 kl. 17:14.
Citera
2022-10-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Helvete vad många ni gaddat ihop er... Är det en öm punkt?
Dags att försvara moderlandet USAs färger?

Vi pratar inte om att det är endast ex civila organisationer typ WHO som är inblandade utan just amerikanska försvarsdepartementet... vid den Ryska gränsen.

Fundera nu om det var omvänt... Ryska försvarsdepartementet hjälper 46 Mexikanska BioLab med säkerheten kring Biovapen.
Visst är den fin?

Men då kan vi konstatera 3 saker:
1. Det finns 46 BioLab
2. USA's försvarsdepartement är involverad i samtliga
3. Stor sannolikhet för Biovapen i dessa lab (du bekräftar det ovan)

.. kom igen nu.. sista rycket innan ni går hem för dagen!

Gaddat ihop? Vilka? Jag är JAG.

Nej, jag försvarar ingenting, varken USA, Sverige eller gud fan han själv om de påvisar en FAKTISK felaktighet. Så tag du och skit ett stort stycke i om jag råkar vara amerikan eller inte. Skillnaden är att jag åtminstone är civiliserad och dessutom har lite insikt i vissa utav idiotierna som du presenterar högljutt här. Se dig själv i spegelen så skall du få se att ditt användande utav "shills" och "bro" inte riktikt existerar utanför Bronx längre. VÄX upp din stackars importerade varböld i det vackra Sverige.

Mexicanska labb varken vill eller behöver använda sig utav rysk hrrrm hrrrrm expertis i sina MEDICINSKA labb. Detta har de ett samarbete med USA i sedan 1923. Och vet du vad - Inget av de labben producerar biovapen för att kunna förgöra Canada eller puerto Rico. SIGH

1. Ja, vi kan konstatera att Ukraina har kvar 46st FUNGERANDE och kontrollerade laboratorier för MEDICINSKT och HUMANITÄRT syfte. Som ALLA andra länder har! Det skall du vara jävligt tacksam för och inget annat. Dessutom skall du vara jävligt tacksam för att de är under kontroll utav CIVILISERADE länder och INTE sekundära råtthål som Irak. Du har ju svart på vitt vad dessa sekundära rövhål till länder gör med sin kunskap inom biokemi

2. Nej! DOD har INGET att göra med inblandning i dessa utan ENDAST en finasiär samt kontrollerande myndighet för de ANDRA ORGANISATIONERNA som utför kontrollerna för att laboratorierna skall godkännas som medicinska eller utdömas som ICKE sådana. Allt annat är din korkade lilla valnöt som hittar på. Jag kan säga dig att Sverige liksom MEXICO har full medverkan och insyn i dessa kontroller. ÄVEN RYSSLAND eftersom att de är/var med i detta framtidsprogram för att eliminera biovapen. Lär dig läsa ok....på annat än Urdu

3. Bekräftar jag vad? Ovan? När? Sitter du och drar maggots ur min röv för att du är hungrig eller bara för att du inte klarar av att hålla dig till saklig OCH presenterad fakta??? Lägg av med ditt jävla spammande nu. Du är uppenbarligen så korkad att du inte bara missar att läsa dina egna länkar, utan dessutom inte ens förstår dina egna inlägg här. Det som är bekräftat här, utav mig men med dig som verktyg, är att du är fullständigt ovetande om allt annat än falafeleln pris nere på hörnet samt ditt månatliga ansökande om bidrag för ditt uppehälle. Stackars Sverige.....synd och skam
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-10-27 kl. 16:56.
Citera
2022-10-27, 16:51
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Eh.. När blev propaganda från diktaturen i Kreml fakta? Det enda de klarar av att göra är att ljuga. De lyckades ju inte ens stoppa den automatiska publikationen av den här segerskriften i tid.
Vad var meningen med att ta upp detta manifest om inget i den stämmer då? Det var alltså en lögn från dig att katalysatorn var att han ville ta över hela Ukraina? Du är rolig
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag säger inte direkt mot dig. Du kan hitta ett inlägg i denna tråd nånstans där jag har en genomgång på Ryssland, jag anser det fascistiskt. Det ryssarna inte har på samma sätt (än så länge) är det rena hatet mot fienden i massiv skala från anhängarna, men det är delvis en bedömningsfråga (hur många är som HIV-bögen som snackade om att dränka barn...).

Det är två skitländer som slåss med varandra.
OK, du kanske bara har otur med vilka av dina inlägg som synts. Gott så.

Att det finns mer utbrett hat från ukrainare mot ryssar än tvärtom är väl rätt givet, med tanke på att de senare bedrivit ett anfallskrig i Ukraina sedan februari. Knappast ett relevant mått på graden av fascism.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-10-27 kl. 16:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
The US has nothing to offer the world except its dominance. The absolute majority of countries now demand democracy in international affairs, not accepting the dictates of individual states - Putin

Detta är oroande, extremt hotfull retorik direkt från Putins tal. Denna konflikt kommer inte spelas ut snyggt.
Det vore sämre om; "Putin has nothing to offer the world except he´s dominance".

Tycker du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in