2022-10-27, 16:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du kan ju själv fundera lite vad det Amerikanska försvarsdepartementet intressen är i dessa Lab.
Civila ändamål?
Eh ja? Ett s.k. biolab har ofta patogener (virus och bakterier) som man forskar på, och dessa vill man självfallet inte skall komma på avvägar under ett krig.

Du svarade inte på frågan:
hur många ’biolab’ tror du Sverige har? 5, 10, 20?

Men jag tror du har fattat själv att alla länder med biomedicinsk forsking eller större sjukhus har lab som faller under denna definition, och Ukraina är alltså 4 ggr större än Sverige.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Jag ser att vi börjar närma oss bekräftade av militära intressen..

Steg för steg.. ni kommer komma dit.

Stämmer, fråga om en del gamla sovjetiska/ryska labb för biomedicinska vapen som USA hjälpt till montera ner, liksom man gjorde med kärnvapnen. Därför fanns militära intressen, åter, uppenbarligen kända fakta.
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Dina inlägg är väldigt osammanhängande , vad vill du ha sagt?
Jag förstår att du inte gillar bio-lab .Vad är felet med bio-lab? ,finns ju i alla länder!

Bio-lab är intressanta företag , många på svenska och amerikanska börserna (investera i dem, se möjligheterna inte bara problemen)

.. märker att du glider längre och längre bort från diskussionen
Citera
2022-10-27, 16:37
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Putin vill skjuta ner Startlink.
De stör redan ut Starlink. Vill de spränga stationerna också? De smugglas in i Iran nu då USA vill göra statskupp där också. Kanske blir det försäljning av motmedel till Iran då.

White House in talks with Musk to set up Starlink in Iran

https://www.reuters.com/technology/white-house-talks-with-musk-set-up-starlink-iran-cnn-2022-10-21/

Starlink Terminals Smuggled Into Iran - But How Effective Can They Be?

https://www.forbes.com/sites/emmawoollacott/2022/10/25/starlink-terminals-smuggled-into-iranbut-how-effective-can-they-be/
Citera
2022-10-27, 16:37
Medlem
Taggads avatar
Mina dollar på att mytomanen aka massmördaren tillika showmannen Vladimir Vladimirovitj Putin håller hov för att förära oss nya lögner och hot?
Citat:
Putin håller tal – väntas svara utländska reportrar
Vladimir Putin väntas under ett tal på torsdagseftermiddagen redogöra för sin syn på världen och möjligtvis sina intentioner i kriget, rapporterar flera medier.

I samband med talet, som arrangeras av den ryska tankesmedjan Valdai och ska hållas vid 15-tiden svensk tid, väntas västerländska journalister och analytiker få ställa frågor till Kreml, skriver New York Times och Sky News.

– Det kommer att bli ett utförligt tal och en diskussion, sa Kremls talesperson Dmitrij Peskov under gårdagen.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
https://news.sky.com/story/ukraine-latest-news-putin-facing-inevitable-defeat-in-kherson-as-west-rejects-moscows-dirty-bomb-cla ims-12541713?postid=4747612#liveblog-body
Rysk tvångstankesmedja hupp
Senast redigerad av Taggad 2022-10-27 kl. 16:41.
Citera
2022-10-27, 16:38
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
.. märker att du glider längre och längre bort från diskussionen

Du vet ju uppenbarligen inte vad ett bio-labb är. Jag har jobbat i ett, har du?
Citera
2022-10-27, 16:38
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Väldigt intressant. Då antar jag att du ser hela manifestet som fakta
Eh.. När blev propaganda från diktaturen i Kreml fakta? Det enda de klarar av att göra är att ljuga. De lyckades ju inte ens stoppa den automatiska publikationen av den här segerskriften i tid.
Citera
2022-10-27, 16:39
Medlem
Citat:
Det var många påståenden utan uppbackning... eller eget "tyckande"

Bättre kan du.

Jag har läst mycket om detta genom åren. Sovjetunionen försökte också träna mentala begåvningar för att kunna påverka psyken men det misslyckades.

Detta mitt intresse på området suddades bort emellertid när jag blev intresserad av rymdforskning.

Den siste härskaren som försökte använda biologiska eller kemiska vapen bör ha varit Musse Mussolini mot "Abessinien" numera Etiopien men det ryktas ju om att även Sadam Hussein hade kemiska vapen även om det är oklart kring den "kemiske Ali"...Sanningen får vi aldrig reda på men detta är mycket off topic.
Vi bör återgå till att diskutera detta krig där Ryssland hela tiden söker finna skäl för invasionen. Det var inte meningen att man skulle fastna i ett krig, och det vet du. SMO misslyckades och sedan ville man inte förlora ansiktet.
Citera
2022-10-27, 16:41
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Det är ju bara att kolla in din posthistorik så ser man ju vilken jävla stolle du är.

Håll dig till konspirationsteorier så slipper vi dig här!

Vilken fin Demokratikämpe du är.. Censurera och "Cancelera" alla oliktänkande.

Jag vet det är jobbigt när du inte omges av Ja-sägare.
Citera
2022-10-27, 16:42
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Hahahahah.. vilka vändningar era inlägg tar nu::

Då kan vi åtminstone konstatera att jag lyckat slå hål på er propaganda att det inte skulle finnas några BioLab i Ukraina som var under USAs försvarsdepartements ledning, då de själv bekräftat deras inblandning för samtliga 46 Lab.

Case Closed...
Din satans foliehatt! Vem fan har påstått att det inte har funnits några såna?

Det som förnekats är att de skulle sysslat med biovapenframställning.

Vad fan har du här att göra?

Kan du inte hålla dig i plattjordstråden?

Att förstöra andra seriösa trådar verkar vara ditt modus!

Saftskalle!
Citera
2022-10-27, 16:42
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Som av en händelse passar samtliga punkter ovan in på Putins budskap och propagandan i rysk stats-tv, inklusive en festlig uniform i bästa Dr Evil-stil:
https://www.thebulwark.com/russians-accuse-ukraine-of-nazism-but-look-at-how-russian-propagandists-talk/

Till att börja med talade Putin redan från början om motståndare som skadedjur i form av flugor som flyger in i ens mun och stör. Sedan lät man Kirill välsigna ”specialoperationen”.’Det följdes upp vid det okända massmötet där man skickade upp en känd högerextremist som skanderade ”heligt krig” med en läderklädd näve i luften.

För den som är intresserad av symbolik föreslår jag en titt på flaggan i bakgrunden här, med texten ”ortodoxi eller död”:
https://twitter.com/jenniearcheo/status/1584602406288924672?s=46&t=aaK4d3v457BQ_K-0EFEGqw
Här får vi också njuta av tankar om att ukrainare egentligen är ryssar som drabbats av en ”sjukdom”, som ”män som blivit spirituella transvestiter” (!). ”Hat mot den andre”, var det vad du sade…?

Eller kanske Sovolyovs ”kamp mot Satan”:
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1585315793889538049?s=46&t=aaK4d3v457BQ_K-0EFEGqw
Här har du ”offer-rollen” också.

Och så har vi förstås Krasnovsky med eget program i rysk stats-tv som flinande pratar om att dränka barn och bränna ukrainare levande:
https://twitter.com/eldarmamedov4/status/1584711424504659968?s=46&t=aaK4d3v457BQ_K-0EFEGqw

För att vara en skribent som säger sig vara neutral är det helt otroligt hur du lyckad hoppa i fel tunna varenda gång. Det finns ett proto-fascistiskt land i denna konflikt, och det är inte Ukraina.

Jag säger inte direkt mot dig. Du kan hitta ett inlägg i denna tråd nånstans där jag har en genomgång på Ryssland, jag anser det fascistiskt. Det ryssarna inte har på samma sätt (än så länge) är det rena hatet mot fienden i massiv skala från anhängarna, men det är delvis en bedömningsfråga (hur många är som HIV-bögen som snackade om att dränka barn...).

Det är två skitländer som slåss med varandra.
Citera
2022-10-27, 16:43
Medlem
jonjonesHWs avatar
The US has nothing to offer the world except its dominance. The absolute majority of countries now demand democracy in international affairs, not accepting the dictates of individual states - Putin

Detta är oroande, extremt hotfull retorik direkt från Putins tal. Denna konflikt kommer inte spelas ut snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in