2022-10-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Har du läst pressreleasen?

Det är inte jag som påstår.. det är Amerikanska försvarsdepartementet som erkänner inblandning i samtliga 46 BioLab.. i just Ukraina.

.. men jag håller med.. visst är det befängt. Vad är det för intressen de kan tänkas ha?

Om du har svårigheter att tolka engelskan så kan jag rekommendera Google Translate.
Den INBLANDNINGEN handlar om en GEMENSAM kontroll utförd utav diverse organ för säkerhet gällande biologiska vapen. Organisationer som verkat för den raka MOTSATSEN till vad du läser det som......sigh. Helt otroligt hur selektivt korkade ett par ögon kan bli. Sällan jag kallar någon idiot, men du förtjänar fantamig det nu - Idiot
Citera
2022-10-27, 16:17
Medlem
Citat:
Du kan ju själv fundera lite vad det Amerikanska försvarsdepartementet intressen är i dessa Lab.
Civila ändamål?

Man skrev 2005 på ett avtal om att hjälpa Ukraina att ta hand om bland annat dödliga patogener som fanns kvar från Sovjets gamla biovapenprogram. Ryssland var också en del av detta projekt fram till att dom invaderade Ukraina 2014.

Här är avtalet ifrån 2005:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/840_138#Text
"Agreement between the Ministry of Health of Ukraine and the Ministry of Defense of the United States of America regarding cooperation in the field of preventing the spread of technologies, pathogens and knowledge that can be used in the development of biological weapons"

Labben var dock finansierade och ägda av Ukraina.
Citera
2022-10-27, 16:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Du kan ju själv fundera lite vad det Amerikanska försvarsdepartementet intressen är i dessa Lab.
Civila ändamål?

Vad jag tror du missar är att Pentagon ofta sponsrar medicinsk forskning, utan militära syften, har själv varit med och sökt pengar från Pentagon för svensk medicinsk forskning. Sen, om du läser källan, ser du att det delvis var frågan om ombyggnad av gamla sovjetiska vapenfabriker, så där fanns även militära skäl för Pentagon att lägga sig i.
Citera
2022-10-27, 16:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Allt fler verkar inte tro på en rysk reträtt från Kherson. Ryssarna planerar att stanna? De försöker luras?

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1585624288102846464
Citera
2022-10-27, 16:20
Medlem
Intressant i alla fall att läsa sista timmarnas munhugg i tråden. Det visar ju på att det måste gå allt sämre för ryssen av dom proryska verklighetsfrånvända bortförklaringarna att döma. Ukraina verkar ju gå från klarhet till klarhet medan den ryska terrorstaten just nu mest gnäller.
Citera
2022-10-27, 16:21
Medlem
Citat:
Lögner om amerikanska biolabs i Ukraina?

En googling bort:
” The Pentagon said on Thursday that it has operated 46 biolabs in Ukraine handling dangerous pathogens, after previously dismissing the charges as Russian propaganda.”

https://www.peoplesworld.org/article/after-months-of-denial-u-s-admits-to-running-ukraine-biolabs/

Biolabs världen över, man skaffar kunskap, biologiska vapen är utdömda. Har ingen framtid. Ukraina använder inte sådana vapen.

Sovjetunionen var beredda att använda sådana vapen och USA hade stor forskning på den tiden också. Men vi kommer ifrån ämnet som gäller den ryska invasionen.
Citera
2022-10-27, 16:23
Medlem
Citat:
Har du läst pressreleasen?

Det är inte jag som påstår.. det är Amerikanska försvarsdepartementet som erkänner inblandning i samtliga 46 BioLab.. i just Ukraina.

.. men jag håller med.. visst är det befängt. Vad är det för intressen de kan tänkas ha?

Om du har svårigheter att tolka engelskan så kan jag rekommendera Google Translate.

Har du läst det du själv länkar till?

Det finns inga biovapen-program i Ukraina. Anledningen till att USA stödjer biolab i Ukraina är för att forska på SKYDD mot biovapen och faktumet att Ryssland hade stora mängder biovapen som försvunnit då Ryssland är ett korrupt skitland.
Citera
2022-10-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
SBU's propaganda har dessvärre dragits med trovärdighetsproblem sedan 'Ghost of Kiev'. Intresseklubben noterar dock att trådens nazistsympatisörer blev nödgade att gå i försvar av ukrainska mördarband. Problemet är bara den lilla detaljen att Ukraina öppet erkänner vad de sysslar med:

https://www.friatider.se/ukraina-om-civila-forradare-vi-jagar-och-skjuter-dem-som-grisar
Var väl inte länge sen det var dödsstraff för förräderi under krig i Sverige med?
Citera
2022-10-27, 16:24
Medlem
Citat:
Civila ändamål?
Är du trög på riktigt eller? Har du överhuvudtaget LÄST pressmedelandet???? Alltså....ärligt talat....det måste finnas några gränser för hur urbota dum man får lov att vara även på Flashback. Förstår du inte att ALLA som har läst det du länkar till KAN läsa OCH FÖRSTÅ innebörden av vad som skrivs. Framför allt vi som har engelska som modersmål och dagligt språk. Sluta nu skämma ut dig mer än nödvändigt och återvänd till något mer passande konspirationsforum för ditt eget väl. Tack på förhand för din tystnad här
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
2. men för tusan människa, tror du på fullt allvar att någon kunde tro att Ukraina med 40 miljoner invånare inte skulle ha några biomedicinska labb? Det är ju inte det frågan handlar om utan vad de gjorde i dessa. Där du har en konspirationsteori om att man tillverkade vapen, bevis tack!

Sen är det väl internt mellan er, men menar du på allvar att USA och Storbritanniens felaktiga påståenden om WMD i Irak innebär att Rysslands påståenden om biomedicinska vapen i Ukraina skulle var riktiga? Det är väl tvärtom, att USA och Storbritannien hittade på det om Irak gör det väl troligare att Rysslands påstående om Ukraina också är felaktiga, ty det är så angriparen agerar, hittar på förevändningar för sitt angrepp.

Sluta trassla in dig....

1. Det var ni Shills som påstod att det inte fanns några BioLab. Jag motbevisade er
2. Till pudelns kärna.. detta.. Fokus nu.. just detta och inget annat. Jag motbevisade er.. med Pentagon som källa.. att Ryssland hade rätt i USAs inblandning i dessa BioLab.
Vad som tillverkas eller försegår där vet varken du eller jag... inte ens om du så skulle jobba för MSB, FOI med Psykologiskt försvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Han verkar förvirrad.

Hela iden är ju helt befängd.

"Hmm - vi skulle starta hemliga biolab för att forska på vapen som vi kan använda mot Ryssland"
"Ja!!! Vi bygger ett hemligt lab i öken i Nevada eller i något befintligt hemligt laboratorium i USA."
"Nej! Vi bygger dom i Ukraina - väldigt närma Ryssland!!"

Det mest befängda är att de sedan skulle skicka ut en pressrelease om sina hemliga lab där de tillverkar biovapen. Man baxnar...
Citera
2022-10-27, 16:29
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Den INBLANDNINGEN handlar om en GEMENSAM kontroll utförd utav diverse organ för säkerhet gällande biologiska vapen. Organisationer som verkat för den raka MOTSATSEN till vad du läser det som......sigh. Helt otroligt hur selektivt korkade ett par ögon kan bli. Sällan jag kallar någon idiot, men du förtjänar fantamig det nu - Idiot

Helvete vad många ni gaddat ihop er... Är det en öm punkt?
Dags att försvara moderlandet USAs färger?

Vi pratar inte om att det är endast ex civila organisationer typ WHO som är inblandade utan just amerikanska försvarsdepartementet... vid den Ryska gränsen.

Fundera nu om det var omvänt... Ryska försvarsdepartementet hjälper 46 Mexikanska BioLab med säkerheten kring Biovapen.
Visst är den fin?

Men då kan vi konstatera 3 saker:
1. Det finns 46 BioLab
2. USA's försvarsdepartement är involverad i samtliga
3. Stor sannolikhet för Biovapen i dessa lab (du bekräftar det ovan)

.. kom igen nu.. sista rycket innan ni går hem för dagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in