2022-10-27, 16:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Att"Lab-förnekarna" inte kan förneka att det faktiskt finns 46 BioLab i Ukraina.. och som supporteras av amerikanska försvarsdepartmentet.
Ovan är fakta.. det skriver tom Pentagon

Att flytta fokus till "är de farliga".. är att bara spinna vidare så man till slut kan säga.. "ahhhaaa, I gotcha!"
Fråga: hur många ”bio-lab” finns det i Sverige tror du?

Ledtråd: räkna hur många universitet och dit sjukhus vi har, och lägg till ett antal privata företag samt institut.

Ukraina är 4 ggr så stort som Sverige. Hur många borde de ha?
Citera
2022-10-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Väldigt intressant. Då antar jag att du ser hela artikeln som fakta och därmed erkänner att detta är ett krig mellan huvudsakligen USA (West) och Ryssland, inte Ukraina.

”A multipolar world has finally become a reality – the operation in Ukraine is not capable of rallying anyone but the West against Russia.
Because the rest of the world sees and understands perfectly well – this is a conflict between Russia and the West, this is a response to the geopolitical expansion of the Atlanticists, this is Russia’s return of its historical space and its place in the world.

China and India, Latin America and Africa, the Islamic world and Southeast Asia – no one believes that the West leads the world order, much less sets the rules of the game. Russia has not only challenged the West, it has shown that the era of Western global domination can be considered completely and finally over.
The new world will be built by all civilizations and centers of power, naturally, together with the West (united or not) – but not on its terms and not according to its rules.”

Äntligen är vi överens om det, tack. Ändå kommer ni fortsätta förneka detta…
Fullständigt ovesäntligt vad Indien, Latinamerika, Afrika, "islamistiska världen" eller sydöstra asien tycker eller anser om västs regelverk eller världens fungerande. Alla dessa följer , utnyttjar och har SJÄLVA gjorts sig helt beroende utav "västs" leverne. Utan västs hjälp hade du kunnat stryka 90% av dessa platserna direkt, eftersom att de hade varit några få stammar som lyckats överleva sina egna tillkortakommanden och utomstående påverkan som svält, pest, sjukdomar osv osv. Att dessa sitter och "avskyr" väst samtidigt som de är helt och hållet beroende(självvalt) utav väst säger ingenting mer än hur lätt det är att följa en korkad massa sålänge man är livegen.

För övrigt är huvuddelen utav det såkallade sydöstra Asien i allra högsta grad positivt OCH i levande samarbete med väst. Malaysia, Singapore, PGN, Fillipinerna och Burma är i allra högsta grad exempel på detta. Deras interna religionskonflikter ligger utanför deras politiska och folkvilliga drift efter västliga funktioner.
Citera
2022-10-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du har fel om bevisbördan, så då kommer vi inte längre. Jag har aldrig ifrågasatt att det fanns 46 biomedicinska labb, utan vad de arbetade med, och där har du inget att komma med.

Han verkar förvirrad.

Hela iden är ju helt befängd.

"Hmm - vi skulle starta hemliga biolab för att forska på vapen som vi kan använda mot Ryssland"
"Ja!!! Vi bygger ett hemligt lab i öken i Nevada eller i något befintligt hemligt laboratorium i USA."
"Nej! Vi bygger dom i Ukraina - väldigt närma Ryssland!!"
Citera
2022-10-27, 16:05
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ptja. Passerat och pssserat.. Det visar ju bara att du lider brist på källkritisk förmåga. Och den bristen tror jag inte har passerat senaste timmen.

Det finns alltså lab, som sysslar med det som framgår i texten från din länk här.
The United States has also worked collaboratively to improve Ukraine’s biological safety, security, and disease surveillance for both human and animal health, providing support to 46 peaceful Ukrainian laboratories, health facilities, and disease diagnostic sites over the last two decades. The collaborative programs have focused on improving public health and agricultural safety measures at the nexus of nonproliferation.

Labben sysslar alltså inte med det som din tidigare foliehattsreferens syftade till:

... Enligt Pentagonlänken.

Då är vi överens.

1. Passerat.. jag för längesedan. Gå bak i min ainlägg så ser du att det var en"fälla" för er Shills... som hugger direkt på allt och kräver alla möjliga käller när ni inte är nöjda.. det var precis tanken.. och ni fick serverat Pentagon.
2. Min källa bekräftade de ni Shills från börja förnekade.. att det inte alls fanns några BioLab i Ukraina och allt var en konspirationsteori.
3. Nu förväntar ni er att det i en militär pressrelease ska öppet deklareras att man visst forskar på biovapen.. utan ni går

Säg mig.. tror du fortfarande på att invasionen av Irak handlade om påstådda massförstörelsevapen?

.. varför inte? amerikanske Genraler var mycket bestämda och självsäkra i sina uttalanden.
Citera
2022-10-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Väldigt intressant. Då antar jag att du ser hela manifestet som fakta och därmed erkänner att detta är ett krig mellan huvudsakligen USA (West) och Ryssland, inte Ukraina.

”A multipolar world has finally become a reality – the operation in Ukraine is not capable of rallying anyone but the West against Russia.
Because the rest of the world sees and understands perfectly well – this is a conflict between Russia and the West, this is a response to the geopolitical expansion of the Atlanticists, this is Russia’s return of its historical space and its place in the world.

China and India, Latin America and Africa, the Islamic world and Southeast Asia – no one believes that the West leads the world order, much less sets the rules of the game. Russia has not only challenged the West, it has shown that the era of Western global domination can be considered completely and finally over.
The new world will be built by all civilizations and centers of power, naturally, together with the West (united or not) – but not on its terms and not according to its rules.”

Äntligen är vi överens om det, tack. Ändå kommer ni fortsätta förneka detta…

Ja det är bara svammel så ingen ställer upp på det. Ingen kommer vara överens med dig. Pinsamt med tanke på hur det gick.
Citera
2022-10-27, 16:06
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du har fel om bevisbördan, så då kommer vi inte längre. Jag har aldrig ifrågasatt att det fanns 46 biomedicinska labb, utan vad de arbetade med, och där har du inget att komma med.

Du kan ju själv fundera lite vad det Amerikanska försvarsdepartementet intressen är i dessa Lab.
Civila ändamål?
Citera
2022-10-27, 16:09
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fråga: hur många ”bio-lab” finns det i Sverige tror du?

Ledtråd: räkna hur många universitet och dit sjukhus vi har, och lägg till ett antal privata företag samt institut.

Ukraina är 4 ggr så stort som Sverige. Hur många borde de ha?

Hahahahah.. vilka vändningar era inlägg tar nu::

Då kan vi åtminstone konstatera att jag lyckat slå hål på er propaganda att det inte skulle finnas några BioLab i Ukraina som var under USAs försvarsdepartements ledning, då de själv bekräftat deras inblandning för samtliga 46 Lab.

Case Closed...
Citera
2022-10-27, 16:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Här får man fråga sig vilka som tjänar på (a) en fryst konflikt resp. (b) en permanent fredsuppgörelse, samt i vilken mån de kan påverka saken.

Under (a) har vi det uppenbara: de ledande separatisterna i Donbas har ett snävt egoistiskt intresse av fortsatt konflikt i någon form, eftersom det ger dem makt och status. De vill definitivt inte se en återgång till Ukraina för de delar de styr idag. De har också möjlighet att sabotera en fredsuppgörelse.

Den andra intressenten för fryst (eller helst aktiv!) konflikt är vapenindustrin i väst. Deras möjligheter att stoppa ett avtal får dock anses små.

För (b) talar de oligarker och andra med affärsintressen i Ryssland som skadas av sanktionerna. De kan också antas ha möjlighet att påverka Putin (eller hans efterträdare!). Mot (b) står ryska och ukrainska nationalister som vill ha mer än det som ges av stilleståndslinjen och ett troligt avtal.

En annan stor förespråkare för en fredsavtal (b) är EU. Oavsett hur mycket vi stöder Ukrainas kamp självständighet så kostar givetvis sanktionerna båda sidor. Några EU-länder är förmodligen också dåraktiga nog att prova Ryssland som energileverantör igen. Till detta kommer återuppbyggnaden av Ukraina där (b) högst troligt skulle innebära ryska ekonomiska bidrag till Ukraina (t.ex. genom nära gratis olja och gas under många år).

Kina, däremot, är lite av en joker här. Å ena sidan vill Kina inte ha ekonomisk recession, å andra sidan skulle (a) kunna innebära närmast ensamrätt på rysk olja och gas samt nya exportmöjligheter för mindre känsliga varor.

Till sist har vi folken. Det ukrainska kan tänkas vilja bli mer intresserade av både (a) och (b) ju längre kriget går. Men historien visar att folket står bakom krig även efter åratal av umbäranden, så jag ser inte det som en avgörande faktor. För det ryska folket är det annorlunda, för jag tror inte särskilt många utanför RTs tv-studios och högerextrema kretsar känner entusiasm för Putins anfallskrig. Krim ja, ryska soldater i leriga skyttegravar, inte lika gärna.

Långt inlägg, och det kräver väl att jag sticker ut huvudet med en förutsägelse:
- vapenstillestånd juni 2023,
- fredsavtal juni 2024.
(kanske efter regimskifte i Ryssland och/eller Ukraina )

Ukraina kan ju kasta ut Ryssland ur landet och sedan blir det ett eldupphör utan fredsavtal. D.v.s. Ryssland kontrollerar inget ukrainskt territorium men erkänner inte att Bl.a. Krim inte är ryskt, samt vägrar utelämna krigsförbrytare och vägrar betala krigsskadestånd.

Och jag tror EU kan lämna Ryssland ekonomiskt för alltid. När väst bytt leverantörer av olika naturtillgångar så har Ryssland inget av intresse. De tillverkar inget något som någon annan vill ha och de kommer att vara en mycket liten marknad. Ryssland hade en BNP motsvarande Italien innan kriget. Isolerade Ryssland kommer att ha en mycket mindre ekonomi = marknad för Europeiska företag. Vi är i en övergångsfas nu men om ett år så spelar den ryska marknaden ingen roll längre, den är överspelad. Som Iran, Syrien eller Nordkorea. Vad som händer i dessa länder påverkar inte världsekonomin.
Citera
2022-10-27, 16:11
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Han verkar förvirrad.

Hela iden är ju helt befängd.

"Hmm - vi skulle starta hemliga biolab för att forska på vapen som vi kan använda mot Ryssland"
"Ja!!! Vi bygger ett hemligt lab i öken i Nevada eller i något befintligt hemligt laboratorium i USA."

Har du läst pressreleasen?

Det är inte jag som påstår.. det är Amerikanska försvarsdepartementet som erkänner inblandning i samtliga 46 BioLab.. i just Ukraina.

.. men jag håller med.. visst är det befängt. Vad är det för intressen de kan tänkas ha?

Om du har svårigheter att tolka engelskan så kan jag rekommendera Google Translate.
Citera
2022-10-27, 16:13
Medlem
Citat:
Absolut inte... jag har bevisat för "labb-förnekarna" att 46 BioLab existerar och supporteras av amerikanska försvaret... i Ukraina.

Du får gärna slå hål på ovan fakta

Här kommer Pentagon källan igen:
https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3057517/fact-sheet-on-wmd-threat-reduction-efforts-with-ukraine-russia-and-other-former/

Med andra ord har du överhuvudtaget inte läst USgovs information som du länkar till. Helt otroligt hur man kan vara så korkad att man länkar till något för att understödja sina åsikter när det som länkas till visar en kristallklar bild på den raka motsatsen. Svårt med engelskan eller helt enkelt bara lite tappad bakom en vagn.

Dessa 46 biologiska labben är ENDAST laboratorier som under hård kontroll har kunnat få status som "för allmänhetens skydd och väl". Det vill säga - dessa 46 labb är DE laboratorierna som INTE har reducerats bort som resten utav de ICKE "lagliga" gamla SOVJETISKA labben. Dessa 46 labb är labb för medicin, vård och allmänhälsa. Står klart och tydligt, så vad är det din understrykningspenna fibblade med?
Citera
2022-10-27, 16:13
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
1. Passerat.. jag för längesedan. Gå bak i min ainlägg så ser du att det var en"fälla" för er Shills... som hugger direkt på allt och kräver alla möjliga käller när ni inte är nöjda.. det var precis tanken.. och ni fick serverat Pentagon.
2. Min källa bekräftade de ni Shills från börja förnekade.. att det inte alls fanns några BioLab i Ukraina och allt var en konspirationsteori.
3. Nu förväntar ni er att det i en militär pressrelease ska öppet deklareras att man visst forskar på biovapen.. utan ni går

Säg mig.. tror du fortfarande på att invasionen av Irak handlade om påstådda massförstörelsevapen?

.. varför inte? amerikanske Genraler var mycket bestämda och självsäkra i sina uttalanden.

2. men för tusan människa, tror du på fullt allvar att någon kunde tro att Ukraina med 40 miljoner invånare inte skulle ha några biomedicinska labb? Det är ju inte det frågan handlar om utan vad de gjorde i dessa. Där du har en konspirationsteori om att man tillverkade vapen, bevis tack!

Sen är det väl internt mellan er, men menar du på allvar att USA och Storbritanniens felaktiga påståenden om WMD i Irak innebär att Rysslands påståenden om biomedicinska vapen i Ukraina skulle var riktiga? Det är väl tvärtom, att USA och Storbritannien hittade på det om Irak gör det väl troligare att Rysslands påstående om Ukraina också är felaktiga, ty det är så angriparen agerar, hittar på förevändningar för sitt angrepp.
Citera
2022-10-27, 16:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Han verkar förvirrad. Hela iden är ju helt befängd.

De tror inte själva på det där, lika lite som de tror på bögjudenazister etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in