2022-10-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jo, man passerar Illharjen. Det ligger då till ca 500-1000 m höger i färdriktningen.

Men allt är en definitionsfråga såklart.

Varför är alla insnöade på JJ S pappa ?
Bara för att JJ skulle sälja ett redskap man har till sina hästar och att bilden är tagen hos han på landet där saken är . Att han råkade promenera vid Ilharjen när han jobbar med sånt .
Vad mer har JJs pappa gjort som gör att Så många inlägg läggs på honom ?

Har han tidigare varit dömd för brott ?
Jag tycker det är konstigt att det i tråden läggs så mycket resurs på saker som egentligen inte hör hit . Vet inte hur JJ S pappa helt plötsligt är en medbrottsling ?
Skulle ni helt ärligt gå hem till era föräldrar och säga att ni dödat någon och vill ha hjälp att gömma liket ?
Hur troligt är det lixom ?
Citera
2022-10-27, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Det pågår efterforskningsåtgärder idag runt om och i Vetlanda

Enligt SVT: https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ny-sokinsats-efter-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda

Runt om, då ligger det inget erkännande bakom. När allihop i samlad tropp drar till ett enda ställe kan man höja på ögonbrynet.
Citera
2022-10-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Han har missförstått, det är två helt andra personer som spelat in en video vid ödehus, pojkvännen har inget med det att göra.
Ok tack!
Citera
2022-10-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför är nästan alla journalister på Vetlanda Posten boendes i Jönköping? Trodde lokaljournalistik innebar att man faktiskt bor på orten man bedriver journalistik på.

Det finns en lokalredaktion men Jönköpings-Posten är mer eller mindre huvudredaktion för tidningen numera och de lokala journalisterna ägnar sig vanligtvis mer åt att rapportera från div 3-fotboll och logdans, så när sådant här dyker upp har de inte riktigt resurserna.
Citera
2022-10-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vi har haft likhundar, tex Shampo i Quickutredningen. Men den hunden förstörde hela utredningen och ledde till att Quick fälldes felaktigt. Kan iofs också berott på dålig förare men tror att förtroende för likhundar är lågt efter det?

Möjligt att du har rätt. Tänker dock att likhundar vid ett par tillfällen varit avgörande åt andra hållet vilket gör att det borde vara ett vettigt hjälpmedel.
Någon skrev tidigare att många polishundar är tränade att markera liklukt men att vi i Sverige inte har någon som ”bara” söker efter det. Känns rimligt☺️
Citera
2022-10-27, 15:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckm
Öhh.. ALLT...mannen som blir "förhörd" inför resterande församling (som enligt frun var så många att hon skulle vilja räkna), hade ju dom MH även han blivit utbränd, anledningen till det skulle vara en konflikt med andra medlemmar... Så pass att han inte ville gå dit och började leta runt efter andra församlingar... Ursäkta men det jag ser och hör är inte sunt för fem öre och det är väldigt tydligt att mannen är obekväm både på kroppsspråket, ovilja att ge detaljerade och utförliga svar på frågorna som ställs, vilket leder till långa stela pauser där han tystnaden pressar honom att fortdätta.

Du är kanske själv pingstvän, uppvuxen i den miljön?
Då förstår jag om du inte ser några konstigheter, om inte så undrar jag hur du kan se det som normalt faktiskt..

Det fetade: Nej.

Jag tolkar det som att han är obekväm med att
tala inför folk. Men att han vill berätta hur han kom vidare från utbrändheten och konflikten med andra medlemmar. Han säger ju att det är utrett. Han är tacksam för att Gud har tagit hand om honom och skyddat honom mot droger, våld och självmordstankar.

Jag förstår inte vad pingstförsamlingen skulle ha att göra med vad som hänt TT. Varför nämns ens pingstförsamlingen i den här tråden?
Citera
2022-10-27, 15:39
Medlem
Ny här
Känner T ngn i huset där cykeln anträffades? Tänkte hon kanske gick dit från JJ:s lägenhet utan cykel för att det är så nära för att träffa ngn, gå hem till ngn. Därför cykeln kanske stod kvar där efter JJ kom tillbaka från mcd. Sen kanske hon hämtade cykeln senare under morgonen.
Finns mycket teorier om vad som kan ha hänt. Eller att hon ringde pojkvännen som kom och mötte henne i en bil för det var dåligt väder typ och åkte iväg för att prata och lämnade cykeln kvar hos JJ. Sen hände nåt och pojkvännen åkte tillbaka å flyttade cykeln så det skulle se ut som att hon tagit sig därifrån för egen maskin.
Ja spånar man finns det många scenarion. Mycket kan ha hänt!

Enligt statistik som jag förstått det ,att om det är en våldsbrott är det en som står i nära relation med offret som utfört det eller den som offret senast hade kontakt med. Här är ju pojkvännen både en I nära relation OCH den som senast hade kontakt med offret över telefon. Ingen vet vad som sades i det samtalet utom pojkvännen och T.

Angående påsen i cykeln kan det ju vara jj:s påse som hon hade lagt i T:s cykelkorg så hon slapp bära den när de gick tillsammans till JJ:s lägenhet. Eller kan det bara vara en påse som man sätter på sadeln när det regnar ute.

Jag vet inte vad jag ska tro.
Citera
2022-10-27, 15:40
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Varför är alla insnöade på JJ S pappa ?
Bara för att JJ skulle sälja ett redskap man har till sina hästar och att bilden är tagen hos han på landet där saken är . Att han råkade promenera vid Ilharjen när han jobbar med sånt .
Vad mer har JJs pappa gjort som gör att Så många inlägg läggs på honom ?

Har han tidigare varit dömd för brott ?
Jag tycker det är konstigt att det i tråden läggs så mycket resurs på saker som egentligen inte hör hit . Vet inte hur JJ S pappa helt plötsligt är en medbrottsling ?
Skulle ni helt ärligt gå hem till era föräldrar och säga att ni dödat någon och vill ha hjälp att gömma liket ?
Hur troligt är det lixom ?
Kanske redskapet användes för att få ner TT i sin grav?
Citera
2022-10-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det fetade: Nej.

Jag tolkar det som att han är obekväm med att
tala inför folk. Men att han vill berätta hur han kom vidare från utbrändheten och konflikten med andra medlemmar. Han säger ju att det är utrett. Han är tacksam för att Gud har tagit hand om honom och skyddat honom mot droger, våld och självmordstankar.

Jag förstår inte vad pingstförsamlingen skulle ha att göra med vad som hänt TT. Varför nämns ens pingstförsamlingen i den här tråden?

En del har snöat in på det spåret baserat på att pappan till ena MGM (negern) är pingstpastor.
Citera
2022-10-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Kanske redskapet användes för att få ner TT i sin grav?
Testat att gräva med en sådan grep?
Citera
2022-10-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Så mycket skit som verkar ske i lilla Vetlanda, sedan instängdhet, social inavel och droger ovanpå det. Deprimerande.
Har Vetlanda blivit en inavlad patraskhåla det händer ständigt med mycket skit där mord,misshandel,hot,rånöverfall med mera folk känner sig inte trygga i den stan.
Citera
2022-10-27, 15:46
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Testat att gräva med en sådan grep?
Tänkte mer luckra upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto