2022-10-27, 14:34
Medlem
Så man har sökt nära JJs pappa och nu söker man nära Ekenässjön på andra sidan stan?

Låter inte som att de har något konkret utan söker på aktuella platser igen. Båda platserna ska ha sökta igenom av räddningstjänst och MP förra veckan.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Var är det sök o avspärrat!
Har de hittat henne?

Hände i förmiddags, förmodligen resultatlöst sök. Området som var föremål för sök ligger mellan Vetlanda och Nye, men närmare Nye, inte så långt från där JJs far bor alltså, även om det inte behöver betyda något.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hoppas verkligen jag oxå .
Polisen som ringde mig igår kväll skulle ta detta vidare iaf .
Läste härinne att en person blivit avstängd från att jobba på en skola i Vetlanda. Har detta med droger att göra och vet du vem det var som blev avstängd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Cykel stod kvar kl 4 men var flyttad nästa dag. Vem flyttade den efter 4 och vafför

Ingen verkar ha övervägt möjligheten att någon faktiskt skulle kunna ha försökt stjäla cykeln från utanför JJs lägenhet, eftersom den såg olåst ut, men låset i framhjulet gjorde den obrukbar, så de ställde ifrån sig den. Om man stjäl en cykel tänker jag att man inte heller vill dra till sig uppmärksamma genom att kasta den högljutt ifrån sig.
Citera
2022-10-27, 14:35
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Bra info.

En fråga till dig som är bekant med området; är det korrekt att säga att Illharjen är på väg till pappan?
125:an på ena sidan, 31:an på den andra sidan och Illharjen mitt emellan?

Ilharjen ligger på vägen ja. Även området som sökts idag ligger mellan ilharjen och JJs pappa.

Slå in färdbeskrivning i valfri kartfunktion Storgatan 71 Vetlanda till hadderödje nye.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag har bott i Vetlanda i nästan hela mitt liv, och man åker inte förbi Illharjen om man tar 125an från centrum.

Åker du från McDonalds och ut på 100 vägen och svänger mot Nye kör du förbi Illharjen på höger sida. 🙄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När en person har hittats avliden brukar ett litet vitt tält ställas upp kring kroppen. Där sen krim.teknikerna jobbar.

Har någon som bor i trakten och är i närheten av avspärrningarna sett ett sånt tält?

Nej. Inget tält.
Citera
2022-10-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför? Vad är problemet?

Öhh.. ALLT...mannen som blir "förhörd" inför resterande församling (som enligt frun var så många att hon skulle vilja räkna), hade ju dom MH även han blivit utbränd, anledningen till det skulle vara en konflikt med andra medlemmar... Så pass att han inte ville gå dit och började leta runt efter andra församlingar... Ursäkta men det jag ser och hör är inte sunt för fem öre och det är väldigt tydligt att mannen är obekväm både på kroppsspråket, ovilja att ge detaljerade och utförliga svar på frågorna som ställs, vilket leder till långa stela pauser där han tystnaden pressar honom att fortdätta.

Du är kanske själv pingstvän, uppvuxen i den miljön?
Då förstår jag om du inte ser några konstigheter, om inte så undrar jag hur du kan se det som normalt faktiskt..
Citera
2022-10-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Är väl annars i princip boomers (som jag) som inte förstår att alla likes osv på sociala medier inte är bokstavligt menade.

Jo det har du nog rätt i men känns på personens andra inlägg att han/hon är väldigt ung. Det är mycket ”hört att hon går på droooooger” som att det skulle vara värsta grejen att någon röker en spliff eller drar några linor en lördag (vilket det var när man var 13 typ).
Citera
2022-10-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Åker du från McDonalds och ut på 100 vägen och svänger mot Nye kör du förbi Illharjen på höger sida. 🙄

Det är ingen som påstått något annat, men häng med i diskussionen istället. Åker man från JJs lägenhet och ut till Nye finns det ingen anledning att ta omvägen via McDonalds.
Citera
2022-10-27, 14:37
Medlem
Vad är det för hus de spärrat av?
Citera
2022-10-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Öh nä . Ilharjen är precis bredvid mc Donalds nästan . Men det är förbi det man åker om man ska till nye . Men väldigt långsökt . Det är lixom två mil emellan . Och Ilharjen är precis vid en rondell typ .
Så det är fortfarande i Vetlanda .

Läs frågan igen.

Om man ska från JJs lägenhet och ska åka till Nye (JJ:s pappa)
Passerar man då Illharjen om man åker 125:an och 31:an?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in